Giro 2021: Voorbeschouwing sprintetappe naar Verona

vrijdag 21 mei 2021 om 08:00
Giro 2021: Voorbeschouwing sprintetappe naar Verona

foto: Cor Vos

In de dertiende etappe van deze Giro d’Italia staat een volledig vlakke rit op de planning. De 198 kilometer lange rit is zo plat als een pannenkoek en draait daarmee ongetwijfeld uit op een massasprint. Wie is bij afwezigheid van Caleb Ewan en Tim Merlier de snelste sprinter van dit peloton? Het is de laatste echte kans voor de snelle mannen deze Giro! WielerFlits blikt vooruit.

Parcours

Op de 36ste verjaardag van Mark Cavendish vertrekt het Giropeloton uit Ravenna, een stad in het noordoosten van Italië. The Manx Missile won in 2011 nog een Girorit in Ravenna, voor Davide Appollonio en Alessandro Petacchi.

Naast dat Ravenna vaak diende als finishplaats, vertrok het roze circus hier ook al eerder. Voor het laatst gebeurde dit in 2019, toen stond er eveneens een vlakke etappe op de planning maar lag de finish in Modena. Die rit werd gewonnen door niemand minder dan Arnaud Démare.

Vanuit de start in Ravenna is het iets minder dan 67 kilometer in noordwestelijke richting tot de stad Ferrara. Deze stad is de geboorteplaats van Michele Ferrari, de sportarts die een levenslange schorsing opliep na zijn dopingpraktijken met Lance Armstrong. In Ferrara ligt de eerste tussensprint op de renners te wachten, en voor de kandidaten voor het puntenklassement een kans om nog wat extra punten te sprokkelen.

Het parcours loopt na de eerste tussensprint verder in noordwestelijke richting. Als er uiteindelijk 144 kilometer op de teller staat, is het tijd voor de volgende tussensprint. Deze keer zijn er bonificatieseconden (respectievelijk 3, 2 en 1 seconde) te verdienen in het dorpje Bagnolo San Vito.

Vanaf dit punt is het nog ruim vijftig kilometer tot de streep in Verona. In deze stad was de Giro d’Italia voor het laatst in 2019, tijdens de slottijdrit van die editie. Chad Haga won die etappe, terwijl Richard Carapaz zijn klassement veiligstelde.

In de finale is het behoorlijk rechttoe rechtaan. In de laatste vier kilometer zitten nauwelijks bochten. Net na de boog van de drie kilometer ligt een rotonde en ook op ongeveer 600 meter van de finish ligt nog een kleine bochtencombinatie. Voor de rest is het immer geradeaus, zoals de Duitsers zouden zeggen. Niets lijkt een koninklijke massasprint in de weg te staan.

Start: 12.25 uur in Ravenna
Finish: tussen 17.00 en 17.25 uur in Verona
Afstand: 198 kilometer


Favorieten

Tim Merlier won de eerste sprintetappe van deze Giro, Caleb Ewan won de twee massasprints daarna en in Foligno was Peter Sagan de beste in een sprint van een peloton zonder de pure sprinters. Van die drie is momenteel alleen Sagan nog in koers. Ewan stapte af met knieproblemen, terwijl Merlier oververmoeid was na tien dagen in zijn eerste grote ronde.

En als we naar de rest van het parcours van de Giro d’Italia kijken? Mogelijk biedt de vijftiende rit naar Gorizia nog een kans, maar met twee serieuze heuveltjes in de laatste twintig kilometer lijkt dat vooral een Sagan-etappe. En voor de rest is het bergen, bergen, bergen, heuvels, bergen en een afsluitende tijdrit. Kortom, het is nu of nooit voor de pure sprinters. Dus reken maar dat Qhubeka ASSOS, Jumbo-Visma, Cofidis, UAE Emirates, Israel Start-Up Nation en mogelijk BORA-hansgrohe de boel gaan controleren.

Giacomo Nizzolo (links) wordt geklopt door Caleb Ewan – foto: Cor Vos

De eerste naam die ons te binnen schiet, is die van Giacomo Nizzolo. De Europees kampioen van Qhubeka ASSOS ging op weg naar Foligno strijdend ten onder, nadat hij op een van de laatste heuvels gelost werd. Vervolgens reden BORA-hansgrohe en Israel Start-Up Nation hem de vernieling in. Nizzolo zal daarom maar wat graag revanche nemen. Al zijn tweede plaatsen zijn reeds aangehaald, wordt het dan nu eens tijd voor die ritzege in de Giro? Zonder Ewan en Merlier moet het lukken. En door de ritzege van ploeggenoot Mauro Schmid zal er wat druk van zijn schouders zijn gevallen.

