Giro 2016: Terugblik openingstijdrit vanuit Apeldoorn

vrijdag 6 mei 2016 om 21:00
Giro 2016: Terugblik openingstijdrit vanuit Apeldoorn

foto: Sirotti

De Giro-dag van vandaag kleurde roze voor Nederland. Topfavoriet Tom Dumoulin maakte de verwachtingen waar door de leiderstrui te grijpen. De verrassende Primoz Roglic werd tweede namens LottoNL-Jumbo. De ‘Nederlandse’ ploegen waren dus succesvol, maar kan Dumoulin zijn trui behouden? De kopmannen van WielerFlits Live bespreken de eerste dag vanuit Apeldoorn.


Wil je niets missen van de Giro-start in Gelderland en nog veel meer?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

19 Reacties

Pieterboy 6 mei 2016 om 21:38

Leuke terugblik

GwtB 6 mei 2016 om 21:51

Als terugblik wilde ik nog eens even de tussentijden terugkijken. Iemand enig idee waar die te vinden zijn?

Wheely 6 mei 2016 om 22:03

Leuk mannen, gefeliciteerd!

janwillem92 6 mei 2016 om 22:13

Die tussentijden ben ik ook naar op zoek

Troma 6 mei 2016 om 22:29

Hier kun je de tussentijden vinden (pagina 19).

assen 6 mei 2016 om 22:35

Hee, kenners, Amador niet vergeten heh! ;-)
Deze klasbak, die vorig jaar 4e werd (beter dan Kruissie dus), deed het vandaag veel beter dan Nibali en Kruissie…

klootje kriekeljon 6 mei 2016 om 22:37

Geweldenaar die Amador. Echt zo’n renner die je nooit opstelt in spelletjes maar waarom eigenlijk niet? Die kan echt alles.

MDKIDW 6 mei 2016 om 22:43

mooie nabeschouwing gents.
reizen jullie de giro met de caravaan mee of alleen nlse gedeelte want je kan wel een kleurtje gebruiken maxim ; )

oscarito1908 6 mei 2016 om 22:51

Movistar zal vol voor Valverde gaan. Die moet gewoon knechten.

Imbatido 6 mei 2016 om 22:58

Mooi item. Alleen zijn er volgens mij geen tussensprints.

simplex 6 mei 2016 om 22:59

Complimenten voor Maxim en Youri die ons op locatie vandaag prettige en goede info hebben doorgegeven. Informatief en beschouwend en een passievolle verslaggeving waar we met het huidige aanbod van ons Nederlands aanbod trots op moeten zijn.

edit. Danny Nelissen leverde trouwens bij NOS een goede bijdrage.

denistel 6 mei 2016 om 23:17

nou Amador heb ik zeker wel en Kung was gewoon de beste vandaag als je op 30 sec
eindigt met val dan was hij gewoon 1e geworden.

janwillem92 7 mei 2016 om 01:01

@troma, thanks!

Romāns Vainšteins 7 mei 2016 om 01:28

En als je de beste bent maar valt eindig je op 30 seconden.

nasibal 7 mei 2016 om 01:34

Onderschat ook de toegevoegde waarde van op je fiets blijven zitten niet. Als je valt ben je per definitie niet de beste.

Il Cavaliere 7 mei 2016 om 02:35

Nou Dumoulin de roze trui, dus Youri zijn bakkebaarden eraf?

Grintametbrinta 7 mei 2016 om 05:25

Leuk filmpje heren!

Youri IJnsen 7 mei 2016 om 08:20

@Il Cavaliere
Dat zou wel heel gemakkelijk zijn! Ze gaan er pas af wanneer een Nederlandse renner een grote ronde wint. Het moet een beetje safe blijven, ze horen bij m’n image