Indrukwekkende Remco Evenepoel wint Luik-Bastenaken-Luik, Hermans en Van Aert op podium

Indrukwekkende Remco Evenepoel wint Luik-Bastenaken-Luik, Hermans en Van Aert op podium

foto: Cor Vos

zondag 24 april 2022 om 16:33

Remco Evenepoel heeft zondag bij zijn debuut Luik-Bastenaken-Luik gewonnen en daarmee het voorjaar van Quick-Step-Alpha Vinyl enigszins gered. Het Belgische toptalent kwam na 257 kilometer solo over de finish in Luik, nadat hij op de Redoute de beslissende aanval plaatste. De andere favorieten wisten het gat daarna niet meer te dichten. Het Belgische feest werd gecompleteerd door Quinten Hermans en Wout van Aert, die tweede en derde werden.

Castelli

Traditionele vlucht van elf man
De kopgroep van de dag ontstond in drie schuiven. Eerst reden Bruno Armirail (Groupama-FDJ), Sylvain Moniquet, Harm Vanhoucke (beiden Lotto Soudal), Jacob Hindsgaul (Uno-X) en Alexis Vuillermoz (TotalEnergies) weg. Daarna gingen Luc Wirtgen, Kenny Molly (beiden Bingoal Pauwels Sauces WB) en Pau Miquel (Equipo Kern Pharma) in de tegenaanval en zij werden gevolgd door Baptiste Planckaert (Intermarché-Wanty-Gobert), Paul Ourselin (TotalEnergies) en Marco Tizza (Bingoal Pauwels Sauces WB).

Na ruim vijftig kilometer kwamen al die groepen bij elkaar en zo ontstond een elftal aan koplopers. Zij kregen meer dan zes minuten voorsprong van het peloton. Daar waren het Jumbo-Visma, Quick-Step-Alpha Vinyl, Bahrain Victorious, Movistar en BORA-hansgrohe die op kop reden. Later lieten ook INEOS Grenadiers en Israel-Premier Tech zich zien vooraam het peloton.

De eerste kopgroep van de dag – foto: Cor Vos

Massale valpartij schrikt peloton op
Vlak voor de Côte de Wanne, waar Jonas Vingegaard enigszins in de problemen kwam, kreeg Romain Bardet pech, maar de winnaar van de Tour of the Alps wist snel terug te keren. Op de Côte de Stockeu spatte de kopgroep uit elkaar: Armirail, Moniquet, Vanhoucke, Doubey, Ourselin en Wirtgen bleven het langst over. Met ruim drie minuten voorsprong trokken zij naar de voet van de Col du Rosier.

Het peloton werd er opgeschrikt door een massale valpartij, met onder meer wereldkampioen Julian Alaphilippe, Romain Bardet, Wilco Kelderman en Rigoberto Urán daarbij betrokken. Alejandro Valverde, Tom Pidcock en Bauke Mollema werden ook opgehouden, maar konden terugkeren. Bahrain Victorious reed ondertussen stevig door in het peloton, waar toch flink wat favorieten de val hadden ontweken.

Vlammende demarrage Evenepoel op Redoute
Op de Côte de Desnié, ruim 40 kilometer voor de finish, opende Bahrain Victorious de finale. Mikel Landa, Damiano Caruso en Wout Poels toonden zich in het offensief. De Nederlander sloeg in aanloop naar La Redoute een gaatje, maar werd nog voor de klim teruggepakt door Quick-Step-Alpha Vinyl. Aan de voet van de Redoute was het verschil met de kopgroep, waar Armirail de sterkste bleek, teruggebracht tot een minuut.

De beslissende aanval van Evenepoel op de top van de Redoute – foto: Cor Vos

Mauri Vansevenant bepaalde het tempo op de Redoute (2,1 km aan 8,9%) en daarmee leidde hij een vlammende demarrage van Remco Evenepoel in. Hij reed iedereen uit zijn wiel en begon solo aan de afdaling, in de jacht op eenzame koploper Armirail. Daarachter waren het Bahrain Victorious en Movistar die de achtervolging leidden. Ook Wout van Aert zat in dat peloton en de Belgische kampioen zette Sam Oomen aan het werk.

Evenepoel imponeert op weg naar Luik
Op weg naar de laatste klim van de dag wist Evenepoel al snel het gat met Armirail te dichten. Dat gebeurde op 21 kilometer van de meet. Zijn voorsprong op de grote favorietengroep bedroeg toen ruim een halve minuut, ondanks de tegenwind die er stond op weg naar Luik. Met 35 seconden voorsprong begonnen Evenepoel en Armirail aan de Roche-aux-Faucons (1,3 km aan 11%).

Evenepoel gooide Armirail snel overboord en ging 14 kilometer voor de meet solo verder. In het peloton bleef een versnelling uit, waardoor Evenepoel even uit kon lopen naar 40 seconden. De achtervolgers kwamen nog iets dichterbij, maar de koploper viel geen moment echt stil.

Evenepoel laat iedereen achter – foto: Cor Vos

Achtervolgers niet in staat om gat te dichten
In de uitloper van de Roche-aux-Faucons, met nog enkele zware stroken, kwam die demarrage uit de achtergrond toch. Aleksandr Vlasov trok het tempo de hoogte in en werd overvleugeld door Dylan Teuns. Hij zorgde ervoor dat het verschil met Evenepoel verkleind werd tot 20 seconden. Van Aert moest precies op dat moment passen bij de achtervolgers.

Achter Evenepoel vonden Teuns, Daniel Felipe Mártinez en Sergio Higuita elkaar, maar Valverde, Vlasov, Van Aert, Marc Hirschi, Enric Mas, Jakob Fuglsang en Jack Haig kwamen terug. De Rus profiteerde van een stil moment en ging in de tegenaanval, maar dat was al op ruime achterstand van de soevereine Evenepoel. De groep-Van Aert keek in de laatste vijf kilometer al aan tegen een achterstand van 50 seconden.

Vlasov werd nog voor de laatste kilometer ingerekend, waardoor er gesprint ging worden om de laatste podiumplaatsen. Wout van Aert ging zijn sprint te vroeg aan en viel vlak voor de finish stil. Hij werd in extremis nog gepasseerd door een verrassende Quinten Hermans, die de tweede plaats opeiste vóór Van Aert. Een compleet Belgisch podium dus.

Dit artikel delen:

310 Reacties

NiM 24 april 2022 om 16:35

Heerlijk. Een prachtige dag voor het Wielerflitsforum

uitdewaaier 24 april 2022 om 16:58

Zag liever Wout winnen, maar dan Wout Poels.

Wheely 24 april 2022 om 17:06

Een prachtige dag voor de Belgen, hun gehele voorjaar gered. Fraai podium.

Jean Dumas 24 april 2022 om 22:14

Eens, Vlaanderen boven.

Krakowic 24 april 2022 om 16:38

De druk van de natie torst hij op zijn schouders, de lof en verwachting die hij ontvangt worden alleen geëvenaard door alle haat en afgunst, maar wat is hij onverstoorbaar gebleken. Ongelofelijke klasbak is het. Dik en dik verdiend, met afstand de sterkste vandaag. Veel respect voor deze prestatie!

Tool 24 april 2022 om 16:38

Sommige vinden het misschien een vervelendmanbetje, maar het is wel een klasbak

Romerike 24 april 2022 om 16:43

Redelijk passende beschrijving van mijn gevoel.

uitdewaaier 24 april 2022 om 17:01

vervelend mannentje??? Dan druk je je nog heel bescheiden uit.

Franco Ballerini 24 april 2022 om 16:38

Tja, Ineos, Bahrein, Alpecin en QS ieder een monument. JV wederom met lege handen. En een grote ronde en Lombardije zitten er dit jaar ook niet in. Daar sta je dan als zogenaamde topploeg met een torenhoog budget…

YogiBear 24 april 2022 om 16:41

De onzinnige reactie waarvan je wist dat hij zou komen. Als er maar iets is om Jumbo Visma af te branden, hoe klein ook, Ballerini weet het te vinden. Daarnaast is UAE dan blijkbaar ook een bagger ploeg.

Franco Ballerini 24 april 2022 om 16:51

Niets onzinnigs aan. Maar fijn dat jij zo tevreden bent met de resultaten van JV.

