Hayman verkozen tot Australisch renner van het jaar

zaterdag 19 november 2016 om 09:50
Hayman verkozen tot Australisch renner van het jaar

Foto: Sirotti

Mathew Hayman heeft de Sir Hubert Opperman Trophy gewonnen voor Australisch renner van het jaar. Hij volgt daarmee Rohan Dennis op. De renner van Orica-BikeExchange wist dit seizoen Parijs-Roubaix op zijn naam te schrijven.

“Het seizoen 2016 is het hoogtepunt van mijn carrière”, stelt Hayman op de ploegsite. “Met de overwinning in Parijs-Roubaix en het uitrijden van de Tour de France zijn dromen uitgekomen.”

Hayman won naast de juryprijs ook de publieksprijs en de prijs voor beste mannelijke wegrenner van het jaar. Bij de vrouwen ging de titel naar Katrin Garfoot.

Dit artikel delen:

14 Reacties

Wheely 19 november 2016 om 10:11

Congrats!

Logisch, daar snappen ze het tenminste. Weet je nog die Nederlander die PR won…

Lalsacien 19 november 2016 om 10:16

Kuiper???

teunster 19 november 2016 om 10:39

@Lalsacien :)
Hartstikke terecht, het is al met al een geweldig verhaal van Hayman! Zoveel jaar er naar toe geleefd en juist dit jaar leek hij kansloos. En dan dit presteren… wow!

achtpuntzes 19 november 2016 om 11:23

@ Lalsacien:
Terpstra alweer vergeten?

nederbelg 19 november 2016 om 12:10

@Wheely
En de Premium RED International Class TABLE Trophee voor meest voorspelbare comment gaat naar… ;-)

Lalsacien 19 november 2016 om 12:14

@8.6 Nee hoor, maar Terpstra werd geen wielrenner van het jaar dus was zijn prestatie blijkbaar minder aansprekend dan die van Hayman!

Orakel 19 november 2016 om 14:08

Een prijs win je niet enkel door je eigen prestaties, maar ook door de prestaties van anderen.

achtpuntzes 19 november 2016 om 14:19

@ Lalsacien:
bullshit want Hayman moest met andere renners de strijd aangaan voor beste renner dan Terpstra. dus jouw redenatie snijdt geen hout.

Lalsacien 19 november 2016 om 14:37

@8.6 mijn redenatie doet er niet toe. Het gaat om de redenatie van de jury!

achtpuntzes 19 november 2016 om 14:40

maar Hayman heeft geen inhaaltocht gehad door de grachten van Amsterdam!

OscarV 19 november 2016 om 15:08

En volgens mij heeft Hayman dit jaar ook geen kopstoot gegeven aan een andere renner…

Wheely 19 november 2016 om 16:14

@nederbelg
Congrats is inderdaad een erg voorspelbaar comment bij een prijs als deze. ;)

jorryt 19 november 2016 om 19:35

Tja dat is zeker verdiend. Man nog kippenvel als ik de video zie op hun youtube kanaal.

nederbelg 19 november 2016 om 22:03

@wheely
Congrats dan maar weer ;-)

Headlines

Materiaalzone

Populair