Goud voor Hoogland op kilometer tijdrit, Bos behaalt brons

Door , zondag 4 maart 2018 om 14:43
Goud voor Hoogland op kilometer tijdrit, Bos behaalt brons

foto: BEAT / Guy Swarbrick

Jeffrey Hoogland heeft tijdens het WK in Apeldoorn de kilometer tijdrit op zijn naam geschreven. Hij was de Australiër Matthew Glaetzer te snel af. Theo Bos reed naar de bronzen medaille.

Bos begon sterk aan zijn tijdrit. Zijn voorsprong op Quentin Lafargue, die op dat moment de snelste tijd had neergezet, schommelde constant rond een honderdste. Een tijdje had de Fransman zelfs de snellere tijd. Door een laatste versnelling wist Bos zich echter te verzekeren van een medaille. Alleen Glaetzer en Hoogland moesten daarna nog starten.

Net als tijdens de kwalificatie kende Hoogland de sterkste start van het hele veld. Hij was ruim een seconde sneller dan Glaetzer in de eerste ronde. Bij aanvang van de laatste ronde had hij nog steeds iets meer dan één seconde voorsprong op de Australiër, die echter een hele sterke slotronde reed. Hoogland verwerkte de kilometer in een tijd van 59.459 seconden, genoeg voor de overwinning.

Dit artikel delen:

14 Reacties

EdEnd 4 maart 2018 om 14:52

Hoogland laat maar weer zien hoe goed hij is, maar ik vind zelf de prestatie van Theo Bos misschien nog wel mooier, wat een bikkel is dat toch nog na al die jaren!

Zjoske 4 maart 2018 om 14:56

Wat voor voorblad heeft die Glaetzer wel niet? Wat een beest zeg hoe hij die tanden op gang trekt, schitterende beelden!

rahimns 4 maart 2018 om 14:56

Weer goud voor Nederland, wat rijden de nederlanders echt een goed toernooi… Bos echt heel knap en Hoogland is gewoon echt een krachtdier. Echt genieten zo

ikbenprocycling 4 maart 2018 om 14:57

Beestachtig goed

ikbenprocycling 4 maart 2018 om 15:00

Hoogland kan nu omgeduwd worden met een pink

Col du Bramont 4 maart 2018 om 15:00

De opening van Hoogland, bizar goed en extreem snel! Mooi dat Bos zijn zoveelste medaille haalt. Wat een WK baan voor Oranje!!!

klootje kriekeljon 4 maart 2018 om 15:00

Mooie prestaties van de Nederlanders. We zijn het nieuwe Engeland aan het worden. ;)

dikkechaap 4 maart 2018 om 15:02

Voor zover ik kan zien een dik wereldrecord laagland voor Hoogland, een halve seconde van het record van Glaetzer.

-edit @Redactie: dat is best het vermelden waard toch? "genoeg voor de overwinning" doet niet meteen een indrukwekkende tijd verwachten.

leegloper 4 maart 2018 om 15:11

Waarom zijn versnellingen eigenlijk verboden op de baan bij de km tijdrit?

schipperaar 4 maart 2018 om 15:12

Glaetzer leek een 65 voorblad te hebben, kwam sputterend op gang waar Hoogland veel eerder op snelheid leek.

Zjoske 4 maart 2018 om 15:22

Hoogland rijdt volgens mij ook met een 60, Bos nog iets kleiner.

assen 4 maart 2018 om 15:42

Wel vreemd, met die topcoach uit Duitsland ging het een stuk minder goed.

ghostwriter 4 maart 2018 om 16:25

@assen
Dat komt doordat de huidige coach verder kan werken op het geweldige fundament dat doot “die topcoach uit Duitsland” is gelegd.

girardengo 4 maart 2018 om 20:16

Het lopen na afloop ging iets minder goed;-) Maar: prachtige prestatie van Hoogland.

Headlines

Materiaalzone

Populair