Giro 2022: Alpecin-Fenix presenteert paarse fiets voor Mathieu van der Poel

woensdag 11 mei 2022 om 10:56
Giro 2022: Alpecin-Fenix presenteert paarse fiets voor Mathieu van der Poel

foto: Alpecin-Fenix

Na drie dagen kwam de roze droom van Mathieu van der Poel dinsdag ten einde op de Etna. De kopman van Alpecin-Fenix moest zich na afloop toch melden op het Giro-podium, omdat hij de leider is in het puntenklassement. Dus rijdt Van der Poel in de vijfde etappe in het paars én op een nieuwe fiets.

De nieuwe RIDE is nu verkrijgbaar!
Gravel, kasseien, modder, zand, met tassen, zonder tassen: dat zijn de thema's van de nieuwe RIDE die eind september verschijnt. Bestel nu ons najaarsnummer online en krijg hem binnen enkele dagen thuisbezorgd. Bestel hem hier

Alpecin-Fenix heeft namelijk een paarse Canyon Aeroad CFR, die perfect past bij zijn paarse puntentrui, klaargezet voor de Nederlander. Het Belgische ProTeam presenteert de fiets als ‘La Bici Ciclamino’ op sociale media. De afgelopen dagen reed Van der Poel op knalroze fietsen de individuele tijdrit en de etappes naar Balatonfüred en de Etna.

Overigens is het puntenklassement geen concreet doel voor MVDP. “Nu heb ik mijn focus op de komende dagen gericht”, zei hij op de Etna. “Het hoofddoel is ritzeges. Ik heb de paarse puntentrui niet als doel, maar als ik er goed voor sta in de slotweek dan kan ik er voor gaan.”

Dit artikel delen:

22 Reacties

Al Phila 11 mei 2022 om 10:59

En ik maar wachten en wachten tot ze in de fabriek tijd hebben om ‘mijn’ fiets in elkaar te zetten.

0
Zenon J. 11 mei 2022 om 11:06

Wacht inderdaad ook al vrij lang op een Canyon, maar blijkbaar zijn de onderdelen dus toch niet zo’n probleem

0
Johnny7 11 mei 2022 om 11:24

Dat gaat Jeroen Vanbelleghem mooi vinden die is geobsedeerd door de naam van die trui haha. Geweldige fiets ook.

0
Handige Harry 11 mei 2022 om 11:45

Het zou pas mooi zijn als Jeroen een andere baan zoekt, verschrikkelijke verslaggever.

0
FDJ 11 mei 2022 om 12:01

@handige harry ik moest ontzettend lachen om je reactie, maar volledig met je eens

0
bswinkelss 11 mei 2022 om 12:04

Jeroen en Karsten zijn mijns inziens de beste commentatoren die er zijn.

0
Johnny7 11 mei 2022 om 12:09

Voor mij ook het fijnste duo op de tv dus Handige Harry, totaal met je oneens.

0
Kopinkas 11 mei 2022 om 13:16

Er zitten toch behoorlijk wat barsten…
in de wielerkennis van Karsten
(om over zijn opmerkzaamheid nog maar te zwijgen)
Maar Jeroen spant de kroon.

0
Dark Noise 11 mei 2022 om 13:34

Ik vind Jeroen en Karsten ook echt goed, en d ploeg van Van der Poel is meer dan gemiddeld bezig met de commerce rond de koers, maar het werkt want iedereen zit hier te wachten op zijn Canyon. Mensen zijn zo makkelijk te beïnvloeden.

0
Kopinkas 11 mei 2022 om 13:38

Jeroen heeft z’n stem niet mee, en zijn manier van praten maakt het nog lastiger te pruimen: te gejaagd, teveel gericht op pleasen ook. Eigenlijk een heel groot ego, maar probeert dat weg te steken, valt echter keer op keer door de mand.
Karsten is dan weer net té laidback.
Je zou zeggen: op papier is het een combinatie die kan werken, maar al te vaak is het tenenkrullend.

0
Romāns Vainšteins 11 mei 2022 om 11:54

Ja, dat is duidelijk paars ja.

0
Van_der_Zwembad 11 mei 2022 om 13:01

Die trui moet toch mogelijk zijn zou je zeggen. Ewan rijdt niet uit, Cavendish en Demare klimmen dramatisch en de rest zou Vdp in een reguliere sprint moeten kunnen verslaan of in ieder geval korte klasseringen kunnen rijden.

0
Kopinkas 11 mei 2022 om 13:17

In België is het Maai-mei-niet-maand
Ik hoop wel dat het oogsten wordt voor Girmaai
(maar MVDP mag hem het vuur aan de schenen leggen)

0
Zwarte Panter 11 mei 2022 om 13:09

En die Kroon erbij

0
thorsen 11 mei 2022 om 13:09

En dat allemaal voor 1 dagje? Of is die trui stiekem toch wél een doel?

0
Kopinkas 11 mei 2022 om 13:40

‘Geen concreet doel’, maar een abstract doel vermoed ik…
Als MVDP de trui moet afstaan, gaat deze fiets letterlijk onder de hamer, om er een abstract kunstwerk van te maken dat opgenomen zal worden in het Wielermuseum van Messina.

0
Derierre de la course 11 mei 2022 om 15:50

De vorige bij de zwarte was gedaan en tadaa..

0
Quincy Adams 11 mei 2022 om 16:11

Beetje over de top. Paarse fiets terwijl je niet voor de puntentrui gaat…

0
Kopinkas 11 mei 2022 om 16:31

Over de top van die helling ging het anders nog behoorlijk goed…

0
Polleke 11 mei 2022 om 17:03

Toch sterk van de ploeg dat ze op alle scenarios ingespeeld zijn… Van Trek bv zou je iets meer mogen verwachten dan hier en daar een roze tintje in de uitrusting…

0
Pizzi 11 mei 2022 om 17:07

Deze mag weer terug in de camion.

0
de adelaar van de adsteeg 12 mei 2022 om 06:37

Dat is nog iets voor mij om de Alpen collen hier te beklimmen

0

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone