Giro 2016: Mikel Landa geeft ziek op

dinsdag 17 mei 2016 om 13:30
Giro 2016: Mikel Landa geeft ziek op

Foto: Sirotti

Mikel Landa heeft de Giro d’Italia verlaten. De Spanjaard is ziek geworden en loste al vroeg in de etappe van vandaag. Op een gegeven moment had hij zeven minuten achterstand. Na 65 kilometer besloot Landa om in de ploegleiderswagen te stappen.

De kopman van Sky liet voorafgaand aan de etappe nog weten dat hij van plan was om aan te vallen. Landa stond achtste in het algemeen klassement op 1m18s van rozetruidrager Gianluca Brambilla.

De 26-jarige renner is bezig aan een turbulent seizoen. Hij moest vanwege een virale infectie zijn debuut voor Sky meermaals uitstellen. De openingsweek in de Giro verliep voor Landa evenmin vlekkeloos. Bergop oogde hij niet sterk, maar een goede tijdrit gaf hem weer hoop.

Dit artikel delen:

41 Reacties

Wheely 17 mei 2016 om 13:31

Holy cow, gamechanger :o

Sammysosa 17 mei 2016 om 13:31

Zonde. Na zondag was hij ook opeens topfavoriet om te gaan winnen. Alle lastige hordes lagen tenslotte achter hem. Super gepresteerd in de tijdrit. Alle monsterlijke bergen die nog moeten komen. Echt zonde.

WCEendT 17 mei 2016 om 13:32

Vorig jaar Porte nu Landa het lijkt wel of het niet mag in de giro voor Sky.

Tokstar 17 mei 2016 om 13:36

Sky en Giro gaat niet meer samen. Ik zie Roche anders nog wel een keer een etappe pakken.
Heel jammer voor Landa, die in Trentino nog zo sterk was.

Scibby 17 mei 2016 om 13:38

auw dat is jammer, een uitdager minder voor valverde en nibali.

rik1998 17 mei 2016 om 13:40

Jammer heel erg jammer. Na eergister was dit mijn favoriet voor de eindzege

Mountainking 17 mei 2016 om 13:40

Niet ziek worden is ook een kwaliteit.

jvh93 17 mei 2016 om 13:41

meer kans voor kruijswijk!

WCEendT 17 mei 2016 om 13:41

@Scibby
Concurrent minder voor Kruijswijk ;D!

Spinergy 17 mei 2016 om 13:41

Daar gaat mijn favoriet, ik vind het een ‘mythische renner’.. jammer jammer jammer :(

Hein-Jan 17 mei 2016 om 13:44

Zonde. Was echt benieuwd of hij zijn status kon bevestigen. Die status was hem namelijk behoorlijk vooruitgesneld. Zijn Giro van vorig jaar is z’n enige goede ronde ooit.

bartje 17 mei 2016 om 13:44

Best dramatisch eigenlijk, veranderen van ploeg, voor de eerste keer kopman in een grote ronde, en dan dit allemaal….

debarreman 17 mei 2016 om 13:45

Uitermate jammer. Koers wordt wel een stuk overzichtelijker zo.

ddb 17 mei 2016 om 13:46

Een renner met zulke up swings en zulke down swings noem ik eerder onbetrouwbaar

123poetertjes 17 mei 2016 om 13:48

Het hele jaarverloop is voor Sky al een enorme streep door de Girorekening. Beñat en König haalden de start al niet en nu dit.
Die gaan nu waarschijnlijk de sterkste Vueltaselectie in de geschiedenis neerzetten.

Polleke 17 mei 2016 om 13:50

Straks gaat Nibali weer een cadeau krijgen a la Tour ’14…

Contador#N.1 17 mei 2016 om 13:52

Ongelovelijk. Nou mijn Giro zit er op. Laat Valverde dit bakje dan maar winnen.

WCEendT 17 mei 2016 om 13:52

@polleke
Serieus? Beetje kansloos.

mattje123 17 mei 2016 om 13:54

Volgend jaar alle ballen op Woutje Poels dan maar…

Thailand 17 mei 2016 om 13:58

@ Contador#N.1, waarom? er zijn toch voldoende kanshebbers? Of ben je alleen geinteresseerd in renners die uit Spanje komen?
On topic, jammer voor Landa. Idd een concurrent minder voor Kruijswijk

wielergek 17 mei 2016 om 14:02

Fijn dat ze Poels hebben meegenomen…

Wheely 17 mei 2016 om 14:04

Landa was nou juist de ideale renner om met Kruijswijk in het hooggebergte er op uit te trekken.

richardm 17 mei 2016 om 14:12

Zou wat zijn als ie net een verkeerd worstje heeft gehad bij de bbq van gister…

ah-ja 17 mei 2016 om 14:14

Bizar. Hij zei deze morgen nog voor de microfoon dat hij vandaag zou aanvallen!?

ddb 17 mei 2016 om 14:14

Zakarin lijkt me ook goede partner voor Kruiswijk in het hooggebergte

Headlines

Materiaalzone

Populair