Groenewegen vierde in Kuurne: “Het is altijd gokken in deze koers”

zondag 3 maart 2019 om 17:35

Dylan Groenewegen was na afloop van Kuurne-Brussel-Kuurne gelaten. De kopman van Jumbo-Visma, die vorig jaar wist te winnen in Kuurne, eindigde dit keer als vierde. De solo van Bob Jungels was te veel voor het peloton. “Je kan er niet veel aan doen. Het is een beetje gokken en dat weet je altijd met deze koers. De ene keer komt het wel terug, de andere niet. Vandaag lukte dat net niet”, zegt hij voor de camera van WielerFlits.


Tot vijf kilometer van de finish had Groenewegen nog goede hoop. “Maar je weet ook dat als Jungels eenmaal weg is, dat wordt het een heel lastig verhaal om hem terug te pakken”, aldus de sprinter. Zijn Vlaamse voorjaar zit er nu op. Zijn volgende focus ligt bij Parijs-Nice.

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

7 Reacties

Verweggistan 3 maart 2019 om 18:15

Eigenlijk net een man te kort. Jammer dat Roosen uitviel.

RRobson 3 maart 2019 om 18:42

De omstandigheden zaten niet mee natuurlijk met Colbrelli en Trentin die wegvielen. Of misschien nog doorslaggevender: de afwezigheid van Jakobsen of een andere sprinter bij DQS.

assen 3 maart 2019 om 18:48

De prestaties van de klassiekerploeg van TJV vielen me dit weekend niet mee. Ze kenden ook pech, dat wel.

PietFriet 3 maart 2019 om 20:32

Met “niet mee” neem ik aan dat je “een beetje tegen” bedoelt? Hoewel ik het zelf ook soms heb denk ik dat die vooral de hoop van een supporter op een goede uitslag is. TJV heeft (nog) geen echte topper en de subtop in de Vlaamse klassiekers is heel breed. Er zijn een man of 30 die min of meer gelijkwaardig zijn afhankelijk van de omstandigheden. Van Aert zou mogelijk kunnen uitgroeien tot een topper, maar doet pas sinds kort mee. Je hoopt dat hij er gelijk staat, maar hij moet de tijd krijgen te groeien. Tactisch heb ik TJV niet echt grote fouten zien maken. Gisteren waren er anderen die sterker waren en vandaag redt het peloton het net niet, waardoor Groenenwegen “slechts” vierde wordt.

Mwielerfan 3 maart 2019 om 23:55

2/3de hier ging ervan uit dat alle jumbo renners een stapje zouden zetten en in topvorm zouden zijn. En dat men elkaar zou versterken. Dat is duidelijk niet het geval.

Merlinappa 4 maart 2019 om 06:19

Gezien ze met 5 man door de heuvelzone komen durf ik wel te zeggen dat de meeste in topvorm zijn hoor.

HSV 4 maart 2019 om 08:47

Ik vond ze ook wel goed rijden. Beetje rare acties van Danny van Poppel. Veel krachten smijten. Wel vind ik dat klassiekers rijden bij hem passen. Hij komt goed die hellingen op.