Giro 2016: Zakarin breekt schouderblad en sleutelbeen

Giro 2016: Zakarin breekt schouderblad en sleutelbeen

foto: Sirotti

vrijdag 27 mei 2016 om 19:50

Ilnur Zakarin heeft op moeten geven in de Giro d’Italia. De Russische kopman van Katusha kwam in de afdaling van de Colle dell’Agnello zwaar ten val en liep daarbij verwondingen op aan zijn linkersleutelbeen. Ook Steven Kruijswijk kwam hard ten val in diezelfde afdaling.

Nummer vijf verdwijnt
Waar Kruijswijk net na de top vol op een sneeuwmuur knalde, lag Zakarin wat later een heel eind van het wegdek af in een bocht. Hij bleef roerloos liggen, maar krabbelde later toch overeind. De eerste berichten vanuit Katusha melden problemen met zijn sleutelbeen, al is het nog niet duidelijk of het om een breuk of ontwrichting gaat. De ambulance brengt Zakarin over naar het ziekenhuis, waar men een diagnose stelt.

Update 19.50 uur
Ilnur Zakarin heeft bij de heftige crash in de afzink van de Agnello zijn linkerschouder en -sleutelbeen gebroken, meldt de organisatie in haar medische rapport.

Dit artikel delen:

40 Reacties

Sammysosa 27 mei 2016 om 16:27

Wat klote dit zeg.

Kingstown 27 mei 2016 om 16:35

Als het inderdaad alleen om zijn sleutelbeen gaat, dan is dat een heel stuk minder erg als waar ik in eerste instantie voor vreesde.

Blij dat het met een (relatieve) sisser lijkt af te lopen.

pirazzi 27 mei 2016 om 16:36

Dus eigenlijk had deze etappe niet door moeten gaan, te gevaarlijk vanwege de sneeuw.

Laatste man 27 mei 2016 om 16:42

Pijnlijk. Treurig einde.

bartje 27 mei 2016 om 16:48

Toen ik hem zo stil zag liggen, zijn fietsie 40 meter verder, dacht ik het ergste…

Eckhart 27 mei 2016 om 16:48

When lagen er goed bij. Kruijswijk mogelijk door mist bocht slecht ingeschat. Zakarin gevallen zoals in de sterren geschreven :) kan gwn niet sturen. Spijtig overigens, zie hem graag rijden

StonedCamel 27 mei 2016 om 16:56

Heel zuur voor die gast, ondanks dat ik hem niet vertrouw wel een echte smaakmaker die altijd wil rijden, liet dat ook deze Giro zien.

Overigens lag hij in een binnenbocht, volgens mij kun je daar in volle afdaling alleen komen als er iets misgaat met je fiets, misschien klapband oid?

LutsenkoFan 27 mei 2016 om 17:00

@pirazzi

Wat een Hollander ben jij zeg. Als kruijswijk niet was gevallen had je dit nooit gezegd. Er lag geen sneeuw op de weg… Geen reden voor annulering en ik heb geen spijt van deze etappe.

carlieman 27 mei 2016 om 17:26

De wegen lagen er prima bij, Kruiswijk mag zelfs blij zijn dat er sneeuw lag naast de weg. Als hij daar vol over kop op stenen land ging hij waarschijnlijk niet zo snel omgestaan zijn

koos1 27 mei 2016 om 18:07

Alleen een sleutelbeen dan valt dat nog meer. Hoe hij daar zo lag vreesde ik het ergste, het leek echt een enorme klap te zijn geweest.

Borsje 27 mei 2016 om 18:30

Moet bijzondere val zijn geweest. Normaal gesproken ligt ie aan de andere kant van de weg…

woodybronquito 27 mei 2016 om 18:38

@ Lutsenkofan

Durf sarcasme te herkennen

Romāns Vainšteins 27 mei 2016 om 18:59

Gelukkig dat het meevalt, het leek idd een f*cking gare klap geweest te zijn…

Thijs E 27 mei 2016 om 19:25

Het was een harde klap, ik dacht dat er geen voorvork meer in zijn fiets zat, maar die werd vrij snel opgeraapt.

Edit: inderdaad, zijn fiets ligt 10m de ene kant op zijn voorwiel 10m achter hem, vork zat er nog wel in.

Romāns Vainšteins 27 mei 2016 om 19:54

Hopen dat hij zo rond de vuelta weer fit is.

IL DON 27 mei 2016 om 20:02

Ik vreesde ook even voor het ergste. Dit valt relatief gezien nog mee. Sterkte Ilnur!

mus van de maasstad 27 mei 2016 om 20:03

gelukkig maar. ik vreesde dat het veel erger was

woutersluis 27 mei 2016 om 20:08

schouder of schouderblad?

Verweggistan 27 mei 2016 om 20:09

Hier de beelden; https://www.youtube.com/watch?v=BU39oLwk-6E
echt geen idee hoe Zakarin daar terecht is gekomen; zijn fiets daar verderop en zijn voorwiel onder in beeld. Materiaalpech?

Wildebert 27 mei 2016 om 20:19

Geluk bij een ongeluk. Zag er even helemaal niet goed uit.

woutersluis 27 mei 2016 om 20:22

@verweggistan: ik gok dat ze zijn fiets hebben verplaatst; die zal wel met hem in de kreukels hebben gelegen en op die manier geven ze m wat ruimte om rustig te liggen. er zijn al een hoop mensen bij als de beelden inzetten

Reynaerde 27 mei 2016 om 20:22

Zijn denk ik geen beelden van, maar ben toch benieuwd hoe hij daar nou helemaal terecht is gekomen. Valt relatief gezien in elk geval nog mee, zag er even heel ernstig uit.

Purito 27 mei 2016 om 20:23

Samen met Purito de Vuelta onveilig maken dan!

Gys 27 mei 2016 om 20:30

Ik vreesde ook voor het ergste toen ik hem daar zag liggen tussen die keien, zijn fiets 30 meter verder en zonder voorwiel. Vraag blijft hoe hij in godsnaam aan die kant van de weg terecht heeft kunnen komen en dat zijn fiets vervolgens op zo’n rare plek ligt zonder voorwiel, misschien totaal de bocht gemist en recht door gegaan?

Jowinho 27 mei 2016 om 20:42

Ik denk dat die gewoon uit de bocht gevlogen voorafgaand aan het beeld en dat hij naast de weg is terechtgekomen. En ik vermoed dat zijn voorwiel dan ergens is blijven steken en dan zal Zakarin vermoedelijk over kop gegaan zijn. Dan zou het kunnen dat zijn fiets verder weg lig en dat voorwiel voor de val. Maar als dat gebeurd is heeft die wel veel geluk gehad als je ziet hoe snel ze daar voorbij komen.

Headlines

Materiaalzone

Populair