Israel Cycling Academy in 2018 met zestien verschillende nationaliteiten
donderdag 16 november 2017 om 10:55

Israel Cycling Academy in 2018 met zestien verschillende nationaliteiten

Israel Cycling Academy heeft gisteren in Jeruzalem zijn selectie voor 2018 gepresenteerd. De ProContinentale formatie verwelkomt negen nieuwe renners en kent ook op andere vlakken enkele veranderingen.

“We hebben met deze ploeg twee doelen”, vertelde teammanager Ran Margaliot. “Het eerste is een sportief doel. We willen de wielersport in Israël ontwikkelen. We zullen daarvoor de komende dagen enkele nieuwe initiatieven onthullen. We gaan ons richten op de basis. Daarnaast willen we met onze ploeg het normale Israël laten zien. Een Israël waarvan mensen zich niet altijd bewust zijn. We geloven dat we door de sport de harten van de mensen kunnen bereiken.”

Het team start het nieuwe seizoen met een selectie van 24 renners met zestien verschillende nationaliteiten. Dennis van Winden (foto) is de enige Nederlander in de selectie. Met Ben Hermans (BMC), Ruben Plaza (Orica-Scott), Kristian Sbaragli (Dimension Data) en Sondre Holst Enger (AG2R) trekt het vier renners uit de WorldTour aan. De ploeg hoopt daarmee meer kans te maken op een wildcard voor de Giro d’Italia, die over 5,5 maand in Israël van start gaat.

Israel Cycling Academy rijdt in 2018 wederom in een zwart shirt, maar de pijl met een groene rand heeft plaatsgemaakt voor een blauwe kleur en een ander patroon.

De ploeg krijgt het Italiaanse De Rosa als nieuwe fietsenleverancier. Daarnaast vinden er volgens Het Nieuwsblad de nodige wijzigingen plaats in de technische staf. Eric Van Lancker keert terug in de ploegleiderswagen. De 56-jarige Belg werkte in 2016 nog voor Cannondale, maar zat in 2017 zonder ploeg. Ook de Fransman Lionel Marie en de Tsjech René Andrle komen de technische staf rond Kjell Calström versterken.

Selectie Israel Cycling Academy 2018

flag-co Edwin Avila
flag-ca Guillaume Boivin
flag-au Zakkari Dempster
flag-es José Manuel Diaz
flag-au Nathan Earle
flag-no Sondre Holst Enger
flag-il Roy Goldstein
flag-il Omer Goldstein
flag-be Ben Hermans
flag-no August Jensen
flag-mx Luis Lemus
flag-lv Krists Neilands
flag-il Guy Niv
flag-tr Ahmet Örken
flag-ca Ben Perry
flag-es Ruben Plaza
flag-ee Mihkel Raim
flag-il Guy Sagiv
flag-it Kristian Sbaragli
flag-nz Hamish Schreurs
flag-cz Daniel Turek
flag-nl Dennis van Winden
flag-us Tyler Williams
flag-il Aviv Yechezkel

RIDE Magazine
19 Reacties
16-11-2017 11:02
Op papier een leuke ploeg, maar wel bizar veel nationaliteiten. Ik denk in ieder geval wel dat de ploeg genoeg kwaliteit heeft om deel te nemen aan de Giro:

Ben Hermans
Nathan Earle
August Jensen
Kristian Sbaragli
Ruben Plaza
Guillaume Boivin
Talentje: Enger, Raim, Neilands of Turek ofzo?
Een willekeurige Israëliër

[i]edit wf: bedankt, aangepast[/i]
16-11-2017 11:28
Van alle kleuren in de wereld pik je er weer zwart uit... bah. Lijk wel de flikken allemaal. Giro start is ntlijk al beklonken. Hermans rijdt voor plaats 7-15. Niet bijzonder maar hebbe we nog eens nen Belg in de kopgroep (y)
16-11-2017 11:46
@Sam: eens, al is het altijd beter dan het smakeloze shirt van Sky.
@Jeroom: je vergeet Enger; ik denk dat hij met Hermans de ploeg gaat dragen en voor de successen moet en kan zorgen.
16-11-2017 11:57
@Pjam4: Ja klopt. Of hij wel of niet meegaat hangt denk ik volledig van zijn vorm en prestaties af in het voorseizoen. Dit jaar viel natuurlijk een beetje tegen.
Ik zou het ook mooi vinden als Van Winden mee mag
16-11-2017 12:18
@ Samlambeej:
zwart is geen kleur. :p
16-11-2017 13:43
Lekker vernieuwend.... Zwart met blauwe shirts. Cannondale geen sponsor meer dus begrijpelijk dat het groen eruit is, maar fraaier is het er niet op geworden.
16-11-2017 13:45
Hmmm...Ben Hermans is een hele leuke aanwinst voor deze ploeg maar de oude Plaza die de laatste twee seizoenen bij Orica gewoon tegenviel en de sprinter Sbaragli die nooit een sprint wint... twijfelachtig. Ik ben niet kapot van deze samenstelling. Natuurlijk hebben ze nog steeds geen enorm budget vergeleken met de meeste WT ploegen.
16-11-2017 13:45
Lelijk shirt, matig team. Snap die hele hype niet.
16-11-2017 14:29
Ook niet mijn favoriete shirt, maar wel weer 'anders' dan anders.
16-11-2017 14:42
De prijs voor de meeste nationaliteiten binnen een ploeg hebben ze alvast binnen.
16-11-2017 14:52
Blijft natuurlijk ook gewoon een PCT ploeg, kun je geen mirakels van verwachten. Er zit, naast een aantal deftige namen, wel heul erg veel opvulling bij.
16-11-2017 15:05
Qualitatief gezien zijn ze geen Giro wildcard waard....
16-11-2017 15:05
Ik mis wel een beetje een Froome en een Sagan in dit team...
16-11-2017 16:25
@polleke

Daar zijn de meningen dan over verdeeld. Is een van de betere pct teams
16-11-2017 17:06
Ik vind dat ze zich enorm versterkt hebben afgelopen winter en daarom zou ik ze de Giro wildcard wel gunnen. Liever deze ploeg dan Gazprom of CCC..
16-11-2017 17:17
@koos1
Katusha heeft volgend jaar ook 16 nationaliteiten en Trek heeft er zelfs 18.
16-11-2017 18:24
Tot zover het Israël-gedeelte. Geef dan meer Israëlische renners een kans zonder zo te focussen op het binnenhalen van "kwaliteit"! Of zijn er letterlijk maar vijf Israëliers die kunnen fietsen?

Oneindig meer respect voor een ploeg als Adria Mobil. Hier creeëren ze gewoon een tweede dimension data. Een ploeg vol afdankertjes uit traditionele wielerlanden met de pretentie een lokale opleidingsploeg te zijn.Ik zou zeggen dat er minstens zoveel Israëliers als niet-Israëliers in zo'n team horen. Met deze globalistische ploegenidentiteit stimuleer je het wielrennen in Israël echt niet.
16-11-2017 19:29
Als de Giro niet in Israel zou starten had dit team gewoon 0% kans gehad om mee te doen lijkt me
16-11-2017 23:59
Zogenaamd wielrennen in Israël stimuleren met maar 5 renners? Quick step is nog meer Belgisch dan deze ploeg Israëlisch is.
Maar goed die Italiaanse ploegjes zijn de laatste paar jaar ook niet veel meer. Alle goede Italianen gaan nu naar buitenlandse wt ploegen ipv naar pct ploeg. En eerlijk gezegd vind ik wanty caja rural ccc etc ook niet veel beter dan dit. Alleen cofidis en direct energ misschien duidelijk beter

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine