Hepburn krijgt complimenten voor helpen Dempster na harde val

donderdag 28 maart 2019 om 08:38
Hepburn krijgt complimenten voor helpen Dempster na harde val

Hepburn in de leiderstrui van Tirreno-Adriatico 2019 - foto: Cor Vos

Lof alom voor Michael Hepburn nadat hij in de Driedaagse Brugge-De Panne een helpende hand toestak naar een gevallen collega. Bij een valpartij lag Zakkari Dempster (Israel Cycling Academy) onder een stapel fietsen. Hepburn zette zijn eigen fiets aan de kant en hielp Dempster overeind.

De beelden van het gebaar van de coureur van Mitchelton-Scott gaan viraal op social media. Dempster ligt op de grond met een fiets over zich heen. Opstaan lijkt niet direct te lukken. Hepburn, die achter de crash zat, ziet zijn landgenoot liggen: hij stapt af, haalt de fiets boven Dempster vandaan en ontfermt zich over hem.

Heppy is een van mijn goede vrienden en ik zat een beetje ongemakkelijk vast onder mijn fiets en had moeite met ademhalen. Ik hoorde hem zeggen: ‘Gaat alles goed, vriend?’ Toen begon hij de fietsen van mij af te halen”, legt Dempster uit. Overigens heeft Dempster aan de val enkel wat schrammen en blauwe plekken overgehouden.

Dit artikel delen:

8 Reacties

KissMyAce 28 maart 2019 om 09:10

Nou dit is echt superbijzonder. Dat iemand een collega helpt heb ik echt nog nooit gezien

0
reusjen 28 maart 2019 om 09:18

Het is inderdaad treurig dat we dit tegenwoordig als een heldenactie zien. Niets ten nadele van Hepburn overigens. Ik vond het eerder schofterig dat bijv. Ackermann er langs loopt alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

0
Jandepandaman 28 maart 2019 om 09:26

Bijzonder dat we dit bijzonder vinden wel. Laat overigens onverlet dat het gewoon sympathiek is voor een renner van een andere ploeg.

0
Scott Sunderland 28 maart 2019 om 09:59

Ik krijg er kippenvel van… Serieus mooi gebaar. En jammer dat dat zo is. Dat het niet meer vanzelfsprekend is een collega in nood te helpen.

0
FritsvanHoefelen 28 maart 2019 om 10:46

Rare reacties hierboven.

0
john 28 maart 2019 om 10:48

ja als je achter aan fiets en helemaal niet meer mee doet voor de overwinning dan kan je een heldendaad doen volgens sommige .maar wat als hij in een kopgroep zat ,was hij dan ook afgestapt om te helpen

0
west 28 maart 2019 om 14:46

Het verschil is alleen dat dit een sport is en niet de echte wereld. Bij wielrennen bestaat al honderd jaar de ongeschreven regel dat als je valt, je zo snel mogelijk weer op je fiets kruipt. Ongeacht. Dit is mede mogelijk omdat er hier overal onmiddelijk ploegleiders, ehbo’ers en artsen aanwezig zijn. Dus wat wenselijk is binnen de wielerwereld wijkt nog wel eens af van wat wenselijk is binnen de normale wereld.

0
Zjoske 28 maart 2019 om 16:31

Zou hij hem ook hebben geholpen als het geen landgenoot was? Daar ben ik wel eens benieuwd naar.

0

Headlines

Populair

Materiaalzone