‘Gevolgen fusieploeg Jumbo-Visma en Soudal Quick-Step immens groot’
donderdag 28 september 2023 om 07:15

‘Gevolgen fusieploeg Jumbo-Visma en Soudal Quick-Step immens groot’

Podcast Groot nieuws in de wielerwereld. Jumbo-Visma en Soudal-Quick-Step werken achter de schermen aan een fusie. Volgens onze informatie zijn die plannen in een vergevorderd stadium. Twee van de beste WorldTeams die verder willen gaan als één ploeg roept een hoop vragen op. In deze aflevering van de WielerFlits Podcast bespreken Maxim Horssels en Raymond Kerckhoffs hoe het idee voor deze fusie tot stand is gekomen en wat het betekent voor het wielrennen.

Luister hierboven naar de podcast en abonneer je via je favoriete podcastapp.
iTunes
Spotify
RSS-feed

RIDE Magazine
67 Reacties
25-09-2023 14:02
Dat wordt geen beste fusie. Renners van QS komen op het tweede plan omdat ze simpelweg de klasse niet hebben. Remco is natuurlijk wel een klasserenner maar die hebben ze al zat.
    25-09-2023 21:31
    Waarom zou rev naar tjv gaan? Due was al persoonlijk rond met ineos. Als sqs opgedoekt wordt, komt hij los van zn paying agent en kan hij kiezen. En dan zou ik als rev zijnde nooooooit voor tjv kiezen (met vingo rogla en kuss) maar voor ineos.
    27-09-2023 08:28
    De spijker op zijn kop.
25-09-2023 17:51
Soudal gaat 2 de viool spelen of wordt opgedoekt het gaat hier alleen om de geld van hun sponsoren . Doe nooit zaken met Hollanders als belg
    27-09-2023 08:27
    Daar houd ik van, een genuanceerde mening over de Hollanders.
24-09-2023 23:56
Twee grote Belgische sponsoren Quickstep en Soudal en één Noorse sponsor. Een Benelux ploeg is bij wijze van spreken uiteraard. Nederlandse koopmansgeest zou evengoed voor een licentie in Monaco of Andorra kunnen zorgen ... Het verlies van de sponsoren uit de gokindustrie zorgt vermoedelijk voor ietwat minder loyaliteit.
25-09-2023 09:30
Ik bekijk het zo. Jumbo-Visma is een uitstekend 'merk'. De enige redenen die ik me kan bedenken dat Jumbo geen opvolging vindt, zijn dat wielrennen te weinig leeft in Nederland (op Limburg en misschien Drenthe na) en het gebrek aan Nederlandse rolmodellen in de huidige ploeg. Argumenten ter ondersteuning: het is blijkbaar pokkemoeilijk om wedstrijden te organiseren in Nederland (zie laatste Renewi), het is een wielercultuur waar 'buitenlanders' de plak zwaaien en toekomstige rolmodellen als Kooij zijn te jong, andere voormalige 'hoopvaandeldragers' (Kruijswijk, Kelderman, Gesink) zijn gedegradeerd tot knecht,hele goede knechten weliswaar. In België heeft iedere kerktoren zijn koers en is er een overaanbod aan 1.pro en 1.1 wedstrijden. Vier Belgische WT-ploegen, dat is weelde, er is geen gigantisch probleem qua sponsoring en ook qua renners niet de komende tien jaren. Combineer het Nederlandse metier van Plugge & co met het Belgische verhaal en je hebt mogelijk een succesformule voor de lange termijn, waar het zal opboksen zijn tegen (Midden-)Oosterse superbudgetten. Worth a shot, toch?
    25-09-2023 11:41
    Punt!! Nederlanders die nog voor eigen kans mogen gaan rijden niet (meer) bij TJV. 2 overwinningen van Poels en overwinningen van MVP daar wordt men warm van en niet van gele (Nederlandse) trein die berg omhoog rijdt
25-09-2023 12:34
Geen interviews meer voor WF bij Team Jumbo-Visma, me dunkt. Deze info was duidelijk niet bestemd voor een breed publiek. Door toch te publiceren worden alle betrokken partijen tot handelen gedwongen en voor voldongen feit geplaatst. Wat is de reden om dit naar buiten te brengen? Commerciiele redenen? WF onwaardig wat my betreft.
    25-09-2023 13:01
    Wat een bizarre vraag. Waarom zou een journalistiek medium nieuws naar buiten brengen?

Reacties zijn gesloten.