Gefrustreerde Daniel Martin: “Ik had geen kracht in de benen”

zondag 28 juli 2019 om 10:43
Gefrustreerde Daniel Martin: “Ik had geen kracht in de benen”

foto: Cor Vos

Daniel Martin is gefrustreerd na drie weken Ronde van Frankrijk, aangezien de klimmer niet zijn gebruikelijke niveau wist te halen. De renner van UAE Emirates kwam dit jaar niet in aