Giro 2020: Lawson Craddock stopt om bij geboorte van zijn kind te zijn

Giro 2020: Lawson Craddock stopt om bij geboorte van zijn kind te zijn

foto: Cor Vos

De opgave van Lawson Craddock sneeuwde een beetje onder door meerdere coronabesmettingen en een spectaculaire etappe naar Tortoreto, maar de Amerikaan is vanwege een mooie reden teruggevlogen naar de Verenigde-Staten.

Craddock en zijn vrouw verwachten binnenkort namelijk een nieuw kindje en dus kreeg de 28-jarige renner van zijn ploeg EF Pro Cycling toestemming om de Giro vroegtijdig te verlaten.

De Amerikaan begon de Ronde van Italië met een achtste plek in de individuele tijdrit naar Palermo, twee dagen later was hij in de aanval in de etappe met aankomst op de Etna. Craddock zag zijn ploeggenoot Jonathan Caicedo zegevieren op de vulkaan.

Dit artikel delen:

14 Reacties

Verweggistan 13 oktober 2020 om 20:38

Een kuikentje! (sorry @xistnc)

Wheely 13 oktober 2020 om 21:02

:)

Bertvd 13 oktober 2020 om 20:42

Als ze al Milaan halen is het de vraag wat er van het peloton over is

Sagan=hulk 13 oktober 2020 om 20:45

Logisch dat Craddock voor dit geweldige moment terugvliegt naar de USA. Wel bizar dat hij überhaupt startte, zo’n geboorte zie je toch wat aankomen. Hij had de heuvelklassiekers kunnen rijden ipv de Giro, maar misschien had EF1 geen echte achtste man voor de Giro en waren ze tevreden met 10 dagen Craddock.

Als ik de selectie bekijk dan zie ik inderdaad niet echt een achtste renner, ben heel benieuwd wie ze naar de Vuelta sturen. Zouden wel eens een aantal jongens kunnen zijn van de klassieke kern die door de afgelasting van Roubaix nog een Vuelta op hun bord krijgen zonder dat ze het zelf echt willen.

skylimit 13 oktober 2020 om 20:57

Uitrekendatum verkeerd uitgerekend ? Craddock wel een risico genomen zo met de Corona besmettingen dichtbij.
Verder hoop ik voor hem en zijn vrouw / naasten dat er een gezond “kuikentje” te wereld komt.

Adelaar 13 oktober 2020 om 21:06

Hartstikke leuk natuurlijk. Maar dit lijkt me wel iets wat ze hadden kunnen weten voor de Giro.

Wheely 13 oktober 2020 om 21:12

Gevalletje fomo denk ik, hij wilde de parade in de eendenpakken niet missen en de geboorte van zijn kleine ook niet natuurlijk. Gelijk heeft ie!

Verweggistan 13 oktober 2020 om 21:28

Of fear if missing out een vliegtuig naar de VS en gegaan nu het nog kan.

FritsvanHoefelen 14 oktober 2020 om 00:02

En god zag dat het goed was

Lance4eva 14 oktober 2020 om 00:36

Gewoon blijven koersen kan je voor het eerst in je leven een podiumplek in een grote ronde opleveren, zie Porte.

ssj 14 oktober 2020 om 09:17

Zou dit toch te maken hebben met de Corona besmettingen nu. Dat hij zeker wilt zijn dat hij op tijd thuis is en nu maar eerder gaat? Anders idd raar dat hij wordt opgesteld.

Veloburto 14 oktober 2020 om 10:06

De baby wacht op niemand, zelfs niet op de giro

Imbatido 14 oktober 2020 om 11:14

Dit zal voor de Giro al wel zijn besloten. Met Giro-Vuelta-Roubaix had EF al 23 renners nodig gehad. Dan was een week Giro waarschijnlijk de enige optie in zijn programma.

Zarodinu 14 oktober 2020 om 13:37

Wat een luxe leven hebben we toch. Een beetje commentaar leveren op internet op een vader die die verlof neemt om de bevalling van z’n kind bij te wonen. En dat ik daar vervolgens weer wat op kan reageren. Ik hou wel van absurdisme :)