Opnieuw zal Peter Sagan zich smijten in de massasprint. In een flink uitgedund pak behoort hij tot de snelsten, dat bewees hij daags voor de rustdag maar weer. In een koninklijke massasprint komt de Slowaak van BORA-hansgrohe normaliter tekort, maar nu de twee snelsten van het pak ontbreken, liggen er kansen. In eerdere vlakke massasprints werd Sagan al vijfde en vierde, dus hij zit er dicht bij. Bovendien is Sagan nog altijd de leider in het puntenklassement en met 50 punten aan de streep staat er veel op het spel voor de paarse trui.

Peter Sagan weet wat winnen is deze Giro – foto: LaPresse

Fernando Gaviria komt er steeds beter door in deze Giro d’Italia. Hij zat al eens mee in een ontsnapping en werd in de rit naar Foligno alleen geklopt door Sagan. De Colombiaan van UAE Emirates werd in de andere sprintetappes (met uitzondering van de tweede rit waarin hij bijna viel) achtereenvolgens zevende, vijfde en zesde. Gaviria kan in de finale rekenen op zijn landgenoot Juan Sebastián Molano, die zich al vaak heeft laten tonen als lead-out. In Foligno deed Molano uitstekend werk en mocht hij dat opnieuw kunnen doen, dan kan Gaviria daar zeker van profiteren.

Schiet Dylan Groenewegen in de dertiende etappe dan eindelijk raak? De sprinter van Jumbo-Visma heeft de laatste dagen moeten overleven, in de wetenschap dat in Verona een nieuwe kans wacht. Tot nu toe heeft Groenewegen drie keer meegesprint deze Giro. In Novara werd hij vierde, in Cattolica achtste en in Termoli zevende. De power leek er in het begin nog goed op te zitten bij de Amsterdammer. Weet hij die te hervinden, dan is het de uitgelezen kans na zijn schorsing weer eens te winnen. De trein van Jumbo-Visma bestaat uit Jos van Emden, Edoardo Affini en David Dekker.

Kan Fernando Gaviria lachen in Verona? – foto: Cor Vos

Israel Start-Up Nation zal in de massasprint rekenen op Davide Cimolai. De Italiaan werd deze ronde al twee keer tweede en een keer derde. Rap is Cimolai zeker, maar hij moet het vaak toch hebben van een lastige etappe. Patrick Bevin zou hem moeten kunnen bijstaan in de finale. Cofidis rekent ook op een thuisrijder en dat is Elia Viviani. Hij was al twee keer derde en een keer vierde. In Foligno leek er een grote kans voor Viviani, maar kwam hij niet verder dan een negende plaats. Mocht hij winnen, dan betekent dat zijn zesde ritzege ooit in de Giro d’Italia.

Matteo Moschetti is de Italiaanse hoop van Trek-Segafredo. De 24-jarige spurter werd in de vlakke etappes achtereenvolgens zesde, zesde en vierde. Kan hij zichzelf na bijna twee weken Giro overtreffen en de concurrentie het zwijgen opleggen? Team DSM rekent als WorldTour-ploeg dan weer op Max Kanter. De Duitser zat in de rit naar Foligno goed mee, maar viel op een kilometer van de finish. Een goede uitslag zat er daardoor niet meer in voor Kanter.

Wordt dit de laatste sprintkans voor Dylan Groenewegen deze Giro? – foto: Cor Vos

Als we kijken naar sprinters van de tweede lijn, dan komen we al snel uit bij Intermarché-Wanty-Gobert. De Belgische formatie kan met Andrea Pasqualon en Riccardo Minali twee man uitspelen. Eerstgenoemde behaalde al twee ereplaatsen en lijkt het speerpunt. Filippo Fiorelli is dan weer de sprinter van dienst bij Bardiani-CSF-Faizanè. Hij werd al eens zevende en negende in massasprints deze Giro.

Alpecin-Fenix zou het zonder Merlier op de aanval kunnen gooien, maar mochten ze gaan sprinten dan kijken we naar Alexander Krieger of Gianni Vermeersch. Andrea Vendrame en Lawrence Naesen zijn twee outsiders van AG2R Citroën.


