Giant-Alpecin met drie Nederlanders naar Vuelta

woensdag 12 augustus 2015 om 15:46
Giant-Alpecin met drie Nederlanders naar Vuelta

Giant-Alpecin heeft drie Nederlanders opgenomen in de selectie voor de Ronde van Spanje. Naast Tom Dumoulin, wiens deelname eerder deze week al werd bevestigd, staan ook Koen de Kort en Tom Stamsnijder op 22 augustus aan het vertrek.

Als kopman wordt John Degenkolb naar voren geschoven. “Ons belangrijkste doel is om met John etappes te winnen, net zoals we dat probeerden in de Tour”, zegt ploegleider Christian Guiberteau. “Met Koen de Kort, Luka Mezgec, Zico Waeytens en Tom Dumoulin kan hij rekenen op een sterke lead-out.”

Voor het algemeen klassement heeft de ploeg weinig ambities, al wordt het nodige verwacht van de Amerikaan Lawson Craddock. “We kijken vooral naar zijn ontwikkeling op de lange termijn. Al zullen we wel proberen hem te leren hoe hij zich moet gedragen als een klassementsrenner.”

Dumoulin zal vooral de zeventiende etappe, een individuele tijdrit van 39 kilometer, hebben aangestipt. Ook in de etappes met een finale voor punchers mag de Nederlander van de ploegleiding voor zijn eigen kans gaan.

Selectie BMC voor Vuelta a España (22 augustus – 13 september)
flag-us Lawson Craddock
flag-de John Degenkolb
flag-nl Tom Dumoulin
flag-de Johannes Fröhlinger
flag-fr Thierry Hupond
flag-nl Koen de Kort
flag-si Luka Mezgec
flag-nl Tom Stamsnijder
flag-be Zico Waeytens

Dit artikel delen:

20 Reacties

Knaljaas 12 augustus 2015 om 15:48

Dus geen Kittel. En opnieuw alles op Degenkolb.
Had nochtans ook veel van Degenkolb verwacht in de eendagskoersen tijdens de Vuelta…

LyndaLid 12 augustus 2015 om 15:48

Degenkolb dus wel gewoon in de Vuelta..?! Dat is voor mij toch wel verrassend, al wist ik dat Kittel voor de Vattenfalls staat opgesteld als kopman. Als ie écht wereldkampioen wil worden was een voorbereiding via de Canadese koersen voor mij toch logischer geweest. Zelfde geldt trouwens voor Dumoulin.

el cyclisto 12 augustus 2015 om 15:52

Degenkolb? Als hij zo rijdt als in het voorjaar dan had hij met 2 vingers in zijn neus de canadese koersen gewonnen. Daar had dumoulin trouwens ook zomaar kunnen winnen.

LinusGerdemann 12 augustus 2015 om 15:52

De Wereldkampioen komt toch ook erg vaak vanuit de Vuelta. Dus als hij zich hier goed bij voelt prima en goede keus dan.

NumberSeventeen 12 augustus 2015 om 15:55

Met wie gaat Giant dan naar Canada? De grote kanshebbers voor die wedstrijden laten ze hier rijden.

Purito 12 augustus 2015 om 15:57

@LyndaLid
Je kunt toch ook gewoon de Vuelta rijden? Wat Linus zegt, de Vuelta blijkt een prima voorbereiding voor het WK.

vlek 12 augustus 2015 om 15:57

Geschke

Purito 12 augustus 2015 om 15:57

@NumberSeventeen
Als Geschke nog de benen heeft, lijkt hij me de kopman daar. Ideale renner voor dat soort wedstrijden.

Barguil ook wellicht?

Sammysosa 12 augustus 2015 om 16:01

Verrassend dat Der John rijdt wmb. Ik zie hem ook niet het groen winnen net als vorig jaar, iets minder sprintetappes, denk 6 waar hij kan winnen. Zelfs met enkel Bouhanni en Pelucchi als concurrentie zal hij het daar toch wel af leggen tegen Valverde.

LyndaLid 12 augustus 2015 om 16:02

@ Linus en Purito

Het WK is in Noord-Amerika, op een circuit vergelijkbaar met dat van Quebec en Montreal. Jetlags, aanpassingen na het reizen, en een totaal anders soort wedstrijd.. het lijkt mij dat zéker dit jaar de Vuelta niet zo voordelig is als voorbereiding. Bovendien is het überhaupt achterhaald dat het de beste voorbereiding zou zijn.

TeamNL 12 augustus 2015 om 16:13

Met Dumoulin, Waeytens, de Kort en Mezgec krijgt hij wel een mogelijk goede lead out mee. Ik denk alleen dat Bouhanni op dit moment sneller is dan Degenkolb.

Zou mooi zijn als Dumoulin de tijdrit pakt maar met zijn kwaliteit moet hij zeker een aantal keer proberen weg te springen in de laatste kilometer.

hardfietser 12 augustus 2015 om 16:16

Hoop dat du Dumoulin nog in koers is als de 17e rit een aanvang neemt. We spreken dan al over de start van de 3e week en hij heeft hopelijk de 11e en de 16e etappe overleeft…..

LinusGerdemann 12 augustus 2015 om 16:27

@lyndalid ik zeg ook niet dat het de beste is, maar het is wel een goede voorbereiding gebleken. In het verleden zijn er ook verre WK’s geweest zoals recent met Hushovd en Asterloa als winnaars en die waren toch echt Europees.

albertooo 12 augustus 2015 om 16:59

@Lyndalid
De meeste WK-promimenten stappen na twee weken uit de Vuelta. Dan is de reis + jetlag zo verteerd.

Kristoffan 12 augustus 2015 om 17:01

Er staat BMC-selectie in plaats van Giant-Alpecin

ivo001 12 augustus 2015 om 17:26

Mezgec niet voor zichzelf sprinten?

rosencrantz 12 augustus 2015 om 18:55

@ivo : ik denk dat hij een slecht rapport heeft gekregen voor zijn prestaties in de Giro en zijn seizoen tout court

schipperaar 12 augustus 2015 om 21:18

@ll
Achterhaald door wie uberhaupt?

john 13 augustus 2015 om 10:12

Dumoulin de 17 etappe aan gestipt ,zit hij dan al niet thuis

schipperaar 13 augustus 2015 om 13:33

@john
Hij reed 5 dagen int geel in suisse, moet id vuelta ook mogelijk zijn.

Headlines

Materiaalzone

Populair