Giro 2016: Pim Ligthart opgenomen in selectie Lotto Soudal

Giro 2016: Pim Ligthart opgenomen in selectie Lotto Soudal

foto: Sirotti

woensdag 27 april 2016 om 09:58

Pim Ligthart maakt deel uit van het negental van Lotto Soudal voor de aanstaande Giro d’Italia. De Nederlander zal vrijdag 6 mei starten in Apeldoorn, evenals sprintkopman André Greipel. Adam Hansen gaat op voor zijn veertiende grote ronde op rij.

In het hooggebergte rekent de Belgische formatie op Maxime Monfort, Jelle Vanendert en Tim Wellens. De 24-jarige Sean De Bie maakt zijn debuut in een grote ronde. Lars Bak en Jürgen Roelandts zullen deel uitmaken van de trein voor Greipel. De sterke Duitser wist in 2008, 2010 en 2015 al een rit in de Ronde van Italië te winnen.

Eerder al maakte Bardiani-CSF haar opstelling voor de Giro d’Italia openbaar. Bekijk hier de welke namen al bevestigd zijn op de deelnemerslijst.

Dit artikel delen:

15 Reacties

aeroventiel 27 april 2016 om 10:40

Mooie selectie:) en die poppetjes blijven mooi hha

LyndaLid 27 april 2016 om 11:04

Zou Ligthart niet best wat mooie uitslagen kunnen rijden in sprintjes waar de echt rappe mannen er af zijn? Of heeft hij de inhoud niet om dat in een ronde te kunnen?

koos1 27 april 2016 om 11:05

Mooie selectie die veel voor Griepel zal moeten werken en in de heuvels en bergetappes veel in de aanval zal zijn. Die kunnen zomaar een paar etappes winnen. Allen jammer dat een ploeg als Lotto BE geen renners voor de klassementen heeft.

Poeksel 27 april 2016 om 11:09

Die hebben ze niet echt nee, toch denk ik dat Monfort voor zijn negende keer top 20 in een grote ronde gaat.

albertooo 27 april 2016 om 11:10

@Lyndalid
In een WT-peloton is Ligthart ofwel bergop niet sterk genoeg, of er zijn 10 anderen sneller. In het begin van zijn carrière leek het nog iets te gaan worden, als klassiekerman in spe, maar ik heb het idee dat in 2012 zijn ontwikkeling compleet is stilgevallen.

nasibal 27 april 2016 om 11:27

@Albertooo

Dat gevoel deel ik. Al moet ik zeggen dat hij ook in die jaren in de marge erg sterk heeft gereden en hij me dit jaar weer eens echt opgevallen is. Of het goed genoeg is voor uitslagen bij afwezigheid van Greipel durf ik niet te zeggen in dit veld.

tdcbolide 27 april 2016 om 11:30

sterke ploeg, waar je een sprinttrein mee kan vormen, al had ik hier Vervaeke ook wel graag gezien

StonedCamel 27 april 2016 om 11:32

Ik zie Ligthart toch wel als iemand die het een keer vanuit een kopgroep kan afmaken. Kan aardig aankomen en ook in de laatste km wegrijden.

Koersmaniak 27 april 2016 om 11:51

Roelandts als lead-out voor Greipel.
Voor het klassement Monfort voor een top-15, Wellens zal eerder voor ritwinst proberen gaan. Vanendert heeft buiten die ene Tour 5 jaar geleden nooit iets laten zien in een grote ronde.
Welke klimmers zouden ze meenemen naar de Tour? Gallopin en De Clercq verwacht ik, maar wat dan met Valls en Marzynski?
Vervaeke gaat de Vuelta rijden.

123poetertjes 27 april 2016 om 12:16

Ik vind Roelandts wel een beetje pips kijken.
Verder zal Greipel wel zijn ritje pakken en een overgangsetappe voor om het even wie zit er ook wel in.

assen 27 april 2016 om 13:32

Als Nederlander ga ik supporteren voor deze sympathieke ploeg!

F e r o x 27 april 2016 om 14:54

Sterke ploeg. Verwonderlijk dat Roelandts hier rijdt. Wellens erbij is ook leuk. En benieuwd of Vanendert nog eens wat doet in een grote ronde.

Titaantje 27 april 2016 om 17:12

Roelandts zal wel afstappen met Greipel. Lijkt me toch een belangrijke pion in de sprinttrein van Greipel voor de Tour. Kunnen ze in Italie mooi nog even oefenen samen, alhoewel Hendy wel laatste man zal zijn in de Tour.

Neilstrung 27 april 2016 om 18:20

Ik zou Ligthart toch niet onderschatten hoor, in de Dauphiné van 2014 ging die toch wel sterk tekeer. Zou de Wellens revanche hier plaatsvinden? Zoals na de Tour van vorig jaar. Meestal is ie op z’n sterks na de doelen waar hij tekort kwam.

mackie 27 april 2016 om 18:22

Lighthart heeft zich in de afgelopen jaren wel zeker ontwikkeld. Maar meer als een hardrijder dan sprinter. Ze zijn volgens mij bij lotto heel te vrede met Pim, zal niet een veel winnaar worden maar verzaakt bijna nooit en zit vaak tot laat in de finale bij de kopman. Je kunt nu niet alleen maar kopmannen opstellen.

Headlines

Materiaalzone

Populair