Favorieten volgens WielerFlits
**** Giacomo Nizzolo
*** Peter Sagan, Fernando Gaviria
** Dylan Groenewegen, Davide Cimolai, Elia Viviani
* Matteo Moschetti, Max Kanter, Andrea Pasqualon, Filippo Fiorelli

Giro 2021: Deelnemerslijst (WielerFlits)


Weer en TV

De renners wacht uitstekend koersweer vrijdag. In startplaats Ravenna is het zonnig en ongeveer 25 graden Celsius, bij een wind die met windkracht 3 uit west-zuidwestelijke richting komt. Dat weer is in Verona niet veel anders, al kan het zijn dat er wat meer bewolking voor de zon schuift. De kans op neerslag is nul, verwacht Buienradar.

De etappe is in zijn geheel te volgen via Eurosport. De tv-uitzending op Eurosport 1 begint om 12.20 uur, vlak voor de start van de rit. Online is vanaf dan alles te zien, zonder onderbrekingen.

Dit artikel delen:

57 Reacties

S'mon 20 mei 2021 om 19:03

Ik verwacht Groenewegen, met Merlier en Ewan zijn al twee concurrenten weg. En ik ben ervan overtuigt dat het er nog uit gaat komen deze Giro.

Wim Kruithof 20 mei 2021 om 20:25

dit is inderdaad wel echt een unieke kans voor hem. Een etappe in de Giro zou prachtig zijn… sowieso kan Jumbo-Visma wel een succesje gebruiken ook. Die kunnen nog geen moment een stempel drukken op de rittenkoers en zijn geen schim van de ploeg die zo domineren kan.

martini151 21 mei 2021 om 09:21

@Wim

Dat is toch ook niet zo gek? Met wie zouden ze dominant moeten rijden nu dan? Met Foss in de top 10 en een prima Bouwman vind ik nog dat ze het redelijk doen eigenlijk.

Nils96 21 mei 2021 om 10:07

Ik vindt Jumbo eigenlijk een redelijk prima giro rijden tot nu toe. Goed in de proloog en met Bennett en Bouwman al dicht bij een ritzege. Mocht Groenewegen morgen winnen, wint hij er vermoedelijk nog eentje. Hij moet er even doorheen.

Djamolidin Abdoezjaparov 20 mei 2021 om 19:08

Ik denk Viviani, Consonni gaat hem naar de zege lijden

Nils96 21 mei 2021 om 10:08

Freudiaanse verspreking?

nickdt 20 mei 2021 om 19:10

Hihi.

Ferrari is gebeuren in Ferrara.

Hoe staat de wind en kans op waaiers? Zo niet, lekker laatste uur inschakelen is zat.

NCyclingfan 20 mei 2021 om 19:18

Nou wzw krachtje 2 a 3, 13 km/h. Denk niet dat het genoeg is, wat dan ook niet erg is omdat ik niet kan kijken… :)

Crevaison 21 mei 2021 om 10:51

Rond 16.00 / 17.00 uur staat er toch een aardig ZW windje tussen Mantova en Verona, als ik Windy moet geloven.

https://www.windy.com/45.160/10.790?44.939,10.791,9,m:eUrags8

Dat zou een leuke laatste 40 km op kunnen leveren.

Edit: Alhoewel, windkracht 3, 16 km/u, is nog niet heel bijzonder.

NCyclingfan 21 mei 2021 om 11:33

Het is de laatste 30 km wel heel open

Klaas Foppen 20 mei 2021 om 19:16

Ik hoop dat Jumbo ook Dekker laat sprinten

josi 20 mei 2021 om 19:30

De kans dat dit geen massasprint wordt, is nul. Benieuwd welke van de overgebleven sprinters na al het geklim nog wat macht in de benen heeft. Ik verwacht dat na deze etappe de nodige rappe mannen de Giro vaarwel zullen zeggen.

lampje 20 mei 2021 om 20:53

Ha ha ha…

Romāns Vainšteins 20 mei 2021 om 19:46

Van de veel plekken waar ik in Italië geweest ben vond ik Verona esthetisch de fraaiste, het nabijgelegen, totaal verschillende Padova ook een aanrader. Mocht je eens naar Venetië willen doe het niet, ik sloeg er op de vlucht maar beter plan je het gewoon wat beter. Onderweg tussen de 2 leukere steden is een dagdeel dolen door het pittoreske Vincenza aan te raden overigens.

En de rit? Sagan! Die is lekker bezig. Gaviria zou ik het het meest gunnen want die is aan het terugknokken, ik zie dat graag.

Joaquim Agostinho 20 mei 2021 om 20:05

Volledig met je eens! Ik ben er twee keer een week geweest, beide keren het WK.

ProfrondeZevenbergen 20 mei 2021 om 20:26

Ik vind de dorpjes in Toscane veel leuker. En ook in de Alpen, de Dolomieten, de verschillende meren in het Noorden, rond het Gardameer en op Sicilië heb ik mooiere plekken gezien. Smaken verschillen.

Ik ben zelf nooit in Venetië geweest. Mijn vrouw wel. Die hoeft er niet zo nodig nog een keer heen.

Kraken 20 mei 2021 om 20:43

Hier moet ik wel even op reageren Romans ;)

Allereerst, Verona is een schitterende stad met overal prachtige authentieke kenmerken van de verschillende tijdsperiodes. Ik weet niet of het de mooiste stad is maar wel erg mooi!
De tip die ik wil meegeven is de camping Castel San Pietro. Deze camping bevindt zich op een heuvel en is letterlijk geplaats op/in/onder één van de standsmuren vanwaar je een prachtig uitzicht op de stad hebt.

Als tweede wil ik de tip Mantua geven. Een schitterende goed bewaarde stad met de echte Italiaanse karakteristieke elementen. Kleine steegjes, oude gebouwen, mooie pleinen en aan het water!

Als derde, en de reden waarom ik de reactie ben begonnen, Venetië. Als een echte Nederlanden (en watermanager) werd ik zelf lyrisch van Venetië en vind ik dit de mooiste stad van Italië.
Prachtige elementen, de kanalen, de gebouwen en de bootjes. Idd erg jammer van alle toeristen maar deze stad was de drukte meer dan waard.
Tip: pak één van de boottaxi’s naar het verste punt van de Venetië en loop terug door het centrum. Achteraan Venetië vind je nog de bewoners van de stad en hun oude gebruiken.

En als laatste moet ik wel even vermelden dat ik niet zuidelijker geweest ben dan de Po-vlakte. Dus tot zover mijn expertise op de mooiste stad.

Romāns Vainšteins 20 mei 2021 om 20:44

Oh, ik ben meer een natuur- dan stadsmens en tegenwoordig meer van de dorpjes dan steden hoor. Ik poneer gewoon even een escape plan voor zij die naar Venetië trekken en er gillend weg willen.

Edit : ik zag je post nu pas Kraken. En dat is niet vanwege de esthetische kwaliteit van de stad maar het volkomen uitgemolkene en overbevolkte, je moet er bijkans ‘s nachts ronddwalen om er nog wat van te kunnen zien in rust. De uithoekjes heb ik ook opgezocht, destijds gebruikte ik arceringen op mappen om geen straatje te missen maar ook daar kwamen er nog Duitsers en Japanners alle hoeken omzetten. De Venetianen zelf wonen nagenoeg allemaal in het vastelandse Mestre waar velen de dagelijkse tocht maken naar het lagune stadje om daar het geld op te halen.

Ik zou er wel meer dan een tientje voor over hebben om een paar uur in het Venezia van Vivaldi rond te mogen lopen, dat wel.

Jacco van Stierop 20 mei 2021 om 21:54

Er was 15 jaar geleden in Venetië nog 1 panetteria waar je een gewoon brood kon kopen. Ik vrees dat die inmiddels ook verdwenen is.

platteprijs 21 mei 2021 om 08:20

En zo kun je elke Italiaanse stad wel noemen, Bologna, Ravenna, Siena, Florence en ga zo door. Je moet wel niet in het hoogseizoen gaan. In Venetië ben ik half november geweest, geluk gehad met het weer en weinig andere toeristen. Geweldige stad.

Wim Kruithof 21 mei 2021 om 08:38

Siert de Vos, ben jij dat? Heb je Romans account gehackt?

Kraken 21 mei 2021 om 09:00

Bedankt voor je reactie Romans.

