Het gaat de goede kant op met Remco Evenepoel: óp, maar ook naast de fiets

Het gaat de goede kant op met Remco Evenepoel: óp, maar ook naast de fiets

© Cor Vos

zaterdag 25 juni 2022 om 08:15
Opinie

Het voorbije voorjaar stelde ik het al vast en de laatste weken volgde alleen maar de bevestiging: Remco Evenepoel zet niet alleen op, maar ook naast de fiets stappen. De soms eigenwijze, bijwijlen ietwat arrogante ket (*) van vorig jaar maakt beetje bij beetje plaats voor een aimabele, steeds volwassener wordende jongeman. En daar is niemand rouwig om. Castelli

Bij zijn derde deelname aan het Belgisch kampioenschap tijdrijden heeft Remco Evenepoel eindelijk die Belgische driekleur te pakken. En daar was de nog altijd maar 22-jarige Vlaams-Brabander bijzonder blij mee. Net voorbij de finish volgde een gemeende knuffel met ploegmaat Yves Lampaert. Ook de interactie met de ploegleiding van Quick-Step-Alpha Vinyl was mooi om te zien. Tom Steels kreeg zowaar een kus op zijn kale voorhoofd.

Vriendin Oumi en mama Agna deelden uiteraard mee in de vreugde en na de podiumceremonie betrok Evenepoel ook zijn talrijk opgekomen fans in zijn overwinning. De Ket charmeerde, entertainde en kreeg zijn supporters aan het zingen, zoals u onderaan in de video ziet. Ook daarna bleef het goudhaantje van Patrick Lefevere gul. Geen interview was hem te veel en het viel ons op hoe goed Evenepoel in zijn vel zit.

Zwitserland
Akkoord, dat gaat natuurlijk allemaal een stuk gemakkelijker als je net Belgisch kampioen bent geworden. Maar vorige week kregen we ook al positieve signalen vanuit Zwitserland. Evenepoel zakte er een paar keer door het ijs, maar in plaats van weg te vluchten in de teambus, stond hij ook dan de media te woord. Het is ooit anders geweest. Ik herinner me de Giro van vorig jaar, toen we een paar keer tot acht uur ’s avonds in de perszaal zaten te wachten op een paar quotes die ons door de woordvoerder van de ploeg werden bezorgd.

Evenepoel sprak zijn fans toe in Gavere – foto: Cor Vos © 2022

Ook in het peloton lijkt Evenepoel zich anders te gedragen dan tijdens zijn eerste profjaren. Ik spreek persoonlijk best wat renners en kreeg een jaar geleden meermaals te horen dat de zogenaamde gunfactor die de piepjonge Remco had, steeds kleiner werd. Het moet zijn dat hij dat ook zelf besefte. Of dat hij er op gewezen werd door ploegmaats en entourage.

U herinnert zich als fervente wielerfan ongetwijfeld een aantal akkefietjes. Denk maar aan de woordenwisseling – vol in beeld – met Gianni Vermeersch in de Benelux Tour van vorig jaar. Of zijn uithaal richting de brave Shimano-mecanicien in dezelfde rittenkoers. Ten tijde van het WK stond zijn relatie met Wout van Aert dan weer op een laag pitje.

Werkpuntjes
“Dat zijn werkpuntjes”, vertelde Evenepoel (overigens een welopgevoede jongen) mij in januari tijdens een exclusief interview voor ons magazine RIDE. “Ik ben in het dagelijkse leven absoluut niet opvliegend, maar op de fiets – als de adrenaline zijn werk doet – is het niet altijd eenvoudig om mijn ontgoocheling te verbergen. Alsof alle negatieve gevoelens dan samenkomen. Dat moet in de toekomst anders.”

Intussen zijn we een half jaar verder en lijkt de metamorfose goed en wel ingezet. Uiteraard zal er nog af en toe sprake zijn van een uitschuiver. Zoals in de Brabantse Pijl, waar Ben Turner plots een por kreeg. Maar de incidentjes worden zeldzamer en het schuldbesef komt sneller. Ongetwijfeld met dank aan een aantal mensen uit zijn entourage. We denken aan Michael Verschaeve, mental coach bij Quick-Step-Alpha Vinyl, aan ploegmaat Iljo Keisse of aan ploegleider Klaas Lodewyck, die veel met Evenepoel optrekt.

Tom Steels en Remco Eveneoel, even voorbij de finish – foto: Cor Vos © 2022

Ook nieuw: al is Evenepoel nog steeds even ambitieus als vroeger, hij is voorzichtiger geworden in het overbrengen ervan. Zoals twee weken geleden, in de aanloop naar de Ronde van Zwitserland. Wanneer hij het vroeger alleen had over winnen, sprak hij het toen – lees het gerust na – over “een interessante test richting de Vuelta, met een top-5 of top-3 in het eindklassement als doel.”

Luik-Bastenaken-Luik
“Dat heeft deels te maken met mijn afkomst”, vertrouwde Evenepoel ons in januari nog toe. “Ik heb de Brusselse mentaliteit. Wij zijn gewoon te zeggen wat we denken. Dat is anders dan de doorsnee Vlaming, heb ik intussen geleerd. Het uitspreken van ambities wordt al eens verkeerd geïnterpreteerd. Als ik zeg dat ik dit jaar Luik-Bastenaken-Luik wil winnen omdat dat altijd een droom is geweest, dan is dat niet omdat ik hoog van de toren wil blazen. Ik besef heus goed genoeg dat de kans dat ik tiende of twintigste word, veel groter is dan de kans op winst. Je maakt nu eenmaal niet al je ambities waar.”

Maar ook daarin lijkt hij dus steeds meer het juiste evenwicht te vinden. Het woord ‘evenwicht’ is daarin overigens belangrijk. Het mag nooit de bedoeling zijn dat een klasbak als Remco Evenepoel zich niet meer durft uit te spreken. Bescheidenheid is een deugd, maar aan valse bescheidenheid hebben we ook niets. En we blijven realistisch, Remco Evenepoel zal altijd voor- en tegenstanders hebben. Dat hoort bij zijn status als topper in combinatie met zijn persoonlijkheid. Maar dat hij moeite doet om zich aimabeler op te stellen, verdient respect.


(*) Een ket is de bijnaam voor een Brusselse (straat)jongen. Evenepoel laat zich graag ket noemen.

Dit artikel delen:

66 Reacties

Panache 24 juni 2022 om 11:21

Het gaat aan alle kanten beter rondom deze sporter. De critici zijn wat minder vinnig door gereden topresultaten, Evenepoel is wat realistischer in zijn commentaar, de fans berusten inmiddels in het feit dat hun held gewoon bij de beste renners ter wereld hoort maar niet Merckxiaans heerst. De realiteit wint, mooi zo.

Wheely 24 juni 2022 om 12:11

Juist, nivellering en acceptatie aan alle kanten, scherpe randjes er af, het ventje blijkt een mensje net als de fans en andere fenomenen steken de kop op. Wordt het toch nog gezellig.

uitdewaaier 25 juni 2022 om 09:26

M.i. probeert wf bewust verdeeldheid te zaaien wat betreft die evp. Hij krijgt wel erg veel een podium op wf.nl. Op wf .be wordt geen aandacht aan ventje gegeven.

Marik 24 juni 2022 om 11:23

Leuk opiniestuk om te lezen, waarbij de persoonlijke mening, ja zelfs de bewondering voor Remco, van Nico erg aanwezig is.
En dat mag ook in een opiniestuk.
Zelf ben ik wat voorzichtiger. Het incident in de Brabantse Pijl is voor mij nog te kort geleden om van een positieve kentering te spreken. Natuurlijk is het positief dat de zelfreflectie wat sneller komt, het gaat tegelijkertijd natuurlijk om het gedrag op de fiets. De gebaartjes, het snel opgewonden zijn is er zeker nog niet uit. Daarnaast vraag ik me ook af hoe het nu is met de gunfactor voor Remco in het peloton.
Dat het een klasbak is is wel duidelijk. Dat hij letterlijk iedere ééndagkoers kan winnen, daar ben ik ook van overtuigd.
Of hij een groot sportman wordt die ook zijn sport overstijgt, daar heb ik mijn twijfels bij.

Fifty 24 juni 2022 om 11:30

huh, welk incident in BP?

Marik 24 juni 2022 om 11:31

Vraag het even aan Ben Turner ;)

Albeijing Feeniks 24 juni 2022 om 11:35

@Marek
Nou volgens mij overstijgt hij nu zijn sport al hoor! Het is een kanjer die de hele wielerwereld en fans in de ban houdt, letterlijk iedereen praat over hem. En denk maar aan de Pizza hut reclame. Hij staat nu al symbool voor wilskracht en doorzettingsvermogen. Een jonkie die zichzelf na een doodsmak weer mentaal en fysiek moest heropbouwen. Dat alleen al overstijgt sport.

Panache 24 juni 2022 om 12:07

Deze vogelspotter heeft al weer een blufvink gespot, een oud Egyptische feniks met de naam Albeijing Feeniks. Het wielrennen heeft in zijn gehele historie met Mercks en Armstrong en héél misschien Sagan een handvol figuren gehad die hun sport overstegen. Er is nog een groot gapend gat tussen een pizzareclame en de genoemde status.

Baukema Tomoulin 24 juni 2022 om 13:07

Ach ‘de sport overstijgen’ is natuurlijk ambigu. Waar ligt de lat? Aanschuiven bij één vandaag om de actualiteiten te bespreken (ongetwijfeld meerdere Nederlanders)? Een compleet land in een volksfeest krijgen door het dragen van de bolletjestrui in de tour (Ghebreigzabhier)? Een burgeroorlog voorkomen omdat jij met je sportprestaties de boel kan laten verzoenen (uit het voetbal Didier Drogba)? Een inspiratiebron zijn zodat decennia later ouders nog steeds kinderen naar je vernoemen en er organisaties, clubjes en verenigingen zijn ontstaan met jou naam erop (oa Fausto Coppi)?

Jacco van Stierop 24 juni 2022 om 13:37

@ Baukema Tomoulin
Dat overstijgen hoeft natuurlijk niet louter een verhaal te zijn van vreugde en succes, eerder integendeel ben ik geneigd te zeggen.

Fifty 24 juni 2022 om 13:54

oh Ben Turner, tja, zou jij niet moe worden van in andermans reet te staren?

ik denk Remco heel erg, daarom puurtie er zo vaak een tijdritje uit :)

Marik 24 juni 2022 om 14:01

@Fifty, Ah ik begrijp dat Remco er niets aan kon doen. Die stoute Ben Turner ook, foei!

RLM 24 juni 2022 om 11:23

Hoeveel reacties gaan hierop komen, een stuk of 350?

Ik was zelf een stuk minder volwassen op mijn 20ste dan mijn 22ste, ben benieuwd of hij de evolutie kan verderzetten

Bizziecle 24 juni 2022 om 11:35

Wordt Nico nu ook volwassener in zijn opinies?

Jean Dumas 24 juni 2022 om 12:12

De Philip Bloemendal van Wielerflits :)

Wheely 24 juni 2022 om 11:39

Remco is van ons, ole ole ole!

Wat een lied! :D

Jean Dumas 24 juni 2022 om 12:11

Doet ie goed.

uitdewaaier 25 juni 2022 om 12:41

Als Nederlander ben ik ook heeeeeeeeeeel blij dat hij van jullie is.

Kopinkas 24 juni 2022 om 11:40

Stukken boeiender zou nu net een analyse kunnen zijn van hoe Evenepoel òp de fiets zit. In de technische tijdrit gisteren, zat hij letterlijk als gegoten op zijn tijdritmachine. In beeld heb ik hem op geen enkele fout kunnen betrappen.
De Cauwer en Schotte (wat een tegenvaller is me Schotte op de commentaarzetel trouwens) hadden het bij de eerste ‘golf’ starters uitgebreid over het technische, het toch wel erg moeilijke van deze tijdrit, omdat er gemiddeldes van amper iets boven de 49km werden opgetekend (door Vermeersch en Devenyns onder meer).
Dat deze tijden nog zouden worden weggeblazen en dat de gemiddeldes nog zwaar opgekrikt zouden worden, daar leek De Cauwer (ondertussen toch ook wel pensioengerechtigd, vaak duidelijk worstelend met zijn focus tijdens een lange uitzending) geen moment bij stil te staan.
Evenepoel haalde uiteindelijk een gemiddelde van 51.726 per uur, tegenover 50.948 voor Lampaert. De rest haalde niet eens de 50km gemiddeld.
Het aerogehalte van Evenepoel is daarbij maar één aspect. Hoe hij bochten aansnijdt, de lijnen die hij legt (ook al tijdens de finale van LBL bijvoorbeeld), het is super hoe één en ander op een paar jaar tijd geëvolueerd is.
‘Vriendin Oumi en mama Agna deelden uiteraard mee in de vreugde’ is dan bijna van een boulevardbladgehalte, al moet ik toegeven dat het wachten is tot beide dames elkaar eens verscheuren, want de concurrentie tussen de twee vrouwen in Evenepoels leven leek me haast tastbaar (en de arme jongen wist zich moeilijk een houding te geven).
Met Ganna, Küng en Evenepoel belooft het WK in Australië superboeiend te worden. Laat Van Aert op zijn beslissing terugkomen, en het wordt helemaal een nagelbijter.

Etika 24 juni 2022 om 11:50

Ik vind Renaat Schotte net wel een meerwaarde. Renaat en José is voor mij het topduo. Serieux en luchtigheid worden perfect afgewisseld. Veel beter dan met Wuyts vroeger. En hoe Evenepoel op zijn fiets zit kunnen we allemaal zien. Daar heb ik geen analyse voor nodig. Wat betreft het opiniestuk van Nico : ik kan me daar bij aansluiten. Het gaat de goeie kant op maar op een volgende ideale schoonzoon à la Van Aert zit ik niet te wachten. Nee, laat Remco maar gerust Remco blijven.

Krist The Vanma 24 juni 2022 om 11:55

Meestal zit je er pal op, Kopinkas, maar hier kan ik je toch moeilijk volgen.
José doet het toch nog altijd fantastisch, volgens mij. Is het erg dat hij af en toe es de focus verliest, welnee toch?
Dat van die concurrentie tussen beide vrouwen is waarschijnlijk een persoonlijke fantasie, die je nu uitvergroot, right?
Ik kan Renaat best pruimen, maar wat ik soms ook wel es wat ergerlijk vind, is dat hij altijd probeert te scoren met zijn zelfde uitdrukkingen ‘bitumineuze voegmassa’, ‘was getekend en dan de naam van de coureur’, ‘ultimo chilometro’, ‘grimmige zaak’. Wie maakt de Renaat bingo?

Voor meer technische analyses lanternerouge.com.au

Steven_E 24 juni 2022 om 13:49

Renaat-bingo is net datgene waarop hij aan het wachten is denk ik… Dus niet doen aub

Veleta 24 juni 2022 om 15:02

Als je het duo Schotte/De Cauwer vergelijkt qua focus, humor, taalvaardigheid, gevoel voor timing en ingespeeldheid op elkaar is dat een verademing in vergelijking met alle andere koppels. Juist de focus en de balans tussen luchtigheid en alertheid is bij beide in goede handen. Blijft een genot om naar te luisteren.
Wat betreft Evenepoel: klopt wat Nico Dick schrijft, maar nog niet te vroeg juichen.

Alfons Haavers 24 juni 2022 om 15:15

Renaat mist spontaniteit en naturel. De beleving komt niet in de buurt van Wuyts, die José overigens terecht on a leash hield. Wuyts werd dan wel weer wat te fanatiek in zijn WvA/Evenepoel-adoratie.

Stilaan tijd voor een nieuw, jong talent om op te staan bij Sporza. Renaat voor de grote rondes biedt weinig meerwaarde wat mij betreft tijdens het kijken. Dan kan ik al bijna evengoed naar die andere nerd luisteren op Eurosport.

Vannieuwkerke vind ik iets beter, maar die gaat niet voor full-time commentatorschap vanwege niet combineerbaar met al zijn andere schnabbels en in pakweg Parijs-Nice of de Vuelta ook vanwege te weinig aandacht voor het geleverde werk. In de Tour zie ik hem trouwens ook liever in Vive le vélo waarbij zijn vakmanschap quasi onevenaarbaar is.

Krist The Vanma 24 juni 2022 om 16:03

Sven Nys.
(Christophe Van De Goor doet dat ook goed.)

11 na 11 24 juni 2022 om 19:48

Er is helaas geen opvolging. Sporza wou Van Gucht naar voren schuiven als opvolger van Wuyts, maar gelukkig lijken ze begrepen te hebben dat dat ‘m niet gaat worden. Vandegoor praat als een pater in een jongensschool. Schotte is aanvaardbaar maar geen hoogvlieger. Vannieuwkerke is nog erger dan Wuyts in de zaken waar men Wuyts van met de vinger wees. Misschien is Beteele nog de beste, maar die zit op de motor en werkt voornamelijk voor de radio.

Co commentatoren is minder een probleem. De Cauwer blijft een topper, Nys is ”degelijk” zelfs voor wegritten. Herygers is ook een topper voor wedstrijden in het veld. Zelfs als men daar verder moet zoeken is er in Vlaanderen keuze zat.

Bontempi1962 24 juni 2022 om 21:32

Jose mag ouder worden, voor mij is hij met afstand de beste wieler commentator van België en Nederland. Ik hoop dat hij nog lang blijft doorgaan.

esims 24 juni 2022 om 11:55

Wielerflits begint een Evenepoel Fanblog te worden. Hoeveel berichten hebben we de laatste tijd niet over hem gehad? Ik had daar onderhand wel wat ironie op verwacht.

Krist The Vanma 24 juni 2022 om 11:56

Haha, dat is omdat iedereen er blijft op reageren, natuurlijk, jij en ik zijn geen uitzondering.

legrandbornand 24 juni 2022 om 21:30

Tja, mochten het allemaal Wilco Keldermans zijn, dan bestond Wielerflits wellicht niet eens, wegens geen reet mee te beleven.

Seppie 24 juni 2022 om 12:13

Wat een beetje media training niet kan doen, maar het aard van het beestje verander je niet.

Peetvader 24 juni 2022 om 12:25

Ok, goed om weten dat mensen niet kunnen veranderen of volwassener worden…

Albeijing Feeniks 24 juni 2022 om 12:26

Klopt, dat zie je bij Dumoulin ook. Men wou hem het imago ideale schoonzoon aanmeten. Dat maskertje is doorheen de jaren al meermaals afgevallen.

Handige Harry 24 juni 2022 om 14:03

Je kan wel wat veranderen en je wordt natuurlijk volwassener maar je kunt niet een totaal andere persoon worden.

Natuurlijk kun je jezelf wel een tijdje anders voordoen maar dat kun je niet eeuwig volhouden, zoals hierboven al gezegd.
Dat masker valt er wel een keer vanaf.

Melkzuur 24 juni 2022 om 14:20

Hopelijk valt het masker nog regelmatig eens af, Harry. Renners met ambitie die toeleven naar een doel, maar dan op hun donder krijgen, zijn gefrustreerd, en mogen wat mij betreft gerust eens vloeken, zelfs tegen mensen die er niets kunnen aan doen. Je zal maar altijd vriendelijk wezen, tegen alles en iedereen, hoe saai is dat?

Krist The Vanma 24 juni 2022 om 14:24

Heb es gelezen dat je, als je echt wil en echt je best doet, je toch maar 2% van je persoonlijkheid kunt veranderen.

Marik 24 juni 2022 om 14:45

Krist dat klopt. Je kunt als persoon je persoonlijkheid wel ontwikkelen, maar niet veranderen.

Barry Batsbak 24 juni 2022 om 12:43

Ik denk dat we gewoon allemaal heel blij mogen zijn met Evenepoel.

Marik 24 juni 2022 om 12:46

Dat denk ik ook. En iedereen heeft daar zo zijn redenen voor.

Baroudeur Baroudeur 24 juni 2022 om 13:19

Ik vind het net jammer dat zijn scherpe kantjes er stilaan van afgevijld worden. Zijn branie, maniertjes en overwinningsgebaren,… het hoort gewoon bij zijn persoonlijkheid. De wielersport leeft sinds jaar en dag van dit soort figuren en verhalen. Emoties,rivaliteit, combines, afgunst,… het hangt onlosmakelijk vast aan het wielrennen. Laat hem gewoon zichzelf zijn en er valt heel wat animo te beleven, voor zowel zijn supporters als tegenstanders.

wimvl 24 juni 2022 om 14:09

Alle grote kampioenen hebben wel iets speciaals. Laat Remco maar gewoon Remco zijn. Ik heb heb hem graag zoals hij is.

Lalsacien 24 juni 2022 om 18:26

Heel goed. Mag het zo zijn bij iedereen!

Solkanar 24 juni 2022 om 14:11

Ik hou wel van die branie! Het geeft peper en zout aan het wielrennen. Die agressieve tikjes mag hij gerust laten maar al de rest heb ik geen probleem mee. Alleen maar ideale schoonzonen zou doodsaai zijn!
Het is mede ook door dat karakter hij een renner is die altijd koers maakt en overal waar hij start rijdt om te winnen. Als hij dat niet doet, is dat omdat hij niet goed is!

Gelei 24 juni 2022 om 14:31

Raar stuk. Ik wist niet dat het aanvankelijk de slechte kant opging.

Alfons Haavers 24 juni 2022 om 15:06

Inderdaad. Alsof er een klein Adolfje in de maak was. Nu we met z’n allen hebben gezegd hoe het wél moet is het toch ontroerend om te zien hoe hij conformeert?

Evenepoel heeft wat meer ervaring en blijft daardoor soms wat rustiger. Het arrogante, sik-aaiende zal er misschien wat uitgaan naarmate hij af en toe het deksel op de neus krijgt. Maar of we nu een ander mens te zien krijgen?

Als persoonlijkheid vind ik Evenepoel eigenlijk ook helemaal niet interessant, als renner des te meer. En of die renner dit seizoen veel veranderd is, moet nog blijken wat mij betreft.

Romāns Vainšteins 24 juni 2022 om 21:11

Idem dito hiero. Waar is de aanname op gebaseerd dat het eerder minder met hem ging naast de fiets? Omdat hij nu af en toe toe wat meer standaardtaal uitbraakt in interviews?

uitdewaaier 24 juni 2022 om 14:48

Het zegt al genoeg over dat mens om hier over een artikel te schrijven.

FDJ 24 juni 2022 om 15:41

Als je als Louis van Gaal in zijn beste dagen liedjes over jezelf op een podium gaat zingen zet ik daar ernstige twijfels bij.

Gelei 24 juni 2022 om 15:51

och valt wel mee; zolang hij maar zelf geen bussen maakt.

lo squalo dello Stretto 24 juni 2022 om 16:02

Het blijft een deb

wimvl 24 juni 2022 om 16:42

Familie van jou?

lo squalo dello Stretto 24 juni 2022 om 20:44

hahahhahahha
Nee.

Mirra 24 juni 2022 om 22:57

Wat bedoel je hier juist mee?

11 na 11 25 juni 2022 om 02:03

Deb is een afkorting, Mirra. Ik ben er van overtuigd dat je er verder wel achter komt.

jan jansen 24 juni 2022 om 18:16

Remco is de beste
Hup Remco

tramontana 24 juni 2022 om 18:22

LBL, tijdrit in de Ronde van Zwitserland, BK TT en nog een stuk of zeven andere overwinningen. Bwa, niet slecht denk ik dan. Misschien nog wereldkampioen worden (weg en/of tijdrit) en zich tonen in enkele ritten in Spanje, dan denk ik wel dat die laatste twijfelaars overstag gaan. Het zal me worst wezen hoeveel gunfactor hij krijgt of zijn haar goed ligt, zolang hij maar koersen wint.

Marik 24 juni 2022 om 18:34

Waarvan akte.

debarreman 24 juni 2022 om 19:01

Zoals iedereen gaat Remco iedere dag naar de wc. Om maar te zeggen, het is ook een mens. En nog volop in de groei.

