Herstellende Vos mag trainingen opvoeren

donderdag 5 november 2015 om 08:35
Herstellende Vos mag trainingen opvoeren

Marianne Vos mag zich weer langzaam maar zeker gaan richten op het wielerseizoen 2016. De medische staf van Rabo-Liv heeft haar toestemming gegeven om de trainingen geleidelijk op te voeren, na een seizoen waarin ze amper zichtbaar was.

Overbelasting, dat was de reden dat Vos bijna het hele wegseizoen aan zich voorbij moest laten gaan. Na maanden rust, mag ze nu echt denken aan de voorbereiding op het nieuwe jaar. “Het is goed genoeg om aan de gang te gaan”, zei ze tegen Omroep Brabant. “Ik mag voorzichtig gaan opbouwen, daar krijg ik dagelijks goede begeleiding bij. Vanuit een paar keer per week tot maximaal twee uur op de fiets zitten, kan ik nu op gaan bouwen naar meer en het herstel afbouwen naar minder.”

“Ik heb een mooie winter voor me”, sloot Vos af. Overigens wordt die winter niet ingevuld met veldrijden; ze liet eerder al weten dat ze deze discipline voorlopig even mijdt.

Dit artikel delen:

10 Reacties

Guushovd 5 november 2015 om 09:17

Go Vos!

billi 5 november 2015 om 09:18

Fijn te horen, goed dat Vos weer op weg is terug naar de top.
Zal toch wel tijd kosten, is er lang tussen uit geweest.

Cayolle 5 november 2015 om 09:19

Yes! Eindelijk weer een positiever bericht! Inderdaad: Go Vos! (Maar niet TE hard .. )

ikbenprocycling 5 november 2015 om 09:27

Moet denken aan de actuele Australische pinguinkiller-vos. Ons opgefriste hongerige Vosje gaat in 2016 een slachting aanrichten in het vrouwenpeloton. Wordt smullen.

petoi 5 november 2015 om 10:10

Vos geeft ook commentaar op omroep brabant tijdens het EK veldrijden.

jan jansen 5 november 2015 om 11:50

Hopelijk komt ze weer snel op haar oude niveau terug.

noordhollander 5 november 2015 om 15:36

een gemis het afgelopen jaar,het belooft een mooi 2016 te worden voor ons liefhebbers.
wat een fenomeen deze vrouw.

titanio82 5 november 2015 om 21:38

En toch heb ik een angstig vermoeden dat het niet meer helemasl goed komt. Lizzy Armitstead steekt er nu toch echt wel bovenuit. Vos zal nog wel eens een wedstrijdje winnen maar in de top toch tekort gaan komen.

LinusGerdemann 5 november 2015 om 21:44

@Titanio82 Armitstead die er bovenuit steekt? Ben ik niet met je eens. Kijk even wat Anna van der Breggen allemaal won. Longo Borghini en Joliem D’Hoore die een top seizoen draaiden. De Wereldbeker was hartstikke spannend. De top was de laatste jaren niet zo breed als nu..

Coldeportes 6 november 2015 om 08:29

Rustig aan Marianne, en goeie keus: vooral trainen, geen wedstrijden in welk verband dan ook. Het competitiebeest in haar duwt haar anders (in deze opbouwfase) te snel weer over de grens. Er telt maar 1 koers: Rio. Dan gewoon als het bekende duveltje uit het doosje ploppen!

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair