Herstellende Remco Evenepoel verlaat vandaag het ziekenhuis

maandag 24 augustus 2020 om 09:31
Herstellende Remco Evenepoel verlaat vandaag het ziekenhuis

Evenepoel in de Ronde van Polen - foto: Cor Vos

Remco Evenepoel kan vandaag weliswaar zijn Europese titel in het tijdrijden niet verdedigen. Maar dat hij het ziekenhuis van Herentals al mag verlaten om thuis verder te herstellen van de gevolgen van zijn valpartij in de Ronde van Lombardije, is een overwinning op zich.

Op 15 augustus kwam Evenepoel hard ten val in de Ronde van Lombardije. In de afdaling van de Muro di Sormano werd de kopman van Deceuninck-Quick Step gelanceerd over een muurtje van een brug en liep daarbij een bekkenbreuk en een gekneusde long op. Twee dagen later werd hij naar België gevlogen om in eerste instantie in het AZ Sint-Elisabeth-ziekenhuis van Herentals te herstellen.

In dat ziekenhuis werd de Belgische renner nog eens doorgelicht, maar dat bracht geen nieuwe elementen naar voren. Dat betekende dat een operatie niet nodig was, meldde Deceuninck-Quick Step.

Naar huis
Nu, een week later, maakte zijn vader Patrick, in de jaren negentig zelf ook een verdienstelijk profrenner, bekend dat zijn zoon vandaag het ziekenhuis mag verlaten. “Een dag om naar uit te kijken, home sweet home! Samen, samen komen we terug”, schreef hij op social media. En ook Evenepoel zelf liet al van zich horen vanochtend. Via zijn instagramaccount liet hij weten: “Ik kom naar huis.”

View this post on Instagram

I’m coming home ❤️

A post shared by Remco Evenepoel (@remco.ev) on

Dit artikel delen:

22 Reacties

bartp25 24 augustus 2020 om 09:38

Fijn om te horen, succes met de revalidatie.

UrbanSteel 24 augustus 2020 om 09:40

Mooi en goed nieuws, kan hij binnenkort ruim optijd aan de opbouw voor 2021 beginnen. Geen doelen stellen en vooral geen druk van buitenaf, voorlopig alleen al het mee kunnen fietsen zou een geweldige prestatie zijn.

vanSpringel 24 augustus 2020 om 09:50

Meefietsen gaat ie zeker niet doen, hem kennende. Geen Olympische gedachte "meedoen is belangrijker dan winnen".
Hij heeft volgens aanwezigen tijdens het omhooghijsen van de brancard uit de diepte na zijn valpartij gezegd "wanneer mij niets was overkomen, had ik de wedstrijd gewonnen".
Nee, meefietsen is hem z'n eer te na (verwacht ik).

KnightBiker 24 augustus 2020 om 10:42

@vanSpringel – Het is een leuke aanvallende renner, maar dat door dat soort opmerkingen hoop ik dat hij snel een renner tegen komt die hem op zijn terrein kan verslaan!

Wel beterschap gewenst, ik wens een volledig herstel!

Ivanoviclover 24 augustus 2020 om 11:51

Ik zou het woord kwinkslag eens opzoeken. Het gaat jullie vele zure oprispingen besparen.

Klaver 24 augustus 2020 om 11:58

@ Van Springel
Die kans was dan ook meer dan behoorlijk aanwezig.

boenk 24 augustus 2020 om 14:16

Verdraai de feiten nog wat, Van Springel. Hij zei dit tegen Lefevere in het ziekenhuis.

vanSpringel 24 augustus 2020 om 09:48

Goed te lezen dat ie de goede kant opgaat. In ieder geval geen zware letsels waardoor ie lang in ’t ziekenhuis moet blijven. Geeft de supporter aan de kant weer moed.

Harm Zijlstra 24 augustus 2020 om 09:52

Geweldig nieuws. Op naar de Olympische Spelen!!!

volvie 24 augustus 2020 om 13:15

Goed zo… maar heeft hij nou een shirt aan met zijn eigen initialen? man man man…

Hollow Knight 24 augustus 2020 om 13:33

Hij heeft een eigen kledingslijn opgericht door een fan van hem:

https://www.rev1703.com/index.php

https://www.zeb.be/nl/co-creation/r-ev

https://www.hln.be/in-de-buurt/zaventem/david-39-ontwerpt-kledinglijn-rond-remco-evenepoel-opbrengst-gaat-naar-twee-goede-doelen~a1518ca0/

Verkoopt goed trouwens dus er is zeker vraag naar. De volledige winstmarge gaat naar twee goede doelen.

Het kan veel erger hoor, zoals het verkopen van supplementen op basis van pseudowetenschap. Crapuleus eigenlijk.

volvie 24 augustus 2020 om 13:38

@ H K. Lol, maar weet dat MvdP naast wielrenner en crosser ook een vooraanstaand chemicus is ;-)

Wheely 24 augustus 2020 om 13:43

Hey, een beetje extra knaken is nooit weg, hij moet ook gewoon met zijn Volvo XC40 langs de benzinepomp.

Ohw goed doel zelfs, nog beter.

Frank V 24 augustus 2020 om 13:47

Beide zijn net zo afzichtelijk zoals alles wat met gouwe randjes gestyled is. Die goeie doelen van R.EV zijn dan nog een goedmakertje.

Romāns Vainšteins 24 augustus 2020 om 13:53

Het echte probleem zit bij de kopers, het lezen van die 4gold site bio’s en missies zorgt toch automatisch al voor een acuut gewichtsverlies?

go1707 24 augustus 2020 om 20:03

@volvie, duidelijk niet opgegroeid in de bakermat van het wielrennen jij. Iedere Belgische renner heeft al van de junioren een fanclub in het dorp of de wijk met bijhorende gepersonaliseerde petjes, balpennen, t-shirts, drinkbussen enz…

Michelangelo 24 augustus 2020 om 16:07

Ik hoop dat hij het doorzettingsvermogen gaat hebben om stap voor stap te revalideren. Je kunt denken dat je karakter toont als je heel snel weer probeert te stappen. Maar misschien heb je nog wel meer karakter door een week langer op bed te blijven liggen, da's een stuk moeilijker.

En ik zou het een verademing vinden als er een klein stukje van zijn "bravoure" is achtergebleven op de bodem van het ravijn, en ze hem wat "bescheidenheid" hebben ingelepeld in het ziekenhuis.

Benieuwd wanneer ze dit bij DQS ook gaan inzien…

Edit: ik heb nog altijd niet gehoord hoe hij terug kijkt op zijn valpartij. Of hij te hard heeft gepushed om bij te blijven, of hij dingen misschien achteraf anders had willen aanpakken, etc.

Frank V 24 augustus 2020 om 16:11

Hetzelfde heel vaak herhalen: bij ons noeme we dat zagen 'zoege'.

Klaver 24 augustus 2020 om 16:19

Echt waar man. Bespaar ons uw psychologisch geleuter. Hij heeft het karakter van een winnaar en dat brengt wat leven in de brouwerij.

go1707 24 augustus 2020 om 20:07

Een Hollander die een Belg aanmaant wat meer bescheidenheid te tonen. Kan het nog gekker?

Borsje 28 augustus 2020 om 22:18

Wat haalde Bramati uit achterzak Remco na diens val? UCI doet onderzoek.

Joek Sat 28 augustus 2020 om 22:22

Een chirurgisch mondkapje

Headlines

Materiaalzone

Populair