Giro 2017: Wilier Triestina-Selle Italia maakt deelnemerslijst compleet

woensdag 3 mei 2017 om 10:02

No Pippo, no party - foto: Marcel Koch (archief)

Wilier Triestina-Selle Italia heeft als allerlaatste ploeg haar selectie voor de Giro d’Italia bekendgemaakt. De Italiaanse ProContinental-formatie rekent tijdens de honderdste La Corsa Rosa op haar jonge sprinter Jakub Mareczko. In de bergen mag de ploeg van Angelo Cistracca vrijbuiten. Filippo Pozzato is de wegkapitein.


Selectie flag-it Wilier Triestina-Selle Italia voor de flag-it Giro d’Italia 2017
flag-es Julen Amezqueta
flag-it Matteo Busato
flag-by Ilia Koshevoy
flag-it Guiseppe Fonzi
flag-it Jakub Mareczko
flag-co Daniel Felipe Martinez
flag-it Filippo Pozzato
flag-es Cristian Rodríguez
flag-al Eugert Zhupa

Dit artikel delen:

18 Reacties

Kingstown 3 mei 2017 om 10:08

Met afstand het matigste team van allemaal. Pelotonvulling.

elrio 3 mei 2017 om 10:28

Ben benieuwd of Pozzato er nog in gaat vliegen in zijn laatste Giro. Zou hem nog wel een laatste trucje gunnen.

lent1234 3 mei 2017 om 10:28

Verassend dat belletti ontbreekt.

LyndaLid 3 mei 2017 om 10:31

Wie zijn die jongens met wie Pozzato op fietsvakantie gaat?

Romāns Vainšteins 3 mei 2017 om 10:42

Het is Savio’s eigen schuld dat hij zichzelf buitenspel heft gezet maar zowel zijn team als dat van Nippo had hier beter gepast natuurlijk.

Il Cavaliere 3 mei 2017 om 10:51

Lekker de denigrerend. Willier pakt minimaal 3 etappes deze Giro!

josi 3 mei 2017 om 10:54

Hiet zit de winnaar van het afdaalklassement waarschijnlijk wel tussen.

pirazzi 3 mei 2017 om 11:08

“The Fonz” is ook aanwezig.

Sephiroth 3 mei 2017 om 11:26

Ach kom Il cavaliere, deze keer valt de eer gewoon niet aan jou maar aan anderen :) moet je toch van kunnen genieten na al dat commentaar de afgelopen tijd.

Ik vind het ook een matige group en had de andere twee italiaanse teams liever gezien. betere rijders.

123poetertjes 3 mei 2017 om 11:58

Gemiddeld ploegje, vergelijkbaar met wat Nippo kan sturen maar voor die laatste ploeg heb ik toch wat meer sympathie. Desalniettemin zijn fenomeen Pozzato en Busato geen slechte aanwinsten voor zo'n rondje, om over Zhupaman nog maar te zwijgen! Verder kijken of Mareczko wel tot week twee geraakt dit jaar.

Wilde ook net zeggen dat ik het verrassend vond dat Fedi ontbreekt, maar die kerel is het hele seizoen nog niet in actie geweest en ik vind er verder geen info over. Watschkeburt?
Edit: ah, knieproblemen zie ik. Die kan ook op het lijstje.

ditisdavid 3 mei 2017 om 12:13

Veel vertrouwen in Mareczko daar kennelijk, hoewel hij toch niet echt geweldig rijdt dit jaar. Wellicht dat Busato een etappe kan pakken anders wordt het wel heel kleurloos…

TykkeThor 3 mei 2017 om 12:25

Nou nou. Het lijkt wel alsof die ploeg jullie iets vreselijks heeft aangedaan. Misschien Androni hier een iets betere ploeg had neer kunnen zetten, al betwijfel ik of Bernal dan aan de start zou staan, en dan hou je ook al niet heel veel over, maar Nippo schat ik echt niet hoger in hoor. Cunego is natuurlijk een leuke naam uit het verleden, maar is al jaren geen schim meer van wat hij was, en laat Arrédondo maar eerst eens op gewicht komen.

Pecman 3 mei 2017 om 13:10

Zhupa Zhupa Zhupa !!!

Romāns Vainšteins 3 mei 2017 om 13:30

Jaja, Zhupa rijdt mee en dus kan hij weer op flauwe manier gehypporteerd worden deze hele giro.

oborobo 3 mei 2017 om 13:47

Martinez en Rodriguez zijn toch wel redelijke klimmers.

amirdexter 3 mei 2017 om 15:24

Martinez, Rodriguez en Amezqueta zijn inderdaad wel redelijke klimmers die nog jong zijn. Misschien kan één van hen een etappe pakken net als Ciccone vorig jaar.

SCIC 3 mei 2017 om 17:49

Ik mis Godoy in de opstelling. Die kan toch ook behoorlijk omhoog?

Verweggistan 3 mei 2017 om 19:37

Geen Belletti? Die sprintte vorige keren waarschijnlijk te veel voor zichzelf.