Koers 24 april 2022 om 16:55

Ach geen monument, maar we zijn dat 1-2-3tje toch niet vergeten? De kans dat je 1 van de eerste 4 monumenten wint lijkt me sowieso klein. Er zijn te veel kanshebbers.

bartp25 24 april 2022 om 16:57

denk dat veel ploegen dromen van het voorjaar van TJV, ben het met je eens dat er geen monument gewonnen is waar wel op gemikt werd maar overal deden ze vooraan mee. En dat ze geen grote ronde gaan winnen is wat voorbarig niet?

RLM 24 april 2022 om 17:07

Lombardije kan nog, maar waarschijnlijk krijgen ze op dit moment een 7 voor klassiekers in het rapport want het doel was een monument.

Wheely 24 april 2022 om 17:16

Oei de rapportcijfers
Ineos 9+
Wanty 9
Alpecin 8
Bahrein 8
TJV 7
QS 7

zietemgaan 24 april 2022 om 17:21

Tja, maar geukkig is een voorjaar ook meer dan enkel de monumenten he, en zijn er nog mooie klassiekers die haast naast de monumenten kunnen staan, zoals de Strade (UAE) en Gent-Wevelgem (Wanty) én net daaronder Harelbeke, en die is voor Wout en JVA. Wees gerust Wout gaat nog veel meer winnen

Turtlehead 24 april 2022 om 17:21

Als je verwachtingen en status meetelt dan scoort QSA wel puntje minder dan TJV over het gehele voorjaar (8- versus 7-).

Franco Ballerini 24 april 2022 om 17:39

De situatie bij JV is best zorgelijk te noemen. Natuurlijk, met Roglic en van Aert hebben ze twee van de beste renners ter wereld. Maar ook voor die twee gaat het momenteel niet bepaald crescendo. Roglic loopt te sukkelen met zijn knie. Van Aert is momenteel bij verre na niet zo dominant als vorig jaar. En als we dan de grote hoop Vingegaard erbij halen: vandaag moest hij voor de zoveelste keer op de eerste de beste helling lossen. Eendagsvlieg?

Ik kan me niet voorstellen dat het managementteam van JV de komende maanden rooskleurig inziet.

roeleur 24 april 2022 om 18:44

Van Aert wordt na corona-ziekte 2e in P-R en hier derde. Zo slecht is dat toch niet. Hoeveel die pauze en ziekte het verschil uitmaken tussen 1, 2 en 3 weet niemand maar het zal zeker effect hebben gehad.

Geel Zwarte Bril 24 april 2022 om 18:57

Franco. Klik aub op uitloggen en kom nooit maar dan ook nOoit meer terug.

meqadon 24 april 2022 om 19:18

Van aert niet zo dominant als vorig jaar? Ik vond hem net vorig jaar wat minder. Dit jaar was hij na pogacar volgens mij de dominantste renner. Spijtig genoeg corona opgelopen op het slechtste moment.

Mystery Rider 25 april 2022 om 05:49

Tja, akkoord, dat is ook wel normaal als je maar op twee paarden gokt, of Wout, of Roglic…Bahrain, Wanty, Ineos en UAE winnen met meerdere renners, TJV met 2 of maximum 3 en dan gunnen ze de winst nog aan een team mate :)

Het hele inkopen en bouwen van een team rond Wout mag dan wel zijn vruchten afwerpen en zorgen voor leuke wedstrijden, maar uiteindelijk is het doel van TJV grote rondes winnen en monumenten – op dit moment is hun seizoen dus nog niet geslaagd.

Wel heel leuke koersen gezien op de conto van TJV!

Mystery Rider 25 april 2022 om 05:49

Tja, akkoord, dat is ook wel normaal als je maar op twee paarden gokt, of Wout, of Roglic…Bahrain, Wanty, Ineos en UAE winnen met meerdere renners, TJV met 2 of maximum 3 en dan gunnen ze de winst nog aan een team mate :)

Het hele inkopen en bouwen van een team rond Wout mag dan wel zijn vruchten afwerpen en zorgen voor leuke wedstrijden, maar uiteindelijk is het doel van TJV grote rondes winnen en monumenten – op dit moment is hun seizoen dus nog niet geslaagd.

Wel heel leuke koersen gezien op de conto van TJV!

martini151 25 april 2022 om 07:47

Vingegaard een eendagsvlieg noemen laat heeeel duidelijk zien dat degene die deze reacties plaatst niet of nauwelijks naar wielrennen kijkt. Of het is een persoon die bewust aan het trollen is.

Dat maakt het eigenlijk deze reactie weer niet waard ;)

Beer 24 april 2022 om 16:38

Vegen!

België boven.

uitdewaaier 24 april 2022 om 17:03

Pfffff met Pogacar had hij echt niet gewonnen Beertje

zietemgaan 24 april 2022 om 17:22

flauw uitdewaaier, Pogacar, voor wie ik veel bewondering heb, is niét almachtig, cf de Ronde en cf de Waalse pijl, niet zeuren dus

Beer 24 april 2022 om 18:19

Misschien hadden ze dan wel samen een waaiertje getrokken :-)

vevie 24 april 2022 om 16:38

Nette overwinning, Remco. Zeer verdiend! Meer kun je gewoon niet zeggen. Niks gestolen en het zelf gepakt. Mooi!

klootje kriekeljon 24 april 2022 om 16:39

Evenepoel wint op een grandioze manier. Vanaf de Redoute. En de manier van juichen en vieren is ook nog eens mooi puur.

Erik de Vlaming 24 april 2022 om 16:41

D’n Patrick kan vanavond tevreden op restaurant gaan!

klootje kriekeljon 24 april 2022 om 16:46

Samen met Hilaire. Wat een voorjaar hebben die.

fietsvriend 24 april 2022 om 16:39

Dikke pluim – prachtige overwinning.

TJV: veel lof, nul monumenten.
QSA: in de hoek waar de klappen vielen, één monument.

Romerike 24 april 2022 om 16:45

Naar mijn mening moeten we monumenten niet groter maken dan ze al zijn. Is QSA hun voorjaar nu wel geslaagd? Ik twijfel daar aan.

mus van de maasstad 24 april 2022 om 16:46

Ja want het is voor een ploeg geen klap als je kopman (en absolute topfavoriet) een paar dagen voor de ronde corona krijgt

BenjaminG 24 april 2022 om 16:52

Wat dacht je van de knieproblemen bij Roglic? Ook wel een klapje.

Peterke 24 april 2022 om 16:54

Mus
TJV was zogezegd in de breedte de ploeg geworden die QSA al jaren was na al haar transfers. Dus hadden ze meerdere kopannen om te winnen toch?

fietsvriend 24 april 2022 om 16:59

Sorry, ik bedoel dit niet lullig naar TJV ofzo. Meer als voorbeeld hoe het allemaal kan verkeren.

meqadon 24 april 2022 om 17:57

Fietsvriend +1

Marik 24 april 2022 om 16:39

Als enige renner met durf gereden, dan verdien je de overwinning.
Tegelijkertijd snap ik niet dat de kopmannen niet meegaan als hij aangaat. Je weet toch dat je in zijn wiel moet zitten? Laf koersgedrag van de grote mannen en dat wordt afgestraft.

YogiBear 24 april 2022 om 16:44

Ik denk dat ze niet konden, maar je weet inderdaad dat als je het niet eens probeert dat je het dan wel kunt vergeten.

bellevue 24 april 2022 om 16:50

Landa Verona Mohoric direct erachter

Teuns en Martinez op de uitloper

dan nog Vlasov en Van Aert, echt wel geprobeert hoor.

Het liep terug op 20. Merlinappe zei "Remco stort in"

aan de finish was het 48 seconden…

Marik 24 april 2022 om 16:55

Nee hoor bellevue, gewoon laf gekoerst van de zogenaamde grote mannen. Dan verdien je het ook niet. Dus Remco gewoon verdiend. Nu niet weer arrogant worden en denken dat niemand Remco kon volgen. De kopmannen dachten dat hun knechten het wel zouden opknappen.
Maar de knechten kunnen niet zo hard als Remco, dus dat was een hele grote denkfout.

bellevue 24 april 2022 om 17:00

Teuns liet eerst Landa en dan Haig vol rijden om dan zelf op de uitloper zijn laatste pijl af te vuren.

Maar Remco was te snel.

Romerike 24 april 2022 om 18:49

Eens met Marik, In de finale van een klassieker kan je niet alleen op knechten bouwen. Je zal het toch zelf moeten doen.

Mystery Rider 25 april 2022 om 05:57

Hij heeft gewonnen op de manier dat Michelangelo zei dat dit nooit zou lukken – solo!

