Giacomo Nizzolo richt pijlen op EK en WK

maandag 14 juni 2021 om 19:03
Giacomo Nizzolo richt pijlen op EK en WK

foto: Cor Vos

Giacomo Nizzolo weet zijn precieze programma voor de komende maanden nog niet helemaal, maar wel dat hij zijn pijlen richt op het aankomende EK in Trentino en WK in Leuven.

De sprinter van Qhubeka ASSOS is de regerend Europees kampioen en hoopt zichzelf maar al te graag op te volgen over krap drie maanden in zijn thuisland. “Om dat te bereiken zal ik eerst op hoogtestage gaan”, vertelt Nizzolo op de website van zijn ploeg. “Daarna moeten we nog even kijken welke wedstrijden ik ter voorbereiding zal rijden.”

Twee weken na het EK staat alweer het WK op het programma. Nizzolo dicht zichzelf goede kansen toe, mits hij in de best mogelijke conditie aan de start verschijnt. “Ik zal er veel werk voor moeten verrichten, maar ik heb er vertrouwen in dat ik het kan doen. Ik moet zorgen dat ik in de voorbereiding niks laat liggen, zodat ik in de wedstrijd alles kan geven.”

“Ik heb al veel in België gekoerst en kan erover zeggen dat ik er altijd van geniet. Het is altijd heel zwaar, maar het geeft me ook veel motivatie. De Belgen zijn erg gepassioneerd over de koers en dat maakt de sfeer zo uniek. Het parcours past bij mijn profiel als renner.”

Nizzolo kwam dit seizoen al tot twee zeges. De Italiaan won in de eerste maanden de Clásica de Almería, terwijl hij recentelijk de beste was in een Girorit.

Dit artikel delen:

11 Reacties

bswinkelss 14 juni 2021 om 19:16

Geen tour dus?

Sagan=hulk 14 juni 2021 om 19:21

Geen Tour dus voor Nizzolo, wordt Polen of Vuelta dan als voorbereiding. Benieuwd wat Qhubeka gaat brengen in de Tour, misschien een verrijzenis van Aru.

Arry1337 14 juni 2021 om 19:35

Haha goeie.. uiteraard gaan ze voor pozzovivo en die gaat net top 10 rijden omdat hij zo taai is in de laatste week.

Titaantje 14 juni 2021 om 20:45

vorig jaar ging Pozzo er in de Giro toch juist in de derde week uit tov de andere klassementsrenners.

Scott Sunderland 14 juni 2021 om 22:53

Aru is nog steeds niet in de uitslagen te vinden. Die durf ik zo langzamerhand wel definitief af te schrijven.

Dikke vrouw 14 juni 2021 om 19:39

Geen kanshebber voor het IK? Of waar wordt dat verreden?

Drossard Kudus 14 juni 2021 om 20:17

Italiaans kampioenschap is zondag in Imola op praktisch het WK parcours van vorig jaar, normaal gesproken toch te zwaar voor Giacomo

ProfrondeZevenbergen 14 juni 2021 om 21:06

Opvallend besluit. In de Tour zijn gegarandeerd sprintkansen. Bennett is misschien niet op tijd fit en Groenenwegen start niet. Hij zou ver moeten kunnen komen.

Ivan 14 juni 2021 om 21:21

Hij kan toch een weekje Tour doen en dan uitstappen? Ik kan me niet voorstellen dat Qhubeka in de grootste wedstrijd van het jaar zonder Nizzolo gaat starten. Eerste week Nizzolo, daarna met Reinhardt en Walscheid nog wat proberen misschien. Anders alles op Pozzovivo, Aru en Henao?

Scott Sunderland 14 juni 2021 om 22:56

Ik vind Pozzovivo, Aru en Henao nou niet direct klinken als een grote kans op succes. Pozzovivo is zo langzamerhand toch echt wel te oud, Aru haalt het niveau van weleer echt niet meer en Henao is van veelbelovende renner uiteindelijk gewoon knecht geworden.

Polleke 14 juni 2021 om 23:32

Na dat akkefietje met zijn bloed ging Henao opeens achteruit rijden, nooit een heldere uitleg van Sky gekregen maar wel aan de deur gezet… sindsdien de groote leegte…

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair