Giro 2021: Alpecin-Fenix heeft definitieve selectie op papier

vrijdag 30 april 2021 om 09:34
Giro 2021: Alpecin-Fenix heeft definitieve selectie op papier

Tim Merlier is de man voor de sprints - foto: Cor Vos

Alpecin-Fenix is klaar voor zijn eerste Giro d’Italia. De Belgische formatie heeft vandaag de definitieve selectie naar buiten gebracht. Tim Merlier moet de ploeg succes bezorgen in de vlakke sprintetappes, maar de formatie rekent ook op de nodige vrijbuiters.

Voor de meeste renners is het ook meteen hun debuut in een grote ronde. Alleen Louis Vervaeke (27) reed in het verleden al drie keer de Giro d’Italia en eenmaal de Vuelta a España. Met Merlier hoopt de ploeg te scoren in de etappes die zullen eindigen in een massasprint. De rappe Belg wist dit seizoen al drie wedstrijden te winnen.

Na zeges in Le Samyn, de Grote Prijs Jean-Pierre Monseré en de Bredene Koksijde Classic hoopt Merlier ook op sprintsucces in de Italiaanse ronde. “Uiteraard hoop ik op een ritzege. De eerste tien dagen tel ik vier kansen. Daarvan eentje pakken, zou fantastisch zijn”, liet Merlier eerder al weten in gesprek met WielerFlits.

Overgangsetappes 
Merlier kan in de sprintetappes rekenen op zijn eigen sprinttrein, maar renners als Dries De Bondt, Oscar Riesebeek, Louis Vervaeke en zeker Gianni Vermeersch kunnen ook hun eigen kans gaan in de wat meer geaccidenteerde ritten. Vermeersch was een van de revelaties tijdens het klassieke voorjaar en kan in een overgangsetappe wellicht op jacht gaan naar de zege.

Kristian Sbaragli en Sacha Modolo, de twee Italiaanse sprinters binnen Alpecin-Fenix, maken geen deel uit van de selectie. We spraken eerder al uitgebreid met Vermeersch, Merlier en De Bondt in aanloop naar de Giro d’Italia. Zowel Merlier, Vermeersch als De Bondt starten met de nodige ambitie. We stelden aan elk van hen dezelfde vragen.

Selectie flag-be Alpecin-Fenix voor Giro d’Italia 2021 (8-30 mei)
flag-be Dries De Bondt
flag-be Jimmy Janssens
flag-de Alexander Krieger
flag-be Senne Leysen
flag-be Tim Merlier
flag-nl Oscar Riesebeek
flag-be Gianni Vermeersch
flag-be Louis Vervaeke

Dit artikel delen:

68 Reacties

blix 30 april 2021 om 09:42

Sbaragli dan naar de Tour?

ivo001 30 april 2021 om 09:48

Pijnlijk voor Modolo en Sbaragli.

Santiago Blanco 30 april 2021 om 09:50

Modolo heel het jaar nog niet gezien. Sbaragli in topvorm

Duh 30 april 2021 om 10:08

Sbaragli vreemd idd, hopelijk Tour voor hem.
Modolo kampt al maanden met z’n knie. Turkije was, met eigenlijk te weinig training, een test voor de Giro. Die viel niet goed uit.

Derierre de la course 30 april 2021 om 10:21

Wellicht andere persoonlijke doelen voor Sbaragli zoals de Tour. Heeft zo te zien al 4 Giro’s en 3 Vuelta’s gereden maar nog nooit de Tour. Lijkt me als prof wel dat je deze ooit in je leven wil rijden. Zeker na 7 grote ronden. Zou leuk zijn wanneer @WF hier eens op door vraagt en een apart stukje aan wijdt.

lander luypaert 30 april 2021 om 09:52

Wat gaan ze in de 12 bergritten doen?

Verweggistan 30 april 2021 om 09:53

Riesebeek en Vervaecke in de vlucht meesturen.

Veloburto 30 april 2021 om 09:53

Vrijbuiten!

Marik 30 april 2021 om 09:54

Met de strippenkaart lekker comfortabel in de bus.

Thoin 30 april 2021 om 11:46

Janssens klimt beter dan Riesebeek hoor :D

Ronellenfitsch 30 april 2021 om 09:53

Modolo is al een aantal jaar geen renner meer. Sbaragli zal wel mogen bodyguarden in de Tour

KennyKlimmen 30 april 2021 om 09:55

Wie gaat hier potten breken?

Shinzawai 30 april 2021 om 11:44

Merlier natuurlijk, die kan gewoon een sprint winnen.

Rawolf 30 april 2021 om 10:02

Sbaragli toch wel verwacht.

Vermeersch en Riesebeek gaan wel mooie dingen laten zien

Boomie1 30 april 2021 om 10:28

Sbaragli is dermate goed dit jaar dat ie niet misstaat in de Tour toch?

hartstikkebedankt 30 april 2021 om 10:10

Toch wel gek, kom je hier om vol te sprinten met Merlier, neem je Rickaert niet mee. Rijd je de Giro, neem je ervaren Italiaan Sbaragli niet mee (Modolo had ik ook niet verwacht hier). Ook iemand als Thwaites had ik misschien wel verwacht, nu heb je maar 1 renner die ooit een GT heeft gereden.

Barry Batsbak 30 april 2021 om 10:38

Eens. Als ik met Merlier ging sprinten voor winst in een grote ronde nam ik zeker Rickaert mee, maar ook Lionel Taminiaux. Die was als lead-out in Turkije echt héél verdienstelijk.

ThorHushovd 30 april 2021 om 10:39

ook de giro-organisatie zou een Sbaragli natuurlijk graag wel op de startlijst gehad hebben, nu is dit een ploeg die voor hen helemaal niks toevoegd. Gaan zeer waarschijnlijk geen etappe winnen en ook geen Italiaan brengen, en de grote naam van de ploeg komt niet (wat uiteraard geen verrassing is, maar wel de reden is dat ze uberhaupt mogen komen: punten).

blix 30 april 2021 om 10:47

Zeggen dat ze geen rit zullen gaan winnen, vind ik wat kort door de bocht.
Ik zie Merlier wel zijn sprintje meepikken, en wie weet een lange vlucht die overleeft met Vermeersch of De Bondt die het afmaken.

blix 30 april 2021 om 10:13

En voor de Tour dan ongeveer deze ploeg?

MVDP
Philipsen
Rickaert
Sbaragli
Dillier
Meurisse
Vakoc
Vine
(Merlier)
(Vermote)

lampje 30 april 2021 om 10:21

Aardig correct denk ik!

Derierre de la course 30 april 2021 om 10:26

Denk dat je wel in de buurt zit inderdaad. Merlier zal wel Giro+Vuelta doen. Tour lijkt me niet realistisch na een klassiek voorjaar+Giro.

Voor veel van de jongens ook de eerste grote ronde dus ook even afwachten hoe ze deze verteren. Super leerzaam. Snap in dat opzicht ook wel dat ze ze alle drie gewoon willen rijden. Je biedt dat soort renners wel een extra ervaring in hun carrière.

Boomie1 30 april 2021 om 10:31

Die Vine is maar afwachten denk ik.

Rawolf 30 april 2021 om 10:32

Kan er nooit ver naast zitten, veel keus hebben ze niet :p

Voor de Vuelta houd je dan over

de Tier, Tulett, Merlier, Taminiaux, Modolo, Thaiwthes, Vermote, de Vreese

of zoiets

SoloSlim 30 april 2021 om 10:59

Merlier had aangegeven dat de giro een soort examen is.
Als hij 1 of meerdere ritten kan winnen in de eerste 2 weken ging hij misschien opgven om dan op te bouwen voor de Tour.

Craig Vanderswag 30 april 2021 om 11:41

Vine heeft nog nooit een WT-wedstrijd gereden. Het lijkt me sterk dat ze die meteen in de Tour zouden droppen.

Thoin 30 april 2021 om 11:52

Vine zie ik ook niet starten.
Ik gok op:

MVDP
Phillipsen
Rickaert
Tamineaux/Dilier
Vakoc
Meurisse
Sbaragli
De Vreese/Merlier

Casar 30 april 2021 om 10:47

Oef deze selectie houdt niet over. Alleen Merlier is een meerwaarde maar die krijgt dan geen volwaardige trein mee.

Jammer dat ze de wildcard niet hebben teruggeven. Had hier liever een Uno-X, Gazprom of Arkea voor willen zien

Thoin 30 april 2021 om 11:48

Ohja want Gazprom is een garantie op succes…

Op Vervaeke na heeft niemand van deze selectie al een grote ronde gereden.
Dit is puur om inhoud te kweken.

Beer 30 april 2021 om 12:14

Zakarin, Cima, Kreuziger, Kochetkov, Canola, Velasco… veel minder is het niet en wel meer Italianen.

Casar 30 april 2021 om 13:15

Idd. Dit is gewoon een betere ploeg dan de ploeg van Alpecin deze giro

Panache 30 april 2021 om 14:16

Het opnoemen van de beste renners van een team is wel iets totaal anders dan hun mogelijke selectie voor de Giro.

Beer 30 april 2021 om 14:21

Ik denk wel dat we mogen aannemen dat Gazprom wél met z’n sterkste team zou starten in de Giro.

Thoin 30 april 2021 om 15:12

Zakarin kan misschien een uitschieter hebben en voor een etappe gaan. Maar die jongen is alles of niks en het is vaker niks geweest dan alles. (met alles bedoel ik een goed klassement of etappezege)
Kreuziger lijkt mij op. De italianen kunnen zeker meedoen in een ontsnapping.
Dan vind ik het toch logischer dat je met een Merlier gaat spurten.

koos1 30 april 2021 om 10:53

Zoals verwacht een van de zwakkere selecties van de Giro en toch is de kans behoorlijk groot dat ze een (of meerdere) ritzeges gaan halen. Als Merlier in goede positie kan beginnen aan een massasprint is hij zeker een van de topfavorieten.
Voor de rest zal het moeten van aanvallen en in beeld rijden in overgangsetappes.

Quincy Adams 30 april 2021 om 13:04

Hoe kunnen ze zwak zijn en tegelijk ritzeges behalen? Lijkt me behoorlijk tegenstrijdig…

Wheely 30 april 2021 om 11:03

Lekker inhoud kweken en ervaring opdoen voor deze mannen, die gaan allemaal weer een stapje beter zijn volgend seizoen.

jooprioolpijp 30 april 2021 om 11:50

Precies, van deze selectie en in dit jaar gaat geen enkele andere ploeg hier vooraf wakker van liggen (al zou dat in het geval van ploegen met sprintambities misschien wel mogen), maar als ze komende jaren de ploeg een beetje bij elkaar kunnen houden, kunnen ze best een aardig team voor een grote ronde opstellen.

Beer 30 april 2021 om 12:09

Eerste echte test voor de shampoo-jongens. Ben het eens met een aantal kritische opmerkingen die hier reeds gesteld werden. Wat is het plan in de bergritten? Waarom wordt Merlier gescheiden van zijn maatje Rickaert? Waarom lijkt Philipsen hoger aangeslagen te worden dan Merlier? Waar zitten Sbaragli en Modolo? Vindt de Giro-organisatie het fijn dat de Italianen worden thuis gelaten? Waarom rijdt De Vreese geen koersen? Waarom de keuze voor een hele brede selectie? Gaan ze in de Giro ook eens op kop van het peloton rijden?

Voer genoeg voor een pittig interview met de Roodhoofdjes ;-)

S. Morgenstern 30 april 2021 om 12:18

Wanneer dat de kritische vragen zijn, dan zal het wel niet zo’n spannend interview worden. Allemaal wel heel klein bier.

Beer 30 april 2021 om 12:20

Dan lees jij het lekker niet en hou je het bij een interviewtje met Tolhoek of Harper. Mij interesseert het wel.

Dikke vrouw 30 april 2021 om 12:37

Modolo heeft nog geen koers uitgereden dit jaar. Philipsen heeft oas getekend als hij zeker was van de tour,contractueel dus.

Romāns Vainšteins 30 april 2021 om 12:49

Dit is geen test voor Alpecin maar een half 'moetje'

Hun focus ligt bij voorjaar, uitmuntend doorgekomen met nog eens wat fijne bijvangst vanwege een zeer goede Merlier. Giro, alles wat lukt leuk totale faal = ok,.. next. Tour weer vol aan de bak voor dagsucces.

Een ploeg langs een graadmeter leggen in een koers waar ze weinig te zoeken hebben is een beetje voetzoekerij natuurlijk. Ik heb het ook niet zo op de Roodhoofdjes per sé maar deze selectie begrijp ik nog wel

Marik 30 april 2021 om 12:58

Ik denk ook dat de Giro niet op het hoofdmenu staat van deze ploeg. Ze zullen moeten prioriteren en dan krijg je een ploeg als deze. Lijkt mij geen enkele reden om nu eens lekker kritisch uit de hoek te komen, tenzij je ergens naar op zoek bent of een vorm van afkeer jegens mensen van deze ploeg hebt.

Beer 30 april 2021 om 13:13

Nou, als je een felbegeerd plaatsje een WT grote ronde inneemt en niet afstaat, mag er toch ook ‘iets’ van prestaties verwacht worden lijkt me. Dat zit er zeker in met Merlier in de sprints en een Vermeersch in de aanval, maar even goed zien we hen 2/3 van de tijd niet.

blix 30 april 2021 om 13:21

Een felbegeerd plaatsje "innemen" ? Die woordkeuze stuit mij toch tegen de borst, hoor Beer. Het is de verdienste van Alpecin-Fenix dat ze dat plekje überhaupt hebben kunnen bemachtigen. Door een heel jaar vol voor de punten te gaan, net zoals ze dat dit jaar weer doen. En dat is hun volste recht. Net zoals het hun volste recht is om niet hun sterkste ploeg naar Italië te sturen, want -eerlijk- dat doet geen enkele niet-Italiaanse ploeg. De beste renners rijden de Tour, en in de Giro een sprintkopman met enkele vrijbuiters. Ik heb daar persoonlijk geen problemen mee. Waarom zouden ze dat plekje moeten "afstaan", zoals jij suggereert? En aan welke ploeg dan wel? Een Italiaanse ploeg van … vrijbuiters?

Panache 30 april 2021 om 14:19

"als je een felbegeerd plaatsje een WT grote ronde inneemt en niet afstaat, mag er toch ook ‘iets’ van prestaties verwacht worden lijkt me."

Daar zit dus de denkfout. Er is geen mits, of voorwaarde verbonden.

Beer 30 april 2021 om 14:20

Had ik geschreven ‘inpikken’ was ik het met je eens Blix. Met ‘innemen’ lijkt me weinig mis. Ze nemen het plaatsje in door hun goede resultaten; klaar. En ze mogen dat idd ook doen door niet hun sterkste team te sturen. Nu gaan we kijken wat ze doen met hun startrecht. Ik ben benieuwd en hoop er echt wel op dat Merlier minstens een rit kan winnen.

Derierre de la course 30 april 2021 om 18:33

@Beer wanneer je een beetje doorgelezen had had je ook al een aantal van je antwoorden gevonden in de reacties. Een interview met de ploegleider van dienst in de Giro m.b.t. de keuze van de opstelling lijkt me dan weer een erg goed plan.
Daarnaast een een beetje een zure reactie met je "innemen" die je later nuanceert. Mag ik er van uit gaan dat je een even kritisch betoog op de opstelling van Wanty en Qhubeka gaat schrijven?
Ja dit was een reactie "op de man" maar dat verdien je wanneer je zo bijdehand het topic in komt vliegen.

Beer 30 april 2021 om 19:20

Pfoe, lange teentjes, die Alpecin-fans. Stel je voor dat je hier moest lezen dat Roodhoofd een zatlap is en VDP een eikel, zoals hier bijna dagelijks over Lefevere en Evenepoel te lezen staat…

Murcia 30 april 2021 om 19:42

Lange tenen zitten er hier niet, maar de overdreven negatieve benadering van de ploeg door Beer leidt tot reacties van mensen die daar op of aanmerkingen op hebben. De ploeg presteert ook zonder MVDP prima met overwinningen van Merlier en Philipsen. De opmerking over het hoger inschatten van Jasper dan Tim is extra amusant als je weet dat Tim van de broers een kans heeft gekregen terwijl Patrick en Lelangue voor niet Vlaamse sprinters kozen. Het klassieke voorjaar liet zien dat Vermeersch, Sbaragli en Tulett nette uitslagen kunnen rijden en Vine werd als debutant gelijk tweede in Turkije. Hier in de Giro hebben ze met Merlier een kanshebber voor een ritzege en kan een renner als Gianni voor eigen kansen gaan.
De kritische benadering is prima maar ik zou die veeleer toepassen op het beleid van Wanty. Het laten groeien van de ploeg is bij Alpecin Fenix in goede handen.

Beer 30 april 2021 om 19:54

Overdreven negatieve benadering? Waar lees je dat Murcia? In een DCQS-topic is het ok om de boel bij elkaar te schelden, maar oh jee als je een vraag stelt over Alpecin. Ik daag jou uit om de volgende keer eens te reageren als Lefevere en Evenepoel weer worden uitgescholden. Anders ben je gewoon een hypocriet.

Murcia 30 april 2021 om 20:10

"Nou, als je een felbegeerd plaatsje een WT grote ronde inneemt en niet afstaat,"
Beer, dit is toch wel negatief of niet? Waarom zouden ze die plek moeten afstaan? Ze hebben zelf de punten behaald om dit mogelijk te maken en presteren tot nu toe beter dan een hele zwik World Tour ploegen. En die punten worden niet alleen door Matthieu binnen gehaald. Ook zonder hem haalden Tulett,Vermeersch en Sbaragli meer punten dan pak hem beet Lotto-Soudal in de klassiekers.
Als Alpecin al die plek in de Giro moet afgeven waarom Wanty dan niet of Qhubeka?

In de topics over DQS reageer ik niet al te vaak maar heb ik en dat weet je maar al te goed mijn beklag gedaan over de Holland-België tendens die mij niet bevalt, maar ik ga dat niet in elk topic herhalen. Dat jij mij een hypocriet daardoor vindt laat ik helemaal voor jouw rekening.

reusjen 30 april 2021 om 20:24

@Beer
De eerstvolgende keer dat één van de Roodhooft broeders lam op tv verschijnt zal ik hem subiet een zatlap noemen. Hetzelfde geldt voor de eerstvolgende keer dat Van der Poel weer eens hoog van de toren staat te blazen en daar collega’s mee beschadigd. Dan kan hij op een welgemeend “eikel!!” rekenen, reken daar maar op.

Beer 30 april 2021 om 20:34

Murcia, als het over Alpecin gaat ben je er in elk geval veel sneller bij dan als het over DCQS gaat. Of is het de naam van degene die post dat je triggert? Eén kritische opmerking is hier genoeg. Ik reken op jou om bij de volgende scheldpartij op te treden.

Beer 30 april 2021 om 20:36

Reusjen, je beseft toch dat wat jij schrijft 100% subjectief is?

reusjen 30 april 2021 om 20:52

Als je daarmee bedoelt dat ik het niet glashard zwart op wit heb, ja dan besef ik mij dat. Hopelijk snap jij dat de vergelijking die je maakt niet zo veel hout snijdt.

Derierre de la course 30 april 2021 om 20:54

@Beer ik ben allesbehalve fanboy van de Roodhooftjes. Sterker nog, ik heb een voorkeur voor WvA boven MvdP, op de weg en in het veld. En nee ik ben geen Vlaming. Wel een Brabander, met over het algemeen een hekel aan de Brabantse mentaliteit.
Buiten dat speel ik hier zelden op de man. Mijn (en blijkbaar andere reacties) op deze post heb je echt aan jezelf te wijten. Ik hoop dat je na 3 posts de schuld hiervan buiten jezelf zoeken je toch je zelfreflectie terugvindt.

Murcia 30 april 2021 om 21:26

Beer, nu moet je het niet gekker maken. Een paar dagen geleden nog maar beschuldigde je Groenewegen van een bewuste moordaanslag in het topic over zijn comeback. Een lasterlijke en smadelijke aantijging terwijl je je zogenaamd opwindt over de toon in artikels in DQS en Lefevere. Een gevalletje Pot verwijt de Ketel. Het kan zijn aangezien ik op die post reageerde met verontwaardiging en dat de moderators jouw “kritische” post hebben verwijderd dat je nu mij de maat meent te kunnen nemen maar het is wel een gotspe dat uitgerekend jij vindt dat ik mij moet uitspreken over posts aangaande Levefere en DQS die te ver gaan terwijl jij voor jezelf het recht opeist om dat soort bagger te posten.
Dus nee, dat ga ik niet doen.

Beer 30 april 2021 om 22:58

Beste Murcia, ik heb in een vorige topic de feiten beschreven van wat er in Polen gebeurd is. Niet meer en niet minder. Daar was in de verste verte niets lasterlijk aan. Ik heb niet geschreven dat Groenewegen een bewuste moordaanslag pleegde. Dat maak jij er van om slecht over mij te kunnen spreken. Dit is dus volledig voor jou rekening.

