George Bennett: “Een van de zwaarste etappes die ik ooit heb gereden”

Door , woensdag 5 september 2018 om 20:09
George Bennett: “Een van de zwaarste etappes die ik ooit heb gereden”

foto: Sirotti

LottoNL-Jumbo wist de langste etappe van deze Vuelta a España zonder kleerscheuren door te komen. Maar eenvoudig ging het allerminst. “Vandaag was zwaar, erg zwaar. Ik denk dat het een van de zwaarste etappes was die ik ooit heb gereden”, zo laat George Bennett weten op het digitale huis van zijn werkgever.


De Nieuw-Zeelander wist in de finale de overige favorieten te volgen, en finishte uiteindelijk als twintigste in Luintra. “Er werd vanaf het begin gekoerst, en het viel vervolgens nooit meer stil. Iedereen zat à bloc, waardoor het niet mogelijk was om tijd terug te pakken. Maar we zijn de dag gelukkig goed doorgekomen.”

Steven Kruijswijk – de andere klassementsrenner binnen LottoNL-Jumbo – eindigde als dertiende, in dezelfde tijd als zijn ploeggenoot Bennett. De Brabander laat weten eveneens te hebben afgezien. “Omdat er een kopgroep met Thibaut Pinot vooruit reed, is het nooit meer stilgevallen.”

“Het was zaak om in de finale bij de les te blijven. Het begon in de slotfase te regenen. Het was daarom best gevaarlijk op de smalle wegen. Ik ben echter blij dat we er goed bij zaten”, aldus Kruijswijk.

Dit artikel delen:

12 Reacties

Wildebert 5 september 2018 om 20:12

Oeff. Het jasje uitdoen is begonnen.

ti-raleigh 5 september 2018 om 20:20

a bloc?

simonvanderzee 5 september 2018 om 20:21

Zelfde teksten als Mollema, zal dus wel een kern van waarheid in zitten

Djoop 5 september 2018 om 20:25

Het is volgens mij de correcte term maar iedereen heeft het altijd over ‘en bloc’ of geblokkeerd zitten. Ik heb het niet gezien, ze waren vandaag weer super vroeg maar de verschillen zijn uiteindelijk klein.

Wolt 5 september 2018 om 20:29

Klassement gaat nog volledig op zijn hoop deze week.

Utrecht19 5 september 2018 om 20:33

Het gaat een afvalrace worden. Dat is ook een spannende manier van koersen

ghostwriter 5 september 2018 om 20:58

Ik denk dat dit normaliter in het voordeel van Kruijswijk zou zijn. Hij is iemand die (ten opzichte van zijn concurrenten) sterker wordt namate de ronde vordert. Alleen is het de vraag of dit ook geld nu hij al in de Tour een goede maar ook zware grote ronde heeft gereden.

Slurpie Blauw 5 september 2018 om 20:54

Niet te zien in deze rit qua GC mannen, maar dit gaat wel in de derde week zijn tol betalen. En dan… Kruiswijk. Men kan hopen.

zeewolde 5 september 2018 om 21:22

a bloc = op de limiet
en bloc = gegroepeerd, allemaal samen

horsm 5 september 2018 om 22:02

Helder! Thanks.

ivo001 5 september 2018 om 21:35

Lopez had nog een lastiger dagje door mechanische pech.

Sajarano 5 september 2018 om 22:38

En nu wil ik ook nog graag horen hoe Kuss de etappe heeft ervaren.