Marcus Aurelius 24 juni 2022 om 22:41

Het is vooral de media die heeft opgehouden met stoken. Als nu het schorem dat zich een grote toekomst als trol wil uitbouwen, dat ook wil doen, komt het goed. Als Remco Ben Turner een duwtje geeft omdat die irritant rijgedrag vertoont, dan valt dat best mee. Je zou het eens moeten proberen bij Colbrelli. Verleden jaar in de Dauphiné reed die nog expres Van Wilder aan omdat die hem even zou gehinderd hebben, per ongeluk dan nog. Om een paar kilometer verder ook nog de spurt te winnen. Geen haan die er naar kraaide overigens. Karakterbazeke zeggen ze dan. Ik zou eens willen zien wie het had aangedurfd om Armstrong destijds uit het wiel te rijden van zijn ploegmaat … Je plaats in het peloton moet je afdwingen. Je moet er staan en anders rijden ze je van de weg af. Ik kan me recent nog wel een aantal voorvallen voor de geest halen, die veel erger waren. Als er in een ontsnapping enkele slepers zijn, vallen er steeds harde woorden. Geen haan die er naar kraait, maar als Remco zijn frustratie eens uit wanneer er weer maar eens iemand zoals Colbrelli, kilometers in zijn wiel gaat hangen, dan heeft hij een air. Van Colbrelli zegt men dan dat hij … slim is. Als Wout Van Aert tijdens de tour van twee jaar geleden tegen reporters zegt dat hij had kunnen winnen, maar bij Roglic moest blijven, vindt men dat normaal. Als Remco na het WK in een praatshow, in de meest voorzichtige bewoordingen stelt, dat hij misschien wel de benen had om te kunnen winnen, is het hek van van de dam, en regent het termen als insubordinatie uit de hoek van Van Aert en andere geledingen. Wat wij vanuit Nederlandse hoek vaak arrogantie noemden, noemden zij zelf branie. Remco heeft drie jaar een topsportopleiding genoten in Nederland, bij PSV, zoek het niet verder. Hij zegt wat er gezegd moet worden.

tramontana 24 juni 2022 om 23:54

…meer eens met een mening als deze kan ik niet zijn, gloeiend eens. Bij deze hopelijk ook voor eens en altijd gedaan met het zoeken van spijkers op laag water en die framing. De tour mag beginnen.

11 na 11 25 juni 2022 om 02:24

Toen Evenepoel in een videostream voor een goed doel (Rode Neuzen dag) al lachend antwoordde met ''ik ben er in elk geval gebrand op'' op de vraag of hij de Giro ging winnen, verscheen er op deze site een artikel met de kop ''Evenepoel: Ik ben erop gebrand de Giro te winnen''. Het beeldfragment werd niet in het WF artikel getoond, maar kan je wel terugvinden in de comments. Je kan je de reacties van een hoop usual suspects in de commentsectie wel voorstellen. Doe gerust een ctrl+f ''arrogant''. Wielerflits heeft hier zelf jaren aan meegewerkt (de Evenepoel artikels waren ook dubbel zo populair als de Van Aert / Van der Poel artikels tezamen qua clicks) en zo komt dit nieuwe artikel dus behoorlijk hypocriet over.

Hier het artikel: https://www.wielerflits.nl/nieuws/remco-evenepoel-ik-ben-erop-gebrand-om-de-giro-ditalia-te-winnen/

Hier de livestream: https://www.hln.be/wielrennen/laura-tesoro-verrast-evenepoel-tijdens-instagram-live-remco-ga-jij-de-ronde-van-italie-winnen~ab086d82/

Lalsacien 25 juni 2022 om 08:10

Fijn! Jullie hebben elkaar gevonden.
Il faut tout prendre au sérieux mais rien au tragique.

klootje kriekeljon 25 juni 2022 om 08:13

Gebruiken Vlamingen het woord branie? Komt uit het Maleis (NLs Indie).

klootje kriekeljon 25 juni 2022 om 08:26

Mening van Nico is best te volgen, wanneer het een dagelijks bericht in het Remco-journaal zou zijn. Dat is het niet, dus is het natuurlijk te vroeg om de stelling nu te poneren. De cumulus opportunus-wolken zijn net weg, maar we gaan alweer beschouwen. Voor de weet ik hoeveelste keer.

22 jaar? Zullen we gewoon eens gaan kijken hoe hij het doet over een langere periode? Niks te klagen tot nu toe volgens mij, hij levert meer dan. Als je verwachtingspatroon enigszins gezond is.

Klein Verzet 25 juni 2022 om 12:15

Als je wint heb je vrienden, maar als je windt verplaats je vieze lucht. Alle ketheid op een stokkie, Evenepoel gaat vooruit, maar als ronderenner zie ik onverminderd een dik proppie, die afgewogen tegen de elite stagneert zo niet zelfs een beetje terugsukkelt. In de voetsporen van Spilak treden is zo makkelijk nog niet, als je binnen een tijdsbestek van amper een week telkens weer un jour sans beleeft.

Baard 25 juni 2022 om 18:04

Er heeft een ploeggenoot de titel van ‘klootzak van het peloton’ overgenomen.

Headlines

Populair

Materiaalzone