Guillaume Van Keirsbulck ook in 2022 bij Alpecin-Fenix

woensdag 3 november 2021 om 17:58
Guillaume Van Keirsbulck ook in 2022 bij Alpecin-Fenix

foto: Cor Vos

Guillaume Van Keirsbulck heeft zijn contract bij Alpecin-Fenix met een jaar verlengd. Volgens Het Nieuwsblad gaat het om een nieuwe eenjarige verbintenis voor de 30-jarige West-Vlaming.

RIDE: Een must-have voor iedere wielerliefhebber
Met het Zomernummer van RIDE ben je optimaal voorbereid op de komende wielerzomer. Met dit magazine doe je iedere wielerliefhebber een plezier! Bestel nu jouw exemplaar

Van Keirsbulck werd afgelopen seizoen pas in april opgepikt door Alpecin-Fenix. De Belgische ploeg van de gebroeders Roodhooft nam de hardrijder, die na zijn vertrek bij CCC zonder team was komen te zitten, op in haar continentale opleidingsformatie. Dit vanwege meerdere blessures, waardoor een extra renner in de selectie geen kwaad kon.

Maar vanwege een nieuwe UCI-regel mocht Van Keirsbulck in sommige koersen ook uitkomen voor het ProTeam. Ondanks zijn late entree is hij toch nog tot een dertigtal koersdagen gekomen in 2021. Daarin kwam GVK vooral uit als helper. Zijn beste uitslag zelf was een 21ste plaats in de Classique Loire Atlantique (UCI 1.1).

WielerFlits kan melden dat Van Keirsbulck in 2022 zal uitkomen voor het ProTeam van Alpecin-Fenix. In dat geval kan hij ook WorldTour-wedstrijden gaan rijden.

Dit artikel delen:

14 Reacties

Silent Hill 3 november 2021 om 18:05

Er moet iemand zorgen voor de sfeer op feestjes. Op dat gebied alvast een goede zet.

Ronellenfitsch 3 november 2021 om 18:08

En er moet iemand een grotere auto rijden dan MvdP.

DeGroteMolen 3 november 2021 om 18:32

Guillaume mag achter het stuur van de teambus?

Chaba Jimenez 3 november 2021 om 19:47

Die spuuglelijke Mercedes van ‘m kan fungeren als bus.

DeGroteMolen 3 november 2021 om 18:33

Als hij nog wat van zijn carrière wil maken zal hij aan de bak moeten.

Verweggistan 3 november 2021 om 19:11

Hij heeft nog een redelijk jaar gehad. Nauwelijks DNF, dus het basisniveau is goed.

Steven_E 3 november 2021 om 19:28

Dit jaar was z’n beste in 3-4 seizoenen denk ik, ondanks basis uit de winter.

Scott Sunderland 3 november 2021 om 19:46

Julien Vermote was om dezelfde reden binnengehaald maar die kwam door medische problemen niet aan koersen toe. Ik neem aan dat hij wel weg moet ?

Steven_E 3 november 2021 om 19:59

Volgens mij had die een contract voor 2 jaar?

Scott Sunderland 3 november 2021 om 21:23

Niet volgens procyclingstats in ieder geval.

Scott Sunderland 3 november 2021 om 21:28

Ik lees hier dat Vermote voor één jaar tekende met een optie voor een tweede. Maar gezien nul koersdagen vrees ik het ergste.

Maillot à Pois 3 november 2021 om 21:47

Alpecin heeft ergens in september aangekondigd dat Vermote in 2021 niet meer in actie ging komen maar het vizier ging richten op de voorbereiding voor 2022.
Misschien een aanwijzing dat hij mag blijven?

Steven_E 3 november 2021 om 22:26

Inderdaad, het was van daar dat ik dacht dat ie sowieso een 2e jaar ging krijgen.

Scott Sunderland 4 november 2021 om 00:17

Dat zou mooi zijn. Ik zou het zonde vinden hoor als het niet zo was.

Headlines

Materiaalzone