Gemengde gevoelens bij nummer twee Cimolai: “Gemiste kans op een zege”

maandag 10 mei 2021 om 19:56
Gemengde gevoelens bij nummer twee Cimolai: “Gemiste kans op een zege”

Davide Cimolai (midden) - foto: Cor Vos

Davide Cimolai won dan wel de massasprint van de derde etappe in de Giro d’Italia in Canale, hij moest het doen met de tweede plaats. Het peloton was er namelijk niet in geslaagd om vroege vluchter Taco van der Hoorn bij te halen. “Dit is een gemiste kans op een ritzege in de Giro”, aldus Cimolai.

De Italiaan van Israel Start-Up Nation had het in de heuvelzone wel moeilijk, geeft hij toe. “Vandaag heb afgezien op de klimmetjes. Vooral de voorlaatste klim was zwaar, maar ik wist te overleven en in het peloton te blijven”, legt Cimolai uit. “Aan het einde begon ik als eerste aan de sprint en daarom ben ik blij met mijn tweede plaats, omdat ik renners als Sagan, Viviani en Gaviria versla.”

“Maar op hetzelfde moment ben ik ook teleurgesteld, want dit is een gemiste kans op een ritzege in de Giro”, aldus de sprinter, die ploegmaat Patrick Bevin vijfde zag worden. “We zullen er de komende dagen weer voor gaan, maar helaas kunnen we de tijd niet terugdraaien en deze uitslag veranderen.”

Dit artikel delen:

12 Reacties

Romāns Vainšteins 10 mei 2021 om 20:15

Wel weer een ploeg er bij die het in de sprintritten wat harder wil maken zo met 2 man in vorm natuurlijk. Slecht nieuws voor de drempellossers.

Dikke vrouw 10 mei 2021 om 20:21

Wel sneu dat ze die helmpjes niet ook even in het rood gedaan hebben

skylimit 10 mei 2021 om 20:30

Rode shirt lijkt nu een beetje veel op Bahrein.

Verder zullen er nog wel wat meer punchers/sprinters balen dat ze Bora al het werk lieten opknappen om vervolgens te laat in het geweer te schieten.

vanSpringel 10 mei 2021 om 21:00

“niet even rood” ? je weet hoe dat gaat hè ?
Je bent die helmpjes zo weer even een week of anderhalf kwijt. Naar de spuiter, schuren, plamuren, weer aflakken, nog een keer schuren etc. etc. Misschien hebben ze in de laatste week die helmpjes wel in ’t rood.

Romāns Vainšteins 11 mei 2021 om 07:04

Ik weet er alles van ja, was mijn helmpje laatst anderhalve week kwijt voor een paar hippe accentjes.

Thijs E 10 mei 2021 om 21:05

2e en 5e, misschien de volgende keer wel kiezen en een van de twee mee laten werken.

Titaantje 10 mei 2021 om 21:36

altijd bevin laten werken dan. Dat is helemaal geene chte sprinter. Cimolai wel.

VerstandOpNul 10 mei 2021 om 21:14

Wat een beteuterde gezichtjes, zo vlak achter Taco..

Verweggistan 10 mei 2021 om 22:23

Wel zijn beste resultaat in een Giro-rit ooit.

Aart van Woud 10 mei 2021 om 22:55

Als hij had willen winnen had zijn ploeg misschien ook even moeten meerijden met Bora. Maar dat deden ze niet.

Niet dat ik het erg vind, ik gun het Taco en IWG veel meer.

Bazzz 10 mei 2021 om 23:26

Tja, wat een geklets.
Hadden ze maar iets meer moeten meewerken i.p.v. Bora alles laten opknappen en daarvan willen profiteren. Gerechtigheid ten top!

Ingmar T. 11 mei 2021 om 00:49

Hij heeft zelfs meer dan.. ‘loon naar werken gekregen’ wat mij betreft. Niet meehelpen om de vlucht terug te pakken dan ben je terecht 1e verliezer. Liever 5e worden dan 1e verliezer.

Headlines

Materiaalzone

Populair