Guillaume Martin gaat Giro en Tour combineren in 2022

woensdag 5 januari 2022 om 17:58
Guillaume Martin gaat Giro en Tour combineren in 2022

foto: Cor Vos

Guillaume Martin rijdt komend seizoen de Giro d’Italia en de Tour de France. Dat laat zijn ploeg Cofidis weten aan Le Télégramme. Het is voor het eerst dat de Franse klimmer de Giro zal betwisten.

De 28-jarige Martin reed de afgelopen twee jaar ook twee grote rondes, maar toen waren dat de Tour de France en de Vuelta a España. In 2021 wist hij in beide rittenkoersen te eindigen in de top-10: in zijn thuisronde werd hij achtste en in de Spaanse ronde negende.

De Giro d’Italia reed Martin nog nog nooit. Hij gaat er, net als in de Tour en de Vuelta van vorig jaar, voor een algemeen klassement. Dat kondigt ploegmanager Cédric Vasseur aan. “Hij is in staat om hetzelfde te doen in de Giro”, doelt hij op een top-10-notering. Vasseur denkt dat Martin zelfs dicht bij een top-5 aan zit.

In de GP La Marseillaise (30 januari) zal de klimmer uit Normandië zijn eerste wedstrijdkilometers van 2022 maken.

Dit artikel delen:

8 Reacties

Alucard 5 januari 2022 om 18:58

Ik hoop dat hij slecht presteert, ik mag deze ‘filosoof’ totaal niet.

0
Beer 5 januari 2022 om 19:05

Tuurlijk moet je hem niet; hij was kritisch voor je held:

https://www.wielerflits.nl/nieuws/guillaume-martin-over-vroege-opgave-mathieu-van-der-poel-respectloos/

0
the student 5 januari 2022 om 19:03

Hij had dit jaar ook wel veel te veel geluk met uitvallers.

0
Dikke Man 5 januari 2022 om 19:17

De vaste gegadigde voor de Navarroaward; door middel van een ontsnapping de top 10 insluipen (om er de dag erna net zo hard weer uit te donderen). Het geeft hem identiteit als renner, dat moeten we omarmen. Ik heb dan weer niks met iemand als De La Cruz.

0
ThorHushovd 6 januari 2022 om 12:35

Blij te lezen dat je het hebt over de Navarro-award, want de Zubeldia-award komt ie niet voor in aanmerking, daarvoor rijdt hij te veel in beeld en is het te attractief.

0
Tdf 5 januari 2022 om 20:09

Ik gun hem het beste, een van mijn favoriete renners.
Giro lekker voor een klassement gaan en dan in de Tour aanvallen en voor etappes/bollentrui.

0
Titaantje 5 januari 2022 om 23:01

Hij haalt er toch iedere ronde het maximale uit. Dat kan ik wel waarderen. Twee jaar geleden reed hij voor zijn doen echt op een erg goed niveau. Afgelopen jaar was het wat minder, maar via slimme aanvallen toch nog 2x de top 10 van een grote ronde ingereden. Dat is knap!

0
Edwin Jansen 6 januari 2022 om 19:51

Ik twijfel er soms aan of Guillaume niet te veel rijdt. Daarnaast snap ik zijn tactiek vaak niet helemaal. Soms dan valt hij aan om vervolgens zichzelf helemaal leeg te moeten rijden in een afdaling waar geen eer te behalen is. Desondanks erg knap wat hij uit zijn wielerloopbaan heeft weten te persen.

0

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone