Ide Schelling na eerste profzege: “Ik wilde man tegen man sprinten”

vrijdag 4 juni 2021 om 18:15
Ide Schelling na eerste profzege: “Ik wilde man tegen man sprinten”

foto: Cor Vos (archief)

Ide Schelling maakte een oerkreet van vreugde toen hij als eerste over de meet kwam in de GP des Kantons Aargau. Voor de Hagenees is het zijn eerste profzege. Dolgelukkig stond hij de camera te woord na afloop: “Super benen hebben dit vandaag mogelijk gemaakt.”

In de finale kwam de Nederlander met Esteban Chaves en Rui Costa voorop te rijden, die hij in een sprint wist te kloppen. “Chaves was niet echt aan het werken omdat hij nog een sprinter in het peloton had zitten, daarom hebben Costa en ik maar zo hard mogelijk doorgereden. In de sprint wilde Costa dat ik vroeg aan zou gaan, maar dat zag ik meteen.”

“Ik ben vervolgens aangegaan, maar gaf nog niet alles omdat ik graag man tegen man wilde sprinten. Dat is eigenlijk perfect gegaan”, gaat hij verder. “Dit is mijn eerste profzege ook!”

In de komende weken rijdt Schelling in België de Elfstedenronde en de Baloise Belgium Tour, maar daarna weet hij het nog niet. “Ik heb laten zien dat mijn vorm goed is, dus we gaan zien wat er gaat gebeuren. Dit is fantastisch in ieder geval.”

Dit artikel delen:

14 Reacties

Turtlehead 4 juni 2021 om 18:25

Taal én prestatie van een winnaar, mooi!
Jammer genoeg nog niet ver genoeg in de hiërarchie om RvZ te rijden.
Misschien Vuelta een optie?

Verweggistan 4 juni 2021 om 18:27

Maar in deze koersen is hij kopman en kan hij winnen, dat is ook belangrijk in een carrière.

Puncheur du Framboise 4 juni 2021 om 18:52

Deze telt hoor! Wat een deelnemersveld en dan de zege pakken. Opwindend talent!

ewoedski 4 juni 2021 om 19:21

Slim om hem niet in de slipstream mee te loodsen maar te dwingen om ook in de wind te sprinten

Groetjesaandevoetjes 5 juni 2021 om 01:54

Inderdaad. Ook heel belangrijk dat je met het hoofd sprint ipv alleen maar op pure kracht sprint. Afgelopen Giro zag ik in meerdere ontsnappingen hele domme sprint acties (op kop laten zetten, te vroeg aangaan, verkeerde kant vd bocht kiezen, etc.)

assen 4 juni 2021 om 19:31

Geweldige reactie toen ie over streep kwam ook, ha ha ha.

O59 4 juni 2021 om 20:27

Zeer knap !

Romāns Vainšteins 4 juni 2021 om 20:42

Ik raad aan : vuelta rijden en daar vol, vol, vol voor een etappe gaan. Het talent en de drive zijn er gewoon.

Fast Freddy 4 juni 2021 om 22:00

Leuke renner die Schelling, niet omdat hij wint, maar omdat het lekker all in gaat. En dat wordt vroeg of laat beloond. Als je voldoende klasse hebt natuurlijk.

MichielH 4 juni 2021 om 22:25

Chaves reed niet want zijn Matthews zat er nog achter. Maar Ackermann (van de ploeg van Schelling) eindigt wel boven Matthews. Of reed Matthews in eerste instantie dan nog in een groepje er voor?

Sagan=hulk 5 juni 2021 om 01:16

Wordt een mooi duel met Evenepoel in de Ronde van België.

coppi coppi 5 juni 2021 om 08:55

Een topper die al dit jaar een etappe in de Tour gaat winnen.

Wheely 5 juni 2021 om 09:08

Dat zou wel heel knap zijn voor iemand die er niet start!

Jean Dumas 5 juni 2021 om 09:00

Wauw man, een soort jonge Boogerd. Zelfs in de korte samenvatting zie je dat hij alles in het werk stelt in de kopgroep, de sterkste in koers is en een machtige sprint bergop heeft. https://www.youtube.com/watch?v=XaH8MDsNYzI

Volg hier

Headlines

Materiaalzone

Populair