Giro 2017: Sanitaire stop zet Dumoulin op achterstand

Giro 2017: Sanitaire stop zet Dumoulin op achterstand
dinsdag 23 mei 2017 om 16:18

Tom Dumoulin heeft tijdens de koninginnenrit kort moeten afstappen vanwege een sanitaire stop. Vlak voor de slotbeklimming van de Umbrailpass ging hij met hoge nood van zijn fiets. De klassementsleider verloor daardoor bijna twee minuten en moest in de achtervolging op de favorietengroep.

Volg hier de zestiende etappe van de Giro d’Italia 2017

Dit artikel delen:

30 Reacties

Refie 23 mei 2017 om 16:21

KAK!

Jose Maria 23 mei 2017 om 16:22

Er kwam weinig sanitair aan te pas hoor, een wilde kak in het gras.

Wielermuis 23 mei 2017 om 16:28

Het was vooral bahrain en zakarin die door reden, wat moet quintana doen? stoppen en Dumoulin op sleeptouw nemen?

Maenhout 23 mei 2017 om 16:31

@wielermuis: Terugzakken niet, maar wel de kopgroep laten inhouden door er naast en voor gaan rijden en schelden in elke taal die hij kent. En dat heeft Movistar niet gedaan.

peterwinnen 23 mei 2017 om 16:32

Beste Stenalic…ze hebben zeker tien minuten gewacht….je kunt geen uur wachten toch?

TeamNL 23 mei 2017 om 16:34

Vorig jaar poepte hij in een camper, de volgende dag won hij de rit.

Sten86 23 mei 2017 om 16:35

Je kan niet eeuwig blijven wachten hé, Zakarin ging meteen aan maar de anderen zeker niet… Quintana kan moeilijk stoppen en gaan helpen bij Dumoulin. Als het de eigen nationaliteit van roze trui drager betreft wordt er natuurlijk anders gesproken.

Hiddenz1 23 mei 2017 om 16:35

Stiekem een sateetje van de medewerkers bbq gepakt gisteren.

123poetertjes 23 mei 2017 om 16:36

Nu al legendarisch. Niet heel fijn legendarisch helaas.

Geniaal commentaar van Traksel ook, zijn Engelse collega's durvden niet verder te komen dan 'call of nature'.

Vrees verder wel dat de sfeer op WF weer flink om zal slaan. Hopelijk gaan we niet zo laag als vorig jaar.

lathumnees 23 mei 2017 om 16:37

Ahh zonde

Rikkert 23 mei 2017 om 16:37

Nee Mobistar heeft het netjes gedaan lang genoeg rustig aan gedaan.. niks aan te doen helaas

Stenalic 23 mei 2017 om 16:40

Haha ze hebben 10min gewacht? Het is niet dat ze volle bak doorreden maar wachten kun je het niet noemen. Blijft verschrikkelijk onsportief van Movistar (en bahrein). Over Zakarin maar te zwijgen, droeftoeter eerste klas.

Djoop 23 mei 2017 om 16:41

Er rust echt een vloek op die Giro, ongelofeloos.

Jean Dumas 23 mei 2017 om 16:41

Quintana is ook niet super, Umbrail is anders steil genoeg. Lijkt op tegenwind (geen taalgrap)

vanSpringel 23 mei 2017 om 16:43

Strontzooi !

Skedel 23 mei 2017 om 16:43

@Stenalic
Het is vooral verschrikkelijk dom van Sunweb om op Quintana te wachten waar je helemaal niets kunt terugverwachten behalve een voldaan gevoel waar hij nu wel langzaam op terug zal komen.
Het is nog veel dommer als je weet dat Movistar en Quintana scheit! hebben aan ongeschreven regels, en al helemaal als een klassement op het spel staat.

Stenalic 23 mei 2017 om 16:44

Hou toch op rikkert, netjes gedaan… grapjas

Erkanermaar1dewinnaarzijn 23 mei 2017 om 16:48

Door een flapdrol verlies je de Giro. Wat een management bij dat Sunweb.
Schande, meer ga ik er niet over schrijven.

Guushovd 23 mei 2017 om 16:49

Het ergste is dat hij laat zien de beste renner in koers te zijn.

platteprijs 23 mei 2017 om 16:52

Het commentaar van Traksel ‘geniaal’ noemen … Ik denk juist dat Tom de hele dag al naar Bobbie en Jeroen luistert. Daar krijg je namelijk een onregelmatige stoelgang van.

Jawadde 23 mei 2017 om 16:52

Oranje en roze vloeken nu eenmaal. But all is not lost yet! Dumoulin zal gebrand zijn om zich nog te laten zien. Mannetje met gif. Daar zijn ze nog niet vanaf. Go Tom!

Polleke 23 mei 2017 om 17:11

Straf van TD… heeft de schade weten te beperken….. had dramatischer kunnen aflopen, de spanning blijft er in…animo !

Omhoog73 23 mei 2017 om 17:16

Arme Tom is “te kak” gezet :(

bartp25 23 mei 2017 om 17:24

Nooit meer wachten op quintana en colinda en nibali al helemaal niet! Als 1 van hun pech heeft of moet plassen vol doortrekken

oscaritoforlife 23 mei 2017 om 17:29

Je kan wel zeggen dat die anderen kunnen wachten, maar zou hij ze gevraagd hebben om te wachten omdat hij moet kakken?

Ik snap sowieso niet dat hij afstapt. Kak lekker in je broek. Wat kan jou het schelen. Hij zal de eerste niet zijn. Scheelt 90 seconden

Headlines

Materiaalzone

Populair