Is dit het nieuwe shirt van Team Ineos?

woensdag 17 april 2019 om 13:40
Is dit het nieuwe shirt van Team Ineos?

foto: Cor Vos

Ineos wordt vanaf 1 mei de nieuwe hoofdsponsor van Team Sky, maar het chemiebedrijf zal in de Ronde van Romandië (30 april-5 mei) al op het shirt prijken. Dat laat de Zwitserse rittenkoers weten. En heeft de organisatie daarbij het nieuwe tenue onthuld?


Eerder leek Team Ineos te kiezen voor een debuut in de Tour de Yorkshire, de Britse rittenkoers die begint op 2 mei. De Britse formatie kiest nu echter voor de Ronde van Romandië, die twee dagen eerder begint. Overigens lijkt het tenue van Team Ineos op dat van Team Sky: grotendeels zwart.

Eerder liet Geraint Thomas – die op de voorlopige deelnemerslijst prijkt van de Ronde van Romandië – al doorschemeren dat het debuut van Team Ineos weleens eind april kan zijn. De Zwitserse rittenkoers spreekt van “een uniek tenue dat alleen te zien zal zijn in de Ronde van Romandië.”

Dit artikel delen:

13 Reacties

Teejay 17 april 2019 om 13:42

Nog een beetje wit erbij en het lijkt op dat orka shirt van de tour=p

DemarrErik 17 april 2019 om 13:55

Oef. Als dit echt waar is. Had van Ineos toch wel verwacht dat ze een ontwerper konden betalen die met meer programma’s dan alleen Paint kan werken.

JVD 17 april 2019 om 14:20

Uh… in de tweet staat: een uniek shirt dat alleen in de Ronde van Romandië te zien zal zijn. Er komt daarna dus wat anders?

GekkeHenkie 17 april 2019 om 14:53

Je mag maar 2 verschillende shirts per seizoen gebruiken bij mijn weten. Al zal de UCI wel weer een uitzondering maken voor sky, want in de tour willen ze vast met een wit shirt starten.

Stenalic 17 april 2019 om 14:23

shirt is compleet gemaakt van gerecycled materiaal uit de plasticsoep schijnt

koos verrek 17 april 2019 om 14:35

Prachtig

Veloburto 17 april 2019 om 15:26

Bij de TdU had je toch een zelfde geval, maar dan met het shirt van EF. Dat klopte toen ook niet. De Ronde van Romandie genereert gewoon even wat marketing aandacht van een plaatje dat snel door PCS in elkaar is geflanst. Bij alle koersen van 1 mei staat het shirt namelijk afgebeeld op PCS.

Stenalic 17 april 2019 om 16:20

Yep, goed punt.

Rikkert 17 april 2019 om 15:37

Ziet er niet heel spectaculair uit.
Of topic: ik keek zojuist the recap Paris – Roubaix van GCN en daar hebben ze o.a. over de witte broek van Van der Poel. En daarbij hebben ze zelfs gekeken naar het onderzoek van wielerflits.nl hierover. https://www.youtube.com/watch?v=H4Zr-WYu2Sc vanaf 11:00. Er wordt toch internationaal over gesproken zo blijkt.

vroem 17 april 2019 om 15:43

Fietst Sunweb weer onder nederlandse Licentie?

Polleke 17 april 2019 om 18:17

Neen…het blijft een Duitse ploeg…

vroem 17 april 2019 om 20:55

Hoezo de Nederlandse vlag dan bij het tenue?

VerstandOpNul 17 april 2019 om 16:11

Taillering kan ook wel wat beter.. ;-)