Gustavo Cesar Veloso bezorgt W52/FC Porto nieuwe zege in Portugal

woensdag 9 augustus 2017 om 18:55
Gustavo Cesar Veloso bezorgt W52/FC Porto nieuwe zege in Portugal

Foto: Volta a Portugal‏

Gustavo Cesar Veloso heeft de vijfde etappe van de Ronde van Portugal op zijn naam geschreven. De 37-jarige Spanjaard van W52/FC Porto won in Viana do Castelo na een lastige aankomst bergop.

Het is voor de Portugese formatie de vierde ritzege in deze rittenkoers. Raul Alarcon won twee etappes, zijn ploeggenoot Samuel Caldeira won er één. Alarcon blijft na de rit van vandaag aan de leiding van het algemeen klassement.

Dit artikel delen:

14 Reacties

Grobbel 9 augustus 2017 om 20:39

Je verwacht het niet.

Romāns Vainšteins 9 augustus 2017 om 20:46

Jammer dat die knakkers geen wildcard vd vuelta hebben anders had ik wat speciale typen nootjes ingeslagen en voor 2 midweekse bergetappes vrij genomen.

Wielrennertje 9 augustus 2017 om 20:59

@RV Hahaha, zou geweldig zijn. Kijken hoe ze rijden in de WT. Ik denk dat ze makkelijk de Vuelta zouden winnen.

Chasse_patate 9 augustus 2017 om 20:59

Rebbellin blijft ook maar rijden hè.

Romāns Vainšteins 9 augustus 2017 om 21:04

Mijn gedachten dwaalden al af naar de Ricco-Piepoli-Cobo-Simoni jaren van ‘wie mag er vandaag winnen ?’ Ik wil nog zo’n shirtje trouwens.

TykkeThor 9 augustus 2017 om 21:18

@RV
Ik denk niet dat je er lang van zou kunnen genieten.

Verweggistan 9 augustus 2017 om 21:37

Toch een mindere dag van W52, slechts 2 man in de top10.

Fast Freddy 9 augustus 2017 om 21:55

De UCI laat zich hier toch ook aardig voor lul zetten. Niet dat ik zo’n hoge pet op heb van die boboclub, maar dit gaat toch wel ver.

KnightBiker 9 augustus 2017 om 22:04

@FatFreddy: verklaar u nader?

Grobbel 9 augustus 2017 om 22:11

Mja, eerlijk is eerlijk: deze mannen zijn nog nergens op betrapt en wij zitten met z'n allen maar een beetje te speculeren. Natuurlijk biedt het verleden goede redenen tot twijfel (grote hoeveelheid Portugese schandalen; opvallend carrièreverloop van een aantal van de huidige kanonnen; bijzonder opvallende dominantie, zelfs temidden van WorldTour-renners in sommige koersen eerder dit jaar, etc), maar zeker weten doen we het allerminst. Sterker nog, er is geen enkel tastbaar bewijs…

123poetertjes 9 augustus 2017 om 22:19

Ik heb vandaag weer de laatste paar kilometer gezien. Prachtig kasseiklimmetje naar de Santuario. Prima ingrediënten dus voor W52 om vanaf de begin de hendel volledig open te draaien, wat leidde tot een heerlijke drie kilometer lage spurt bergop. Neilands in de witte trui roerde zich nog best knap tussen het geweld, maar zijn aanval werd gecounterd door locomotief Carvalho, vermoedelijk de sterkste man vandaag. Alarcon leek in iets mindere doen, maar Veloso is back! Garcia pompte hem ook nog even flink in de eindspurt.

Retro Lex 9 augustus 2017 om 23:19

@Iver
Je moet weten dat de UCI de ronde van Portugal speciaal in het leven heeft geroepen voor een speciale groep renners. Renners met een bijzonder verleden of reputatie. De doping controle is dan ook wat anders dan gebruikelijk. De renners moeten vooraf wat flesjes urine inleveren. ( Waar en door Wie geplast is hier minder belangrijk ).
Op deze manier laat de UCI zich ook eens van zijn menselijke kant zien. Iedereen verdient een tweede ( of derde ) kans. De reguliere doping controles zijn bijna onmenselijk.

En nee je mag niets over Dupont insinueren. Want die rijdt echt schoon. Ik denk dat ik namens alle WF’ers spreek als ik zeg. Voor Dupont steken wij collectief onze handen in het vuur.
Tot slot wil ik je wijzen op de laatste huisregel. En leef je uit in het forum topic der verdachte renners.
http://www.wielerflits.nl/wielerforum/topic/het-topic-der-verdachte-renners#post-287896

Wheely 10 augustus 2017 om 00:45

voor de liefhebbers:

https://youtu.be/dEooZEzsB_s

Fast Freddy 10 augustus 2017 om 04:12

@KnightBiker
Ik ben niet dik!

Headlines

Materiaalzone

Populair