Giro 2020: Hermann Pernsteiner kopman van Bahrain McLaren

Giro 2020: Hermann Pernsteiner kopman van Bahrain McLaren

foto: Cor Vos

Bahrain McLaren schuift Hermann Pernsteiner naar voren als kopman in de Giro d’Italia. De 30-jarige Oostenrijker gaat voor het eerst de Giro rijden, nadat hij vorig jaar vijftiende werd in de Vuelta a España. Daarnaast mikt Bahrain McLaren op etappezeges.

“Ik kijk heel erg uit naar de start van de Giro”, zegt Pernsteiner. “Het is een heel uitdagend parcours en de derde week zou ik wreed willen noemen. Mijn doel is een goed klassement, daarvoor moet ik in de eerste twee weken zo weinig mogelijk tijd verliezen in de tijdritten. Daarna moet ik alles geven in de de bergachtige slotweek.”

De WorldTour-ploeg neemt drie renners mee die al weten wat het is om een rit te winnen in de Giro. Enrico Battaglin, die moet vertrekken, heeft al drie etappezeges op zak. Pello Bilbao wist al twee keer te winnen en Eros Capecchi een keer. Voor Bilbao is dit overigens zijn tweede grote ronde van het jaar, nadat hij eerder al de Tour reed.

De selectie van Bahrain McLaren wordt gecompleteerd door Yukiya Arashiro, Domen Novak, Jan Tratnik en Giro-debutant Mark Padun.

Selectie Bahrain McLaren voor de Giro d’Italia 2020 (3-25 oktober)
flag-jp Yukiya Arashiro
flag-it Enrico Battaglin
flag-es Pello Bilbao
flag-it Eros Capecchi
flag-si Domen Novak
flag-ua Mark Padun
flag-at Hermann Pernsteiner
flag-si Jan Tratnik

Dit artikel delen:

18 Reacties

TijmenCamps 1 oktober 2020 om 11:59

Hup Batta!

Zou mooi zijn als ie een etappe kan winnen!

Groetjesaandevoetjes 1 oktober 2020 om 12:04

Hij gaat blijkbaar voor het AK. Ik zie hem eigenlijk niet eens de top 10 halen. Ze kunnen beter focussen op ritwinsten met hem en Battaglin. Genoeg aankomsten die Battaglin liggen ook. Ben ook wel benieuwd naar Padun.

Wheely 1 oktober 2020 om 12:10

Tijmen heeft het toch ook over Battaglin? Of denk jij dat Batta de bijnaam van Pernnsteiner is? Zou lekker verwarrend zijn voor de ploeg! ;)

Murcia 1 oktober 2020 om 11:59

De ultieme kandidaat voor plek 10 in het AK.

Gladiool 1 oktober 2020 om 12:01

En een bijbehorende Zubeldia award

Duh 1 oktober 2020 om 15:07

Er zijn maar 6 echte podiumkandidaten, daarvan vallen er gemiddeld 2 uit/af. Daarna een hele groep nobodies/talenten die voor top10 kan gaan, maar ook zomaar voor etappes kan gaan en een keer goed laat lopen. Dat hij wel aangeeft voor klassement te gaan, maakt ‘m voor mij een van de topfavorieten voor plek 5-10.

Wheely 1 oktober 2020 om 12:01

Heel veel succes Hermann!

Poeksel 1 oktober 2020 om 12:06

Pernsteiner was op het einde van de Vuelta beter dan Roglic. Had het nog een maand geduurd, dan had ie gewonnen!

Spake Breekerd 1 oktober 2020 om 12:16

Arashiro was de eerste 200km van het WK ook één van de besten.

tvm 1 oktober 2020 om 12:27

Armoe troef. Maar juist dan, zonder druk, kunnen er mooie dingen ontstaan.

ChefSpijker 1 oktober 2020 om 12:43

Met Pello hebben ze een van de beste rittenkapers deze Giro. Die ritzege gaat er wel komen.

Panache 1 oktober 2020 om 13:25

Bilbao heeft een sterke 3e week Tour gereden, daarna een degelijk WK. Ik denk dat hij redelijk vermoeid zal zijn.

Jessevd02 1 oktober 2020 om 14:02

je zou toch zeggen dat een ploeg als bahrein wat beters kan neerzetten dan dit.
het zal wel te maken hebben met het drukke programma dan.

Titaantje 1 oktober 2020 om 15:43

Zo’n Pernsteiner kan in dit deelnemersveld mooi stilletjes naar plek 8-12 fietsen. Voor hem een mooi resultaat. Wel opvallend dat ze geen van de sprinters (Colbrelli, Garcia, Cavendish) sturen. Aangezien Garcia weggaat hadden ze hem net zo goed hierheen kunnen sturen (paar leuke kansen voor hem) ipv hem in Vlaanderen te laten rijden.

zomaareens 1 oktober 2020 om 16:27

Ik denk dat bilbao niet uitgepierd is. heeft de tour toch niet veel hoeven sleuren? 2 etappes misschien

Dr op en dr over 1 oktober 2020 om 22:16

Wat is er dit seizoen eigenlijk met Padun aan de hand ? Die rijd ook meer achteruit dan hij vooruit rijd op het moment.

Is toch de laatste die oppergod Remco nog eens in een rondje met klimwerk verslagen heeft in 2019 dacht ik ? (Adriatica Ionica Race)

In principe zou Padun de renner met het meeste talent/kwaliteit moeten zijn binnen dit Giro team, aangezien ook Battaglin, Pernsteiner en de rest nog niet echt vooruit komen dit jaar. Heb zo de resultaten eens doorgenomen van de heren dit seizoen, hopelijk brengt de Giro wat beterschap want tot nu toe is het huilen met de pet op.

Scott Sunderland 1 oktober 2020 om 22:55

Als Pernsteiner de kopman is van de grote WT ploeg Bahrein op basis van een vijftiende plek in de Vuelta vorig jaar dan is er serieus wat mis hoor. Niks ten nadele van deze dertigjarige Oostenrijker, maar vreemd is het wel dat ze geen betere renners kunnen opstellen.

Romāns Vainšteins 1 oktober 2020 om 23:00

Ik was serieus het complete bestaan van Hermann Pernsteiner glad vergeten inclusief waar hij rijdt. Dusz…

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair