Giro 2022: Hindley rijdt Carapaz uit de roze trui, dagzege voor Covi

zaterdag 28 mei 2022 om 17:11
Giro 2022: Hindley rijdt Carapaz uit de roze trui, dagzege voor Covi

foto: Cor Vos

Alessandro Covi heeft de twintigste etappe in de Giro d’Italia met aankomst bovenop de Passo Fedaia gewonnen. De Italiaan was op 53 kilometer van de meet weggereden uit de vroege vlucht en hield vervolgens knap stand. Jai Hindley reed op de slotklim weg bij Richard Carapaz en is de nieuwe rozetruidrager.

RIDE: Een must-have voor iedere wielerliefhebber
Met het Zomernummer van RIDE ben je optimaal voorbereid op de komende wielerzomer. Met dit magazine doe je iedere wielerliefhebber een plezier!
Bestel nu jouw exemplaar

De beklimmingen van de Passo San Pellegrino, Passo Pordoi en de Passo Fedaia zorgden ervoor dat de voorlaatste dag in de Giro d’Italia een loodzware werd. Hindley deed in de slotkilometers alles wat hij kon om Richard Carapaz de leiderstrui afhandig te maken en slaagde daar dus uiteindelijk ook in.

Voordat deze aanvallen plaatsvonden, moesten de overgebleven renners eerst nog een kilometer of 150 door de Alpen rijden. Een kopgroep reed al vroeg in de etappe weg en de renners in deze groep wisten al vrij snel dat zij met elkaar om de dagzege zouden strijden. Dries De Bondt en Chris Juul-Jensen zaten niet in deze vroege vlucht, alhoewel zij aan het begin van de etappe wel gretig aan het front van de wedstrijd te zien waren.

Kopgroep met onder meer Van der Poel, Arensman, Vansevenant
Wie er wel mee waren? Natuurlijk Mathieu van der Poel, die eigenlijk wilde sparen voor de afsluitende tijdrit van zondag, Andrea Vendrame, Domen Novak, Lennard Kämna, Edoardo Zardini, Gijs Leemreize, Sam Oomen, Sylvan Moniquet, Antonio Pedrero, Davide Ballerini, Mauri Vansevenant, Thymen Arensman, Giulio Ciccone, Alessandro Covi en Davide Formolo. Geen van hen bleek een gevaar voor het algemeen klassement; Kämna was op ruim 42 minuten de best geplaatste renner. 

foto: Cor Vos

Geruime tijd bleef de kopgroep vervolgens intact. Op de Passo San Pellegrino, en ook op grote delen van de Passo Pordoi. Vendrame moest op deze klim als eerste afhaken, Van der Poel, Leemreize en Vansevenant volgden niet veel later na een versnelling van Zardini.

Lange solo Covi
Covi zou er uiteindelijk alleen vandoor gaan. De Italiaan zette op 53 kilometer van de streep zijn solo in. Novak, Kämna, Pedrero, Arensman, Ciccone en Formolo zouden een achtervolgende groep vormen, die steeds verder op achterstand werd gereden. 

Covi pakte eerst de Cima Coppi en leek later ook hard op weg naar de dagzege. Op de Passo Fedaia kon hij namelijk zijn voorsprong aanvankelijk prima verdedigen. Toch leek hij op vijf kilometer in te storten; Novak kwam nog verrassend hard opzetten vanuit de achtergrond. De Sloveen kreeg de laatste dertig seconden echter niet meer dicht, waardoor de Italiaan alsnog met de rit aan de haal ging.

Carapaz ziet zijn roze droom uiteenspatten – foto: Cor Vos

Hindley kraakt Carapaz en gaat de Giro winnen
Daarna was het wachten op de klassementsrenners. Op vier kilometer van de streep volgde dan eindelijk de eerste aanval van Hindley, die  slim gebruik kon maken van Kämna, die zich af had laten zakken voor zijn Australische kopman.

Landa kraakte, maar Carapaz kon nog soepel mee. Althans, zo leek het. Even later moest de leider alsnog kraken. De Giro stond op zijn kop, want door het passen van Carapaz neemt Hindley de roze leiderstrui over van de Ecuadoraan. Carapaz zou uiteindelijk meer dan een minuut toegeven op de Australiër.

Covi kan zijn geluk niet op – foto: Cor Vos

Dit artikel delen:

88 Reacties

vevie 28 mei 2022 om 17:15

Mooi eind, zeg. Jammere etappe maar het eind maakt alles goed!! Carapaz gekild door z’n eigen ploeg. Als Ineos het voor Bora liet, was Hindley veel later aangegaan. Ze hebben zelfmoord gepleegd. Hindley maakt het verder mooi af. Wow. Die bevestigd hier als een malle.

Zwaar drama voor de sympathieke Richie. Is helemaal weg gereden op het eind. Hindley rook bloed en heeft hem helemaal gesloopt, maar Ineos zal achter hun oren krabben. En heel hard krabben!

Toch nu een nieuwe GT-winnaar met Hindley, mooi man: ik had het Carapaz gegund, maar de sterkere man wint.

Drossard Kudus 28 mei 2022 om 18:16

Same. Heb flink voor Richie zitten duimen deze maand, maar kwam er simpelweg niet aan te pas. Dan kun je alleen maar lof hebben voor wat Hindley hier laat zien

garconextraordinaire 28 mei 2022 om 21:00

Gaat het vevie? Vergeet je zuurstof niet he? Jammere etappe? Waarom dan, heb prachtig ploegenspel gezien. Nieuwe GT winnaar? We moeten nog een tijdrit niet?

Willem Kieft 28 mei 2022 om 17:19

Hands up wie, net als ik, riep dat Hindley blij mocht zijn ooit nog een keer top 10 te rijden in een GT na die 2e plek 2 jaar geleden.

vevie 28 mei 2022 om 17:19

Dat riep bijna iedereen, ik ook. Maar we zaten er goed naast. Dat erkennen mag ook gewoon.

Koers 28 mei 2022 om 17:21

Ik dacht ook dat het wat een eendagsvliegje was, geholpen door een zwak deelnemersveld. Maar hier gaat ie toch maar mooi een gr pakken.

Kelder is de Man 28 mei 2022 om 17:21

Hier ook. Maar het is hem gegund.

RLM 28 mei 2022 om 17:26

Ik niet. Ik dacht ook dat Hart nog heel wat top 10 noteringen ging toevoegen aan zijn palmares, dus daar zat ik er dan weer flink naast.

the student 28 mei 2022 om 17:26

Jup! hoor ik ook bij

zacht 28 mei 2022 om 17:27

Dat doet coke met je Wim.

Panache 28 mei 2022 om 17:29

De wattages destijds waren gewoon goed (podiumwaardig), dus ik geloofde er wel in. Maar het was een vreemd wielerjaar, dus de scepsis was ook wel weer begrijpelijk.

S'mon 28 mei 2022 om 17:30

Klopt, ik dacht dat het een ééndagsvlieg zou zijn (of een drieweeksvlieg ;)). Mooi dat hij nu het tegendeel bewijst.

Drossard Kudus 28 mei 2022 om 18:18

Ook ik moet kleur bekennen. Ook niet geprofiteerd van uitvallers etc. (misschien Bardet) maar gewoon de beste in koers

Romerike 28 mei 2022 om 18:45

Guilty as charged

Gibo 28 mei 2022 om 19:14

Ik ben blij dat ik niet alleen ben. Verrassend maar verdiend!

Tripodboom 28 mei 2022 om 17:19

COVID weegt ongeveer 105 kilo en wint de koninginnenrit. Ha ha wat een sport.

zacht 28 mei 2022 om 17:23

Valt wel mee, minder dan 70 kg.

the student 28 mei 2022 om 17:24

Covi weegt 66kg volgens PCS en die zitten eerder te hoog dan te laag ….

RLM 28 mei 2022 om 17:27

Covid misschien, maar Covi is toch een stuk lichter

de nieuweMerckx 28 mei 2022 om 17:43

De klasse druipt eraf. Gaan we nog van horen.

RLM 28 mei 2022 om 17:21

Doodsaaie etappe tot de laatste klim, maar dat doet niets af van de prestatie van Covi. Een solo van zo'n 56 km is altijd knap, verdiende winnaar. Novak probeerde nog te genieten van de rest maar nee.

Hindley wint nu waarschijnlijk toch de Giro, en dus is de "vloek van de Blockhaus" (Geen enkele coureur die de rit op de Blockhaus won won in datzelfde jaar de Giro) gebroken. Er was heel wat kritiek op Kamna dat hij weigerde te knechten, maar vandaag was toch best goed

dumoman 28 mei 2022 om 17:22

Ik vond het een zwaar tegenvallende etappe en laf rijdende cigonni, heel de tijd Arendsman op kop laten rijden en er op het laatst tussenuit poefen (van Novak nog te begrijpen omdat zijn ploeg de achtervolging leidde)

Romāns Vainšteins 28 mei 2022 om 17:24

Ach ja. Even goed kun je stellen dat Arensman de ideale renner is om ongevraagd op kop te dwingen. Die is hier dan ook om te leren.

RLM 28 mei 2022 om 17:24

Ciccone was juist de man die het meeste kopwerk deed. Goed, vaak nogal half werk maar hij zat wel vooraan.

zacht 28 mei 2022 om 17:24

Ciccone heeft wel mee gereden, al deed Arensman meer. Novak maakt geen vrienden vandaag.

Panache 28 mei 2022 om 18:09

Als de samenwerking slecht is dan moet je doen wat Covi deed. Dan rijdt je solo op kop zonder profiteurs.

Gebruikersnaam 28 mei 2022 om 17:22

Dit moet toch één van de meest afwachtende grote rondes ooit zijn geweest. Is er iemand van het toptrio eigenlijk eerder dan 3 kilometer van de finish vertrokken?

zacht 28 mei 2022 om 17:29

Is een trend van de afgelopen jaren in vooral de Tour de France. Het nieuwe wielrennen. De hele ploeg een beulstempo laten rijden om de rest te slopen met als gevolg dat de kopmannen niet veel extra’s meer hebben.

S'mon 28 mei 2022 om 17:38

@zacht, het leek een trend van de afgelopen jaren. Ik dacht/hoopte dat dat was veranderd met de “nieuwe generatie”.

Viktrodriguez 28 mei 2022 om 17:51

Slechts één klimmersrit gewonnen vanuit het klassement ook, rest uit de vroege vlucht. En de ”beste klimmer” wint twee van die etappes en eindigt alsnog buiten de top 20 op een uur van de eindwinnaar.

Panache 28 mei 2022 om 18:11

Pogacar is hard bezig die trend te doorbreken, Bernal was ook een lichtpunt.

Koers 28 mei 2022 om 17:22

Nibali toch gewoon netjes 4e. Daar tekenen een boel ak-mannen voor.

the student 28 mei 2022 om 17:23

Mooie afsluiter van de wielercarriere.

Deel Koeper 28 mei 2022 om 17:47

Op zich eindigt hij wel op de achterstand die je verwacht. De Giro was vooraf sowieso ietwat zwak bezet en als dan Yates, Bardet, Lopez en Almeida wegvallen en wat anderen tegenvallen, dan heb ik het idee dat er een segment renners ontbrak dat tussen Landa en Nibali zou eindigen.

De laatste week leken Buchmann, Lopez, Nibali of Pozzovivo elke dag te kraken, waarbij je dacht dat ze gingen wegzakken, maar er reed niemand meer mee om daar gebruik van te maken, dus die bleven netjes in die top 10 staan.

S'mon 28 mei 2022 om 17:23

Al de hele Giro had ik het gevoel dat Carapaz niet zo goed was als in de Tour van vorig jaar (al leek me dat ook niet nodig), maar vandaag toch nog extra "slecht". Dat Hindley zo ging uithalen had ik niet verwacht, dat Carapaz niet top was dus wel (hij had enkel tijd verloren na de rit naar Turijn).
Bora moet zich geen zorgen maken naar de toekomst toe: Hindley, Vlasov (en eventueel Uuitdebroeks).

Het Jachtluipaard van Numansdorp 28 mei 2022 om 17:26

Tsja, uiteindelijk is de wielerfan de grote verliezer van deze Giro. Wat een waardeloze etappe was dit weer zeg, past perfect in deze verschrikkelijk saaie Giro. Één etappe was er echte strijd vanaf het begin(die naar Turijn), en dan had je vandaag ook nog de laatste paar kilometer die best leuk waren.

Voor de rest was het slaapverwekkend allemaal. Is er ooit een grote ronde geweest waarin de klassementsrenners en ploegen zó weinig hebben gedaan? De renners maken de koers, en ze hebben flinke anti-reclame gemaakt voor de sport de afgelopen 3 weken..

Vanuit Nederlands oogpunt was het in ieder geval nog leuk dat ze bijna elke dag in de aanval waren en meerdere etappes hebben gewonnen, maar verder? Snel vergeten en nooit meer over hebben deze Giro.

RLM 28 mei 2022 om 17:29

Wel, in 2012 was de Tour een complete farce, maar voor de rest kan ik er mij zo geen herinneren

EDIT: Ik vond de etappe naar de Blockhaus op zich ook best geinig, vooral in hindsight. Daar had iedereen het er over dat Carapaz Almeida op achterstand had kunnen rijden, blijkt nu dat ze Hindley op achterstand moesten zetten

Koers 28 mei 2022 om 17:38

Ik heb juist wel genoten van deze giro, zo nu en dan toch wel strijd gezien. Vandaag niet de mooiste etappe, dat wel. Qua AK was het niet super veel, maar dat is vrij gewoon in een grote ronde.

Romāns Vainšteins 28 mei 2022 om 17:41

Wat een gezeik zeg. Carapaz, Landa en Hindley ontliepen elkaar gewoon nauwelijks. Ze hebben het allemaal meermaals geprobeerd maar de vorm lag zeer dicht bij elkaar.

Persoonlijk vond ik het een prima en spannende giro met veel leuke ritten en toffe finales. Dikke 8.

Kelder is de Man 28 mei 2022 om 17:50

Snap het commentaar ook niet. Wat het klassement betreft mss wat gezapig. Maar ook niet eens saai. Verder iedere dag vermaak met vluchters. Plat liggen met rugklachten kon op geen beter moment komen.

Monsieur Bendy 28 mei 2022 om 17:51

@luipaard
Ah gelukkig, ik ben niet de enige die deze mening heeft. Ik kreeg de laatste tijd op dit forum de indruk, dat we naar een zelden vertoond spektakelstuk hebben zitten kijken. Ik vond het echter ook allemaal erg tegen vallen en vaak saai. De vluchters hebben er een aantal keer een mooie finale van gemaakt, de rit naar Turijn was prachtig, maar voor de rest was het vooral vanuit het perspectief vd AK-mannen bijzonder matig.
Dat ze alleen op de Blockhaus voor de rit hebben gestreden zegt veel wat mij betreft.

Deel Koeper 28 mei 2022 om 17:54

Bij de 10 meest memorabele momenten van deze Giro zitten Carapaz, Landa en Hindley in ieder geval geen enkele keer.

Panache 28 mei 2022 om 17:26

Mooi gedaan Covi.
De rest heeft met totale passiviteit geen reclame gemaakt voor een in essentie mooie sport. Is de slotweek te zwaar, waar dit door komt?

Limal 28 mei 2022 om 18:11

De vele transfers onderweg, de hittegolf waar ze doorheen gereden zijn, de etappeprofielen waar er enkel vandaag in het hooggebergte een steile slotklim lag (vaak eindigden de ritten op of na een afvlakkende klim), vaak erg lang snel gekoerst, en inderdaad ook die superzware slotweek. Ik vond de meeste etappes op zich mooi uitgetekend, maar wellicht was het allemaal opgeteld wat te zwaar.

Deel Koeper 28 mei 2022 om 17:27

Als je ziet hoe het hier eindigt, wordt het steeds jammerderderder voor Bardet. Ook voor ons, want die had waarschijnlijk wel wat meer koers laten zien.

Jacco van Stierop 28 mei 2022 om 17:27

Knappe zege van Covi, ging wel erg vroeg op avontuur, maar heel goed standgehouden.
Saaie etappe met verrassend slot, niet gedacht dat Carapaz er zo doorheen zou kunnen zakken. Zag er goed uit bij Hindley, die gaat het niet meer uit handen geven.

Romāns Vainšteins 28 mei 2022 om 17:30

Hindley bewijst hier gewoon zijn gelijk mbt zijn koersstijl tot nu toe. In 2020 was hij ook op zijn best in het hele hoge gebergte en hij lijkt er bewust voor gekozen te hebben om het hier dan te doen.

2 opvallende elementen die flinke invloed hadden, 1 dom en 1 slim:

Sivakov die zijn grimas ondersteboven trekt en drukt terwijl het nietaan Carapaz en Ineos was, niet zo snugger hoewel we natuurlijk niet exact de snelheid kunnen zien die er gereden werd.

Kamna die vrij vroeg uitzakt, spaart, en een sleutelrol vervult met een tempo dat Carapaz breekt om deze daarna nog te etteren met plakken, overnemen&uitsturen en uit het wiel rijden. Erg uitgenast gespeeld van Bora.

S'mon 28 mei 2022 om 17:32

Eerder was er ook nog te zien dat Carapaz en Sivakov aan het praten waren en Carapaz knikte, misschien dat hij het niet voelde aankomen.

vevie 28 mei 2022 om 17:33

Zo zie ik het ook, Romans. Ineos heeft zichzelf gekild. Ze hadden gewoon achter Bahrein en Bora moeten plaatsnemen. Hindley was veel later gegaan als Ineos meer afwachtend reed. Nu hebben ze zichzelf de nek omgedraaid. Kun je natuurlijk niet weten dat Hindley je dan extreme billenkoek geeft, maar ze hadden veel meer afwachtend moeten koersen

kleomantre 28 mei 2022 om 17:58

Bahrein was sowieso bezig om Landa met minimaal gezichtsverlies boven te brengen, die wist de hele dag al dat het er niet in zat gezien het ploegenspel. Hadden anders wel meer vaart gemaakt in de achtervolging.

adelaarvanantwerpen 28 mei 2022 om 17:30

Hindley fantastisch. Vele zeiden al dat hij in sommige ritten de beste indruk gaf, maar viel nooit echt aan. Vandaag reed hij makkelijk weg. Het is ook leuk dat hij laat zien dat zijn fantastisch niveau in de Giro 2020 geen toeval was. Carapaz spijtig maar gewoon niet goed genoeg. Landa rijdt nog eens podium. Nibali een leuke Giro met als hoogtepunt die rit naar Turijn.

Bora transfers dit seizoen zijn subliem. Vlasov en Higuita waren een van de beste renners van het voorjaar en nu een zo goed als zekere Giro winst van Hindley. Van Poppel is een ook nog eens een van de beste lead – outs van het seizoen. Bennett was nog niet super maar toonde al veel beterschap in Frankfurt.

Fenno de Groot 28 mei 2022 om 17:36

Daar gaat mijn 10tje die ik op Carapaz had ingezet voor de giro. Zo dichtbij gekomen.

Romāns Vainšteins 28 mei 2022 om 17:43

Hup Hindley! Die meteen maar aantoont dat gokken niet loont.

Monsieur Bendy 28 mei 2022 om 17:54

Haha, weer zo’n deugrakker. Laat die jongen of dame, toch lekker een gokje wagen man. Doet er geen vlieg kwaad mee.

kleomantre 28 mei 2022 om 18:01

Nou het is eerder beter dat mensen tot inzicht komen dat het niet bepaald nuttig is om arbeidscapaciteit te laten weglekken naar zaken als gokken en gemakzuchtig worden (flink, gorillas)

Fenno de Groot 28 mei 2022 om 18:05

Ik zet elke gt een 10tje in. Had vertrouwen in Carapaz deze keer. Nou ben ik nog geen uurtje werk kwijt. Dus is verder geen ramp. Ik speel met weinig inzet en echt voor het plezier. Maar ik ben wel happy voor hindley. Is geen eendagsvlieg wat ik al dacht toen.

Arema Pro Cycling Team 28 mei 2022 om 17:43

Bardet had met 2 vingers in de neus deze Giro gewonnen..

Romāns Vainšteins 28 mei 2022 om 17:46

Vaker gehoord maar ik geloof er niks van. Sowieso is deze, net zoals Almeida en zoals dat velen vergaat in een grote ronde, door zijn weerstand gezakt. Dan ga je naar huis en win je niet.

adelaarvanantwerpen 28 mei 2022 om 17:50

Op basis van wat?

Wildebert 28 mei 2022 om 17:57

Bardet zag er nogal beroerd uit en was behoorlijk ziekjes. Dus wat een flauwe kul dat hij wel even gewonnen zou hebben. Als telt toch nergens.

Deel Koeper 28 mei 2022 om 18:05

Had Bardet geen zonneslag? Lijkt me niet zoveel met zwakte/weerstand te maken te hebben, eerder een foute/domme inschattingsfout. Daarom jammer, want wel mogelijk om te vermijden, in tegenstelling tot leeggereden zijn.

xistnc 28 mei 2022 om 17:52

Mooie revanche van Covi namens UAE. Wel bijzonder dat dit er opeens in zit, gezien het rijden van de afgelopen weken.

Dat Carapaz er doorheen zakt verbaast me dan weer niets. Die heeft het hele jaar nog weinig laten zien, probeerde de weken voor de Giro nog in overdrive te raken maar nu is het kennelijk op. Terwijl de tegenstand toch niet eens al te geweldig is.

Covadonga 28 mei 2022 om 17:59

Zo, dat was weer een mooie laatste 3 kilometer. Knap van Hindley.
Bergetappes zijn helaas vaak nog saaier dan sprintetappes.
Maar het landschap was wel heel fraai.

Cyclejo Schwanen 28 mei 2022 om 18:05

Leuk dat Bora eens een dikke prijs wint. Zij hebben een leuk ploegje dit jaar. Het juk van Sagan is eraf.

Baukema Tomoulin 28 mei 2022 om 18:08

Knap en volledig verdiend door Hindley en de Bora’s. Zij waren deze Giro sowieso de meest ondernemende klassementsploeg. Daarnaast is het toch altijd fraaier als de GT winnaar ook een rit heeft gepakt dus dat voelt ook bevredigend. Ineos heeft het al met al compleet andersom aangepakt tov 2020 toen Hart hem wel won van Hindley en de ploeg een stuk of 6 etappes won met aanvallend koersen. Nu zwaar defensief en praktisch niks ondernemen en de deksel op de neus.

EnHa 28 mei 2022 om 18:10

Bij mij blijft het gevoel hangen dat door het parcours (met name de zeer weinige kilometers vlakke tijdrit) een toch vrij eenzijdige/beperkte renner het roze wint. Goede klimmer, dat is alles.

Change my mind.

Per dag bezien was het parcours overigens wel goed.

vevie 28 mei 2022 om 18:16

Niemand gaat je mind proberen te changen.

Gebruikersnaam 28 mei 2022 om 18:20

Beperkte eenzijdige klimmers mogen ook eens een grote ronde winnen. Weinig mis met eenzijdig en beperkt.

Afwachtend en berekend zijn de adjectieven waar ik minder fan van ben, zeker omdat ze zelden bij dat type klimmer horen.

EnHa 28 mei 2022 om 18:28

Ja zo kun je het ook zien. In mijn hoofd hoort een grote ronde winnaar de meest complete renner te zijn. Maar dat staat inderdaad nergens in steen gebeiteld.

Baukema Tomoulin 28 mei 2022 om 19:05

Noem iemand van de startlijst die nog meedoet en morgen Hindley nog uit de trui zou rijden in een tijdrit van 40 km? Juist, deze komt Hindley volledig toe en hij was de compleetste van het stel deze Giro

Kelder is de Man 28 mei 2022 om 20:15

40? 17. Dus niemand.

EnHa 28 mei 2022 om 22:21

Je hebt gelijk Baukema, een veel completere renner als concurrent is er ook niet (meer). Maar weerspiegelt de startlijst niet ook het parcours dat immers al van tevoren bekend is (zij die kansen zien, die komen)? En weerspiegelt de top 10 zoals die na 3 weken over is niet ook het parcours (het parcours heeft hen deels bevoordeeld)?

Murcia 28 mei 2022 om 18:12

Knappe zege van Covi die leek te breken door Novak maar toch een marge kon behouden. Daarachter een pijnlijke nederlaag voor Carapaz en Hindley die morgen het stempel eendagsvlieg definitief achter zich kan laten. Arensman is de volgende DSM renner met een conflict getuige zijn interview na afloop en Leemreize is bezig aan een ijzersterke ronde als debutant.

vevie 28 mei 2022 om 18:17

Die had hij toch met zijn rijden al achter zich gelaten? Ik gaf hem die stempel ook, hoor. Hij bewijst echter al sinds de eerste week dat het stempeltje onterecht was.

Kopinkas 28 mei 2022 om 18:14

With the benefit of Hindleysight… had Carapaz uit het roze rijden misschien al eerder kunnen lukken. Maar wie had verwacht dat hij zo zou kraken…

Maenhout 28 mei 2022 om 18:33

Hillaire met twee renners in de top-10 van het AK, daar kunnen de meeste andere ploegen alleen maar van dromen.

Wheely 28 mei 2022 om 19:09

Bahrain met twee in de top 5 ;)

Maar zeker een mooi resultaat voor Wanty!

Klerenhangerfan 28 mei 2022 om 22:01

en Bora… ;-)

Niek en Bob 28 mei 2022 om 19:04

Wat een topgiro van Arensman en Leemreize.

  • 1
  • 2

Laatste nieuws

Materiaalzone