Groenewegen blikt vooruit op nieuwe sprintkans: “Voel me een stuk beter”

vrijdag 12 juli 2019 om 11:57

Dylan Groenewegen krijgt vandaag weer een nieuwe kans op zijn eerste ritzege, als de renners koersen naar Chalon-sur-Saône. “Ik voel me al een stuk beter”, zo doelt de sprinter van Jumbo-Visma op zijn val in de openingsrit naar Brussel. “We moeten in de finale gewoon samenblijven”, zo vertelt hij voor de camera van WielerFlits.


De voortekenen zijn in ieder geval goed, aangezien hij vorig jaar ook de zevende etappe in de Tour wist te winnen. En toevallig werd die rit ook verreden op een vrijdag. “Ik heb er zin in. De stijfheid is al een beetje weg. Ik voel mijn schouder niet tijdens het fietsen, terwijl het met de heup ook wel goed gaat.”

Groenewegen hoopt in finishplaats Chalon-sur-Saône zijn eerste ritzege in deze Tour te boeken. “Ik zal in de finale in het wiel moeten zitten van Mike (Teunissen) en Wout (van Aert). Ik weet dat we heel veel power in de ploeg hebben. Het is zaak om goed samen te blijven”, zo vertelt de Nederlander.

Het belooft een hectische finale te worden, aangezien de laatste kilometers behoorlijk smal zijn. “De finale is vandaag wat bochtiger. Daarnaast zijn er meer wegversmallingen. Dat kan in ons voordeel zijn, aangezien het op smalle wegen makkelijker is om samen te blijven”, aldus Groenewegen.

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

13 Reacties

AZH 12 juli 2019 om 12:01

Wow wat een domme vraag :’)

LucasR 12 juli 2019 om 12:19

Dylan is nog een beetje kwaad op WF n.a.v. het bericht dat ze eerder deze week plaatsten. ;-) En volkomen terecht natuurlijk.

https://twitter.com/GroenewegenD/status/1147565642431815682

GekkeHenkie 12 juli 2019 om 12:03

Jansen uit de sprinttrein gehaald? Bleef vorige keren ook al niet in het wiel van Van Aert en had al het idee dat Groenewegen het viel van Teunissen verloor toen hij Jansen er terug tussen liet bij de vorige sprintkans. En nu zegt hij dus zelf ook dat hij het wiel van Mike en Wout moet houden in plaats van die van Amund en Mike.

Random wielerliefhebber. 12 juli 2019 om 12:07

Dat verbaasde me wel ja, we gaan het vanmiddag zien :p

AWestie 12 juli 2019 om 12:38

Snelste verklaring zou zijn dat Jansen ziek is. Weet de redactie meer? Of heeft er iemand al uitleg gegeven in het TJV forum?

xistnc 12 juli 2019 om 12:51

Hij zag er gisteren niet ziek uit, toen hij Kruijswijk aan de voet van de voorlaatste klim afzette op 20km van de finish.

Dat feit an sich kan overigens ook een reden zijn om zijn rol te verschuiven van Dylan naar Steven.

AWestie 12 juli 2019 om 13:08

Ah ik had de etappe van gister maar beperkt kunnen zien. Ik zou het ook gek vinden als ze tijdens de Tour het sprinttreintje toch wel veranderen, terwijl voor de Tour ontkennend werd geantwoord als er werd gevraagd naar een sprinttreinrol voor Van Aert. Opportunistisch improviseren tijdens de grootste wedstrijd van het jaar lijkt me wat gek, dus dan moet Jansen zich slecht voelen op een of andere manier.

xistnc 12 juli 2019 om 13:30

Ze hebben al eerder tijdens de Tour de sprinttrein gewijzigd – en dat heeft ze geen windeieren gelegd.

Juist daarom heeft zo’n ZLM Tour ook geen enkel nut qua ‘sprinttrein op de rails zetten’. Die koers is op geen enkele manier te vergelijken met de Tour.

worldtour 12 juli 2019 om 12:04

Hij gaat het doen vandaag

jessevdalen 12 juli 2019 om 12:08

Dylan nog steeds boos op wf toen ze zijn foto van zijn wonden online gooiden?

Amio1998 12 juli 2019 om 14:52

Nou met deze vraag eroverheen kan ik het nog begrijpen ook

bart12 12 juli 2019 om 12:17

Dat vorig jaar ook op vrijdag de 7de etappe was is niet zo bijzonder he. De tour start elk jaar op zaterdag…

Kpenty 12 juli 2019 om 13:20

Ik denk dat Wout wel laten zien heeft dat hij, deze tour in ieder geval, de betere piloot is voor Teunissen en Groenewegen dus mij lijkt het niet heel onlogisch om nu Amund voor Van Aert te zetten. Ze lieten eigenlijk vorige sprintetappe al zien dat dat goed werkt alleen volgde Groenewegen niet. Beter dat het dan eventueel nu wordt besloten dan pas de volgende. Wout heeft gewoon de klasse om dit te doen en ik denk dat je het treintje dan ook met een gerust hart kunt aanpassen.