Murcia 30 april 2021 om 23:08

Beste Beer, die “feiten” zijn jouw opvattingen en dus geen feiten. Het weghalen van jouw opmerkingen over Dylan door de moderators is wel een feit en betekend dus dat de moderators het met mij eens waren over de door jouw geschreven inhoud die over de schreef ging. Verder wil ik het daarbij laten, en weer doorgaan met het volgen van de sport die we beide zo waarderen.

Beer 30 april 2021 om 23:19

Nee hoor Murcia, wat ik schreef waren de feiten. Weet je best, maar het is blijkbaar moeilijk om onder ogen te zien. En ondertussen worden alle scheldpartijen niet verwijderd.

lo squalo dello Stretto 30 april 2021 om 13:14

De kritiek wat ze zouden moeten uitrichten in bergritten snap ik niet goed. Buiten Meurisse en misschien Vine zie ik weinig andere opties. Maar Meurisse zal wel naar de Tour gaan en Vine is nog maar pas prof, wie weet rijdt die nog geen grote ronde dit jaar of het zal de Vuelta zijn. Vervaeke kan in ontsnappingen wat proberen maar in alle 3 de grote rondes wordt het toch vooral richten op de sprints of van der Poel in de Tour.

Dat hier geen Italianen starten begreep ik eerst ook niet maar wie weet is Sbaragli wel de Tour toegezegd. Zoals hierboven al aangegeven heeft hij al meerdere Giri en Vuelta gereden dus de 1e x Tour zal wel iets speciaals zijn voor hem. & Modolo inderdaad niet in vorm.

Het probleem is vooral dat ze omwille van de ranking (die ze winnend afsloten dankzij eendagskoersen) in alle grote rondes mogen starten. We vallen uiteraard in herhaling maar dat slaat nergens op.

Krakowic 30 april 2021 om 14:53

Ze hebben het aan hun ranking te danken en verdienen deze plek dus gewoon. Maar inderdaad wel bijzonder in hoeverre één absolute toprenner daarvoor gezorgd heeft en bijna alleen maar in eendagskoersen inderdaad. Als die renner er dan niet bij is en de eendagskoers is veranderd in een drie weken durende grote ronde, dan kan een wat zwak uitvallende selectie weleens de consequentie zijn van deze ranking politiek.

Ben benieuwd of dit nog navolging gaat krijgen in de toekomst. Trek als proconti ploeg gewoon 1 wereldtopper aan met een zak geld en een jaar later rijd je alles in de world tour. Waarbij ik moet aantekenen dat Alpecin natuurlijk wel een gelijkmatiger en meer op de lange termijn gericht traject heeft afgelegd.

Derierre de la course 30 april 2021 om 18:38

Juist het feit dat ook de 2e lijn (wanneer MVDP in zijn eentje de 1e lijn is) veel wint is de reden dat ze de ranking gewonnen hebben. Dus de zak met geld en 1 wereldtopper lijkt me geen valide argument. Wat mij betreft gewoon de beste procontiploeg van het moment. En dat zag je aankomen afgelopen jaren.
Eigenlijk extra knap gezien ze ook een cross (de mtb-hobby van MVDP tel ik niet mee) programma rijden en daar geen punten te verdienen zijn voor proconti-ranking.
Over die gratis wildcard in alle grote ronden valt inderdaad te twisten. Ik heb ook even geen idee hoe je dat anders netjes zou kunnen oppakken zonder willekeur te krijgen. Ik snap van Alpecin dat ze alle grote ronden willen rijden. Is hierboven al door mij en enkele anderen uiteen gezet, het team wordt hier sterker van.

Baukema Tomoulin 30 april 2021 om 14:36

UCI heeft deze constructie bedacht en AF maakt daar fantastisch gebruik van. Daarnaast doet deze selectie ook nou niet echt onder voor WT teams zoals pakweg Intermarché, FDJ, AG2R, Qhubeka, Movistar en ook Lotto Soudal is niet ver af. We zullen na de Giro in dat prijzengeld lijst wel zien wie de minste selectie/meeste pech had.

Deel Koeper 30 april 2021 om 14:38

Ze hebben geen klassementsrenner, maar denk dat de helft van de aanwezige ploegen alsnog minder kans maakt op een ritzege.

Davide Lappartiente 30 april 2021 om 15:29

3 ritzeges voor Merlier en eindwinst voor Evenepoel. Dit wordt een mooie Giro!

Headlines

Materiaalzone

Populair