Wij zijn thuis ook zeker natuur liefhebbers maar een deel van onze vakanties speelt zich ook af op de cultuurlijk trekpleisters. De laatste vakantie in Italië was dan ook een rondreis richting de Sloveense Alpen ;)

Betreft Venetië: Ja het klopt dat de stad uitpuilt van de toeristen, maar waar ik juist de charme in zag was dat ten oosten van de Castello de mensen nog wonen. Hier zie je nog de privé gondels aan de woningen liggen en de was boven de kanalen hangen. Een welkome verandering tov San Marco.

Wheely 21 mei 2021 om 09:14

Italië is gewoon een prachtig en veelzijdig land, van de natuur in de Alpen tot de dorpjes in het zuiden en de leuke middelgrote steden zoals Bologna. Lekker fietsen of cruisen met de auto en overheerlijk eten, wat wil een mens nog meer.

skylimit 20 mei 2021 om 19:50

Welke ploegen gaan er achter een kopgroep aanrijden met de Zoncolan op zaterdag op het programma ?

arviidd 20 mei 2021 om 20:01

Lijkt mij geen reden om niet te rijden voor je sprinter. Jumbo, Cofidis, Qhubeka en UAE moeten wel zou je denken.

Ketjap Manis 20 mei 2021 om 20:03

Cofidis en Qhubeka sowieso. Die hebben een team rondom de sprinter.

S. Morgenstern 20 mei 2021 om 20:33

Zaterdag is ook geen overdreven zware rit, dus weinig aanleiding voor de ploegen die dat al de hele ronde doen, om nu opeens niet te rijden.

Nul verstand 20 mei 2021 om 20:10

Beetje een deja vu dit. Nu is het niet Mollema die zijn normale vorm niet haalt en niet kan wegrijden als hij in een kopgroep zit, maar George Bennett. Als nulverstand zijnde snap ik dat echt niet:) Mollema en Bennett maken van de Giro toch hun hoofddoel. Hoe kun je dan dit niveau halen? Snap dat het vanuit de vlucht nog niet zo makkelijk is, maar de overige renners in de kopgroepen waren toch niet te best.

Is de voorbereiding dan niet super geweest van beide heren? Ik heb echt geen idee.

vincenzo 20 mei 2021 om 20:27

@Nul verstand (what's in a name?), Bennett is verlamd door de kou en ook vandaag was het voor hem geen geweldig weer. Mollema gaat niet voor niets voor etappes. Rijdt ook de Tour nog. Wie voor etappes gaat, hoeft niet in hoogvorm te zijn (anders zou ook zich allereerst richten op het AK bij aanvang een optie zijn); zich de ene dag sparen en de andere dag hopen op ….

ronddraaien 20 mei 2021 om 21:50

@vincenzo
Het was de hele dag 20+ graden, met een kort buitje. Als dat al je prestaties aantast…

Jungle Man 20 mei 2021 om 21:03

Gezien het vlakke parcours een uitgelezen kans om morgen wat anders te doen dan wielrennen kijken.
Tenzij er kans is op waaiers.

Michelangelo 20 mei 2021 om 21:06

Vraag is in hoeverre je als sprintersploeg op 1 paard moet wedden. Want met het vertrek van Merlier en Ewan zijn er minder gegadigden om de etappe te controleren. En meer gegadigden om in de vlucht van de dag te zitten.

Als ik van TJV was zou ik proberen om een mannetje mee te sturen in de vlucht (en het liefst eentje met rappe benen), en Groenewegen achter de hand houden in het peloton. Misschien doe je wat concessies mbt de leadout, maar dat is ook in veel gevallen een overrated fenomeen.

Quintenri 20 mei 2021 om 21:15

Hopelijk pakt Nizzolo hier eindelijk zijn verdiende Giro-etappe! If not, doe maar Viviani of Groenewegen.

Romāns Vainšteins 20 mei 2021 om 21:22

Nizzolo, ja, dat zou ook mooi zijn.

Verweggistan 20 mei 2021 om 21:32

Mooie kans voor Taco ;)

ronddraaien 20 mei 2021 om 21:51

De vraag is of Wanty meegaat in de vlucht met Eolo, Androni en Bardiani.

pirazzi 20 mei 2021 om 22:09

Terecht dat Nizzolo de meeste sterren krijgt.
Hij werd tweede in etappes die Merlier en Ewan wonnen. Die zijn er nu niet meer bij dus dat is logisch.

Panache 21 mei 2021 om 08:31

Maar Nizzolo wordt geen 2e of 3e omdat hij zo’n hoge topsnelheid haalt, maar via een uitstekende positionering en gebruik maken van het zog. Het lijkt mij daarom normaler dat er nu iemand anders voor rijdt en het wederom een ereplaats wordt voor Nizzolo.

Deel Koeper 21 mei 2021 om 11:39

Maar Nizzolo zat in het zog van renners die niet stil vielen. De overgebleven sprinters zijn zwakker, dus daar zal hij mogelijk nog wel voorbij geraken.

Merlinappa 20 mei 2021 om 22:26

Als de wind nog ietsje harder gaat blazen dan verwacht kan het nog leuk worden. Wellicht DQS met een poging dan.

lander luypaert 20 mei 2021 om 22:52

Gaviria pakt hem met veel grinta en na een goede lead out van Molano. Om zo zijn Giro toch te bekronen met een overwinning.

Mirra 20 mei 2021 om 23:26

Pello!

Puncheur du Framboise 20 mei 2021 om 23:30

Free Pello?

Mirra 20 mei 2021 om 23:36

Week 3, daar gaat het gebeuren!

Puncheur du Framboise 21 mei 2021 om 07:52

Hoop het Mira. Heb hem in mijn Scorito-team ☹️

Mirra 21 mei 2021 om 20:18

Geen zorgen. Hij zal nog voor de nodige punten zorgen!

toiletduck 20 mei 2021 om 23:51

@redactie: de voorbeschouwingen komen niet meer terecht in de daarvoor bestemde categorie op jullie site (https://www.wielerflits.nl/nieuws/category/voorbeschouwingen/). Is dat bewust? Zo nee, kunnen jullie dat fixen? Die pagina gebruik ik zo’n beetje het meest om nog even de voorbeschouwing en het profiel terug te kijken terwijl ik de koers ’s avonds integraal terugkijk. Als ik de voorbeschouwing moet zoeken tussen de andere nieuwsberichten, is de kans groot dat ik meteen lees wie gewonnen heeft ;)

Jacco van Stierop 21 mei 2021 om 09:16

Etappe in het teken van Dante. In Ravenna sleet hij zijn laatste dagen en ligt hij begraven, in Verona verbleef hij enkele jaren na te zijn verbannen uit Florence.

De tweede tussensprint is getrokken in Bagnolo San Vito, de gemeente waar Learco Guerra werd geboren, 90 jaar geleden de allereerste rozetruidrager nadat hij de eerste rit op zijn naam schreef.

Grote namen kwamen als eerste aan in Verona: Girardengo, Binda, Bartali, Van Steenbergen, Poblet, Darrigade, Knut Knudsen, Savoldelli. Memorabel is natuurlijk de slottijdrit aldaar in 1984, toen Moser de eindzege op onnavolgbare wijze pakte ten koste van Fignon.

Wheely 21 mei 2021 om 09:28

Knut Knudsen, wat een geweldige naam.

josi 21 mei 2021 om 09:32

Volgens Fignon had die onnavolgbare wijze te maken met de nodige hulp van bovenaf – de helicopters, wel te verstaan.

Abraham Olano 21 mei 2021 om 09:36

Ik hoop Groenewegen, maar vrees te weinig ploegen die het gaan controleren.

JasperMollema 21 mei 2021 om 11:13

Cofidis, Bora mannetje, Jumbo-Visma, UAE mannetje, Qhubeka en ISN gaat ook echt wel rijden voor een top-5 van Cimolai. Genoeg teams die hier gaan rijden.

Baukema Tomoulin 21 mei 2021 om 09:54

Ik gok dat we 185 km een kansloze vlucht van 3 a 6 renners zien. Affini, Bodnar en Campenaerts op kop van het peloton. Zonnetje erbij, lachen en duimpjes bij de klassementsmannen.
Heerlijk niemendalletje om op te zetten terwijl je je huis opruimt en peuters vermaakt.

oborobo 21 mei 2021 om 10:03

Vendrame zal vandaag toch niet meesprinten?

Nils96 21 mei 2021 om 10:23

1. Groenewegen 2. Nizzolo 3. Sagan

Zo, nu berg ik mijn glazen bol weer op.

Gierjes21 21 mei 2021 om 12:22

Moschetti! Schrijf maar op

ProfrondeZevenbergen 21 mei 2021 om 19:29

Staat genoteerd. Hoeveelste is hij geworden?

Headlines

Materiaalzone

Populair