Want niemand van de kopmannen of subtop zou hem laten rijden en er zouden altijd wel renners in zijn wiel zitten die niet gingen overnemen!

Nou Michelangelo…slik je woorden maar in…Remco wint op exact de manier waarop hij wedstrijden kan winnen…snoeihard gaan en solo aankomen!

bellevue 25 april 2022 om 11:49

en door er explosief van weg te knallen

ging ook nooit lukken

prima afdaling ook :)

lemmens 24 april 2022 om 16:40

Wellicht te laf om te reageren nu.

Erik de Vlaming 24 april 2022 om 16:40

Verdient gewonnen! Een veldrijder tweede jammer dat het Corne niet was.

Nu nog even wachten op de eerste Nederlander onder de 30

RLM 24 april 2022 om 16:46

Antwoord is Sam Oomen op plek 32, maar kom op. Hier een natiestrijd van maken is compleet onnozel, gezien onze Noorderburen al 2 monumenten hebben dit jaar

Aart van Woud 24 april 2022 om 16:49

Ja, inderdaad nogal zielig dat geprovoceer. Nergens voor nodig.

Erik de Vlaming 24 april 2022 om 16:52

Mooi voor Sam! Echter toont wel aan dat er achter de echte top (MvdP – DVB) geen subtop is of jonge talenten die mee kunnen strijden en zich voorin tonen. Eigenlijk huilen met de pet op. Begint een beetje op de jaren voor het Rabobank tijdperk te lijken toen was er in grote rondes en heuvelklassiekers ook weinig te beleven.

RLM 24 april 2022 om 16:59

Geen jonge talenten behalve Arensman bedoel je? De jonge talenten rijden niet elke koers, dus kunnen ze ook niet overal aanwezig zijn. Ik weet niet echt genoeg om nog andere talenten te noemen, maar misschien dat een Nederlander daar mij even mee kan helpen

Verweggistan 24 april 2022 om 17:00

Mollema 29e

Michael Bianchi 24 april 2022 om 17:00

Edit redactie: Niet doen.

Erik de Vlaming 24 april 2022 om 17:08

Hopelijk snel weer veel nieuwe talenten maar zowel in LBL als Waalse Pijl geen jonge renners in de top 30! Het gat wat is ontstaan na het stoppen van Rabobank wordt nu zichtbaar volgens mij. Rondewerk jarenlang van genoten maar iedereen daarvan is ook al ver in de 30 dus hopelijk binnenkort voor Arensman naar de Alpe d’Huez

roeleur 24 april 2022 om 17:11

Mollema 29e en Oomen 32e. Allebei tevreden want met het oog op de Giro een goed gevoel overgehouden. Dit was toch een wedstrijd, heren? Een monument zelfs?

Sjonge Jonge 24 april 2022 om 18:00

Erik, er is ook Wielerflits.be, misschien daar gaan provoceren?

Toch mooi dat Evenepoel dit monument wint, maar om dan zo zielig hier te gaan lopen doen lijkt me niet nodig.

Erik de Vlaming 24 april 2022 om 18:14

Ik juich voor iedere renner die koers maakt ongeacht waar hij vandaan komt! Het is enkel een constatering net zoals Italie op dit moment ook niet echt mee doet om de prijzen! Maar ik hoor graag wie in jullie ogen in de komende vijf jaar de Nederlandse talenten zijn waarvoor we naar de Alpe d’Huez gaan afreizen?

Sjonge Jonge 24 april 2022 om 18:26

Juich dan ook alleen gewoon voor Remco in plaats van die laatste onnodige zin en probeer het later niet te nuanceren.

Koers 24 april 2022 om 16:40

Ik verwacht 200 reacties, waarvan een groot deel over de ontbrekende Slovenen.

Veel kritiek gehad, maar wint maar wel mooi op zn 22e LBL.

leek 24 april 2022 om 16:40

Uitstekend gedaan via een beproefd recept. Op het juiste moment gegaan en geprofiteerd van de non-samenwerking achter hem.

djerkson 24 april 2022 om 16:41

Zo, puntjes op de ï en de Belgen hebben hun klassieke zege! Groots nummer en grote zege, hij komt in de galerij der Grote Monumentenwinnaars. World Tour-zege in een van grootste klassiekers, laat het afgekat nu maar eens zitten voor een keer.

wimvl 24 april 2022 om 16:41

Prachtig gereden Remco. Verdiende winnaar.

Kelder is de Man 24 april 2022 om 16:41

Te laf om te reageren is hij nooit.

Erik de Vlaming 24 april 2022 om 16:42

En eerste Nederlander die na Remco binnen komt

Romerike 24 april 2022 om 16:42

Ik baal er van maar gewoon verdiend gewonnen, goede versnelling hoor. Ik snap de rest niet echt, leken het gewoon te ondergaan en maar op de knechten te vertrouwen. In monumenten is dat meestal niet de juiste tactiek. Je moet dan natuurlijk wel meekunnen, maar toch. Verder vi d ik dit toch vaak een tegenvallende race, zeker dit jaar. Als je ziet hoe groot de groep is die voor de 2e plaats sprint.

vevie 24 april 2022 om 16:47

Hoezo zou je balen dat hij wint? Dat is vreemd. Ik ben ook geen fan van de man, maar niet gunnen of balen dat hij wint gaat te ver. Hij heeft het echt niet gestolen en heeft sterke mannen geklopt vandaag. Daar kun je, mijns inziens, niks over zeggen/

RLM 24 april 2022 om 17:09

Ik begrijp het een beetje. Er zijn een paar renners waarbij ik ook zou balen als ze winnen, zelfs al zijn ze de sterkste. Moscon in PR vorig jaar bijvoorbeeld

girardengo 24 april 2022 om 18:17

Niemand kon volgen, dat is de enige verklaring. Grote overwinning van Evenepoel. Die tweede plaats van Hermans mag er ook zijn.

Romerike 24 april 2022 om 19:00

Heel simpel, verre van fan van Evenepoel om meerdere redenen (o.a. maniertjes en ploeg) en daardoor niet blij als hij wint. Dat hij niets heeft gestolen vandaag ben ik het geheel mee eens, gaf dat volgens mij ook aan. Ik juich gewoon graag als bepaalde renners winnen enik baal als andere bepaalde renners winnen. Gelukkig telt voor mij niet alleen de 1e plaats of de monumenten. Ik kan er erg van genieten dat Hermans 2e wordt vandaag, of dat een Vine via het Zwift platform in het profpeleton komt en 2e in Turkije wordt. Positieve (JUICHEN!) en negatieve (balen) voorbeelden te over. Dat is mijn koersbeleving. Gelukkig gaan mijn baalpartijen snel over. Ik ben bang dat ik er met Evenepoel nog veel zal gaan krijgen.

bellevue 25 april 2022 om 11:59

hier heb ik totaal geen problemen mee Romerike. Recht voor de raap.
Geen vals gezwets en sluipenderwijs moeten opschuiven zoals anderen hier…
voorspelling: nu zal men opschuiven tot Evenepoel een grote ronde winnen

mocht dat gebeuren, opschuiven naar dubbel Tour
mocht dat gebeuren opschuiven naar meer rondes winnen dan Eddy Merckx
onder het mom van "hordes mensen zaten hier te roepen nieuwe Merckx"
"hordes mensen" lol, nooit gebeurd.

alle gekheid op een stokje

Murcia 24 april 2022 om 16:42

Fantastische zege van Evenepoel!! Goede moment gekozen en daarna alleen maar door gebuffeld, echt Klasse!! Met een geheel Belgisch podium wordt het nog meer feest in Vlaanderen en terecht. Deze overwinning blijft hangen en laat zien dat hij een belangrijk gedeelte van zijn belofte inlost.

Zadelsnuffelaar 24 april 2022 om 16:42

Heerlijk gereden. Altijd met lef, altijd aanvallend. Verdiende overwinning.

Sagan=hulk 24 april 2022 om 16:42

Zwakste Luik in jaren qua niveau.

De favorieten deden helemaal geen ene ruk op de Valkenrots, ik heb nog nooit zo een belachelijk slechte koers gezien, al komt de editie van Jungels aardig in de buurt.

Pogacar had dit altijd gewonnen zonder zich ook maar een beetje te moeten inspannen.

Vangenechten 24 april 2022 om 16:45

Haha wat een ongelooflijk belachelijke, kleine reactie!

YogiBear 24 april 2022 om 16:46

Dit tweeluik in Wallonië was inderdaad qua manier van koersen niet te pruimen.

Michael Bianchi 24 april 2022 om 16:46

Ben ik met je eens, er was weinig aan. Heb de GP gekeken die

LDV 24 april 2022 om 16:48

Simpelweg grote klasse en een enorme prestatie.

Solo in Luik winnen waar er georganiseerd achter u gereden word, dan ben je de sterkste!

Wie hier zelfs een zucht van kritiek op heeft, die kent niks van koers. Of heeft enkel haatgevoelens…

Aart van Woud 24 april 2022 om 16:48

Ja, maar hij (Pogacar) reed hier niet… Ik ben ook geen fan van Evenepoel, maar op deze zege is wat mij betreft niks af te dingen.

vevie 24 april 2022 om 16:48

De WP en LBL zijn toch nooit echt verheffende wedstrijden? Laten we nu niet gaan doen alsof dit de twee koersen zijn waar ze de sterren van de hemel rijden.

djerkson 24 april 2022 om 16:51

Zoals De Cauwer zegt: wie er niet is, kan je niet kloppen. Het moet pijn doen.

dietske 24 april 2022 om 16:54

Ook zwakke reactie van je ik ben Wout fan maar top gereden van Remco !!

Anton van Valouwe 24 april 2022 om 16:59

Alles beter dan die opgeblazen zakkenvuller, die momenteel niet eens koerst!

zietemgaan 24 april 2022 om 17:25

de prijs voor de meest onsportieve en zure reactie is binnen ;)

meqadon 24 april 2022 om 17:54

En van aert had zoiezo de ronde gewonnen..

TheBigShow 24 april 2022 om 19:01

Sowieso niet

meqadon 24 april 2022 om 19:24

Wout was veel sterker als vdp dit voorjaar. Dat heeft hij in p-r duidelijk gemaakt. Vdp is niet op zn topniveau. Dat hebben we ook duidelijk gezien. Enkel tadej had het hem moeilijk kunnen maken

Lalsacien 24 april 2022 om 20:23

Als Eugène Christophe had meegedaan had hij gewonnen…. Maar dan alleen als François Faber verstek zou laten gaan!!!

TheBigShow 24 april 2022 om 20:28

Van der Poel reed dit jaar betere waarden dan vorig jaar in de Ronde van Vlaanderen toen hij van Aert eraf ramde… Door zijn kleine basis en focus op de Ronde was hij niet meer top in Roubaix.

Beer 24 april 2022 om 20:36

'Betere waarden´, heerlijk, die vage holle termen. Feit is wel dat van Aert dit jaar veel scherper was op de hellingen. Bosberg in de Omloop, Taaienberg en Paterberg in de E3 en vooral zijn demonstratie vanuit 20e positie op de Kemmel in GW. Mijn aanvoelen is dat hij had meegekunnen met Pogacar en VDP.

meqadon 24 april 2022 om 21:05

Idd lalsacien. Dat bedoel ik dus. Als hier kan verkondigd worden dat er een andere renner had gewonnen die niet meedeed, kan ik honderden voorbeelden opnoemen van uitslagen die er anders hadden kunnen uitzien als bepaalde afwezigen wel meegedaan hadden (zelfs in het niet zo ver verleden). Complete bullshit dus. De sterkste heeft gewonnen vandaag punt

TheBigShow 24 april 2022 om 21:20

Beer, leer eens Nederlands.

Maar wattages en dergelijke zijn inderdaad super vaag en hol

Beer 24 april 2022 om 21:32

Gooi die ‘betere waardes’ hier dan maar eens in de groep. Met een analyse van iemand met kennis van zaken. Het is gewoon iets waar je alle kanten mee uit kan, maar eigenlijk zegt het niets.

evelineroos 24 april 2022 om 22:47

Alleen de uitslagen tellen, de rest is dom gelul.

Marik 24 april 2022 om 16:42

Die reageert heus wel hoor.

Alfons Haavers 24 april 2022 om 16:42

Wel wel wel… Evenepoel wint La Doyenne, hoe symbolisch wil je het hebben?

Even terugdenken aan al die theorieën sinds de val in Lombardije over deze overschatte renner met zijn klein moteurke die amper nog progressiemarge heeft vanwege zijn verleden als jeugdvoetballer. Rennertje voor de B- en C-koersen.

Enter La Redoute, en deze punchloze jongen kletst iedereen uit de wielen. Bye bye! Alle theorietjes voor de vuilbak.

Giga-nummer in de zwaarste klassieker van het jaar van de nog steeds maar 22-jarige Evenepoel. Nee hij is niet de verantwoordelijke voor het slechte voorjaar van zijn ploeg, hij heeft het gered.

Verder goeie Vlasov gezien, die heeft dit jaar ook een stevige stap gezet. Martinez zoals verwacht vooraan. Teuns ook weer 1 van de sterksten onderweg. Hermans verrassend sterk 2de. Van Aert op de limiet, kan deze wedstrijd wel eens winnen maar dan moet alles meezitten.

Beer 24 april 2022 om 16:44

Genieten van jouw post Fons :-) Sterk!

Sjonge Jonge 24 april 2022 om 18:52

Bwah, vind het vooral zwak om zo je gelijk te willen halen.
Evenepoel gewoon een ongekend talent. Zijn enige nadeel is dat dit de enige manier is waarop hij kan winnen (geen punch en geen sprint in een klein groepje), maar daarentegen is hij wellicht de beste om op deze manier te winnen, wat toch schitterende overwinningen oplevert.

Alfons Haavers 24 april 2022 om 18:56

Ik vind het vooral zwak om hier voortdurend te zitten stoken met provocerende posts over renners waar je geen fan van bent. Dan moet je ook tegen een steekje terug kunnen.

Silent Hill 24 april 2022 om 19:05

Hehe – Evenepoel wint La Doyenne. Listig !

Sjonge Jonge 24 april 2022 om 19:10

@ Alfons: ik denk niet dat je ooit een negatieve post van mij over Evenepoel (of eender welke renner) hebt gelezen?
Ik snap op zich best de tegenreactie van de Evenepoel-clan nu (vind de anti reacties ook altijd al vervelend), maar vind het persoonlijk sterker om nu niet de anti clan te voeden, maar gewoon daarboven te staan en te genieten van de prachtige en meer dan verdiende overwinning vandaag.

djerkson 24 april 2022 om 19:59

Er is niet zoiets als een ‘clan’, dat is een Het Laatste Nieuwsterm. Er zijn wel mensen die het negatieve, azijnzurige willen nuanceren.

Sjonge Jonge 24 april 2022 om 20:21

Ik denk dat je heel goed begrijpt wat ik bedoel Djerkson, daarvoor hoef je Het Laatste Nieuws niet te lezen.

Beer 24 april 2022 om 20:38

Gewoon doodnormaal en dik verdiend, al die reacties vandaag na jaren vol haatposts aan het adres van REV op deze site. Je oogst wat je zaait.

Sjonge Jonge 24 april 2022 om 20:57

Ik snap het allemaal wel Beer, maar het is na elke overwinning van Evenepoel, Van der Poel, Van Aert vooral reageren op zure anti reacties.
Maakt het er allemaal niet leuker op.

En ik kan me de reacties zoals Alfons ook goed voorstellen, Evenepoel is op deze site al vaak onderuit gehaald, wat hij gezien zijn resultaten wat mij betreft niet verdiend.

Maar tot een jaar of 4/5 geleden werd hier – enige uitzonderingen daar gelaten – vooral sportief en enthousiast gereageerd op mooie prestaties. Nu lijkt het zoeken tussen allerlei zure reacties, dat vind ik gewoon jammer.

Beer 24 april 2022 om 21:29

Ik snap je punt sjonge, want ik herinner me ook de tijd waarin wielerfans hier op een aangename manier over de koers discussieerden. Een verademing tov bv bepaalde Facebook pagina’s. Nu is de sfeer hier helemaal anders; daarom ook dat ik het vreemd vind dat je vandaag de verdediging van een aantal anti-supporters op jou neemt.

ervee 24 april 2022 om 23:23

@beer:
Lol: ik kom hier al 10 jaar, maar heb jou pas gezien sinds het tijdperk van Aert en MvdP en nu Evenepoel en altijd maar je gelijk halen!

Ik mis Purito ineens… Hoe zou het met hem zijn?

DonQuijote 24 april 2022 om 16:42

Dat is genieten zeg om iemand zo als een motorfiets te zien gaan. Wat een overwinning