Immens ontgoochelde Jasper Stuyven: “Weer net niet, zoals altijd”

vrijdag 22 juli 2022 om 17:34
Immens ontgoochelde Jasper Stuyven: “Weer net niet, zoals altijd”

© Cor Vos

Jasper Stuyven trok in de finale in de aanval met Fred Wright en Alexis Gougeard. Het trio sprokkelde een mooie voorsprong bij mekaar, maar werd in het zich van de slotkilometer toch teruggepakt. Voor Stuyven een zoveelste keer nét niet en dat leidde tot grote teleurstelling bij de Leuvenaar.

Ook in zijn zesde Tour de France slaagt Jasper Stuyven er maar niet in een etappe te winnen. Al meermaals deed hij een gooi naar die ritzege, maar zoals in het verleden al meer gebeurde, was het ook vandaag net niet. En dat zorgde na afloop voor een korte, maar duidelijke reactie voor de Sporza-camera.

“Weer net niet? Zoals altijd, hé. Dat het wel de goede uitval was? Ah nee. Blijkbaar niet, want we werden teruggepakt.” Waarop de interviewer nog probeerde dat Stuyven toch een sterke prestatie had neergezet… “Blijkbaar niet, want we zijn teruggepakt. Ja, ik ben ontgoocheld. Daarom rijd ik nu door.”

Dit artikel delen:

23 Reacties

Murcia 22 juli 2022 om 17:43

Bij Jasper wordt het iets psychisch zo, een paar sessies met een mental coach zullen deugd doen. Hij ergert zich al voor de Tour aan het moeten deelnemen heb ik het idee omdat hij weinig kansen ziet voor zichzelf. Dat klopt ook maar de frustraties nemen alleen maar toe met deze uitkomst.

0
Steven_E 22 juli 2022 om 17:46

Maar toch weer cashen: eerst bij Pogacar in de Roubaix-rit, en vandaag bij Laporte. Of hij is een immens domme renner, dat kan ook.

0
Maillot à Pois 22 juli 2022 om 18:24

Of dit is een immens domme opmerking, dat kan ook.

0
pirazzi 22 juli 2022 om 18:50

Lol dat vind ik grappig.

0
Gebruikersnaam 22 juli 2022 om 17:57

Iemand die Milaan-San Remo en de Omloop het Nieuwsblad won en eigenlijk een palmares heeft dat net iets boven zijn talent ligt, mag eigenlijk niet beweren dat het altijd net niet is.

0
hongerklopje 22 juli 2022 om 18:06

En Kuurne Brussel Kuurne. Mee eens overigens, MSR is een hele dikke vis voor zijn kaliber. Laat het te vaak afweten als het moet, zie wk vorig jaar.

0
Kopinkas 22 juli 2022 om 18:16

In de Tour al vaak net niet. En in Gent-Wevelgem de traagste van het kwartet, in het WK vorig jaar in eigen stad geklopt door Van Baarle en Valgren in de sprint voor zilver, en dus met lege handen. Zelfs in de Primus Classic vorig jaar geklopt door Sénéchal en Van der Sande. Het stapelt zich op…

0
Alfons Haavers 22 juli 2022 om 18:16

Ook wel eens eigenlijk. In MSR was het dan net wel en won hij ineens een absolute topkoers.

Sterke coureur maar gewoon van het niveau dat het vaak net niet is. Niks mis mee, het kunnen niet allemaal mannen zijn van 10 zeges per jaar.

Zijn ontgoocheling vlak na de koers kan ik wel begrijpen, al vind ik dat Stuyven wel nogal vaak iets nukkigs heeft.

0
Comments 22 juli 2022 om 18:19

2e Greg van A

0
Alfons Haavers 22 juli 2022 om 18:23

Greg was toch wel een niveautje hoger hoor. 4x top-10 World Ranking en zelfs 1 keer het seizoen als eerste afgesloten. Beetje onderschat renner eigenlijk.

0
Kopinkas 22 juli 2022 om 18:58

@Alfons
Nu de hoogdagen van GVA al een tijdje achter ons liggen, is dat inderdaad een gekke constatering: dat Greg lager wordt ingeschat dan hij eigenlijk was. In zijn absolute toptijd de enige die Sagan kon kloppen op zijn terrein. Waanzinnig constant in het voorjaar, maar buiten die ene droomlente te weinig absolute uitschieters. Ook in de Tour schitterende dingen laten zien, maar in 2019 was het vat eigenlijk af. En nadien dan toch nog podium rijden in de Ronde uit slimmigheid, eerder dan op sterkte.

0
Brabander 22 juli 2022 om 20:43

Van Avermaet is nooit zo geliefd geweest (hier). Waarom weet ik ook niet precies. Echt een steengoed renner (geweest). Toch wel een paar treetjes hoger dan Stuyven

0
RJ uit A 22 juli 2022 om 18:20

Hij is gewoon niet de slimste. Niets mis mee. Maar wel de reden waarom het vaak net niet is.

0
Alfred Issendorf 22 juli 2022 om 18:42

Misschien niet de slimste. Maar ik vermoed dat hij bij een aflevering van de Slimste Mens Dylan Teuns en Magnus Cort de Helikopterman wel verslaat.

0
Kopinkas 22 juli 2022 om 19:00

@Alfred
Maar als Cort verliest, doet ie dat ook weer met zwier…

0
Dikke Vrouw 22 juli 2022 om 18:38

Wat een zeurepiet ..

0
the student 22 juli 2022 om 18:56

U rijdt het gat op Fred Wright dicht met Christophe Laporte in uw wiel. Wat gebeurt er.

A) U wint
B-) U verliest
C) Net niet zoals altijd!
D) Het is oneerlijk! Boehoe

0
Dr. Freakowitz 22 juli 2022 om 19:03

Waarom dat gat op Fred dichtrijden? Heeft die Jasper onderweg onheus bejegend? Zo van, “die mag zeker niet winnen”. In elk ander scenario laat je Laporte het werk opknappen.

0
NiM 22 juli 2022 om 20:22

Leek me een bloedneus te hebben bij het interview na de aankomst…

0
Dr. Freakowitz 22 juli 2022 om 22:05

Dat zal het zijn, Wright heeft hem onderweg gemept

0
Ivanoviclover 22 juli 2022 om 20:50

heeft de interviewer de enige vraag gesteld die moest gesteld worden, namelijk : “waarom reed je in godsnaam met een okselfrisse Laporte in je wiel het gat dicht?”

ik doe een gok: hij deed het niet?

0
Kunst Kameraad 22 juli 2022 om 21:31

het klagen der knecht

0