Grand Départ 2019 in Brussel met rit in lijn en ploegentijdrit

donderdag 28 december 2017 om 09:01
Grand Départ 2019 in Brussel met rit in lijn en ploegentijdrit

Foto: ASO

De Tour de France zal volgend jaar van start gaan met een rit in lijn. Dat meldt de Belgische krant Het Nieuwsblad. Op de tweede dag volgt er een ploegentijdrit. Afgelopen mei werd bekend dat de Tour volgend jaar in Brussel start.

Op zaterdag 6 juli 2019 start de Tour met een rit in lijn door Vlaanderen en Wallonië. De dag erop volgt er een ploegentijdrit in Brussel. De plannen zullen op 16 januari nader worden toegelicht.

Dit artikel delen:

17 Reacties

wielrenner 28 december 2017 om 09:27

Eerst maar eens de tour 2018!

0
LutsenkoFan 28 december 2017 om 09:33

Ik vind dat de rondes zo’n uitstapjes wel mogen verminderen.. het zal wel veel geld opleveren.

Een buurland als Belgie spanje etc. vind ik niet zo erg om daar een keer door te gaan. Maar om er elke keer te starten?

0
MatthiasVDH 28 december 2017 om 09:53

@lutsenkofan
’16 en ’18 zijn in Frankrijk
’17 en ’19 zijn in buurlanden
Voor die één of twee ritten toch niet zo’n probleem?

0
Mathieu Moller 28 december 2017 om 10:28

Vanuit Brussel kun je in één etappe naar Frankrijk rijden, dus dat vind ik nog niet zo raar. Ik vind het wel vreemd dat de Giro in landen als Ierland, Denemarken, Nederland en Israël start.

0
mschuts 28 december 2017 om 11:07

@Mathieu. Dat heet commercie ;)

0
Alberke328 28 december 2017 om 11:18

Spijtig dat ze niet naar Oudenaarde of Geraardsbergen rijden :(

0
ditisdavid 28 december 2017 om 11:19

Weer een ploegentijdrit? :(

0
Mwielerfan 28 december 2017 om 11:20

Als je dat nu nog raar vind, ze doen dat al jaren.

0
disodium 28 december 2017 om 11:32

Dumoulin vanaf dag 2 in het geel

0
McMulenga 28 december 2017 om 11:35

Ja zo raar is dat toch niet? De tourstart zorgt altijd voor enorme tour-koorts in het betreffende land…goed voor de PR en persoonlijk heb ik er totaal niks op tegen mits het geen rare giro-Israël praktijken zijn met een politiek luchtje.

0
Jovic 28 december 2017 om 12:13

Wat raar vind is dat er altijd lui zijn die over politiek blijven zeuren.

0
Jean Dumas 28 december 2017 om 13:31

Apart. Ze houden van het opschudden van gewoontes bij ASO.

0
r525 28 december 2017 om 14:39

Met een ploegentijdrit door Molenbeek worden er vast record snelheden gehaald.

Ik vind het leuk dat ze eens in de twee jaar ergens anders starten, goed voor de afwisseling. Maar het moet inderdaad niet te ver zijn.

0
Lopopodium 28 december 2017 om 16:58

Brussel is prima te bereizen met de trein vanuit Nederland. Ik zie mijzelf daar wel kijken. Met name de tijdrit (jammer dat er geen proloog is), dan krijg je iets meer “waar voor je geld” vergeleken met de rit in lijn als je langs de kant staat.

0
McMulenga 28 december 2017 om 18:22

@jovic Politiek en sport gescheiden (proberen) te houden, zo niet dan verdient dat wat mij betreft tegenspraak

0
klootje kriekeljon 28 december 2017 om 18:31

Hoe haal je zonder politieke inmenging de Giro-start binnen, kun je me dat even uitleggen? Zelfs in een land zonder een duidelijke politieke agenda is dat onmogelijk volgens mij.

0
xistnc 28 december 2017 om 19:47

Is het in Brussel of in Brussel-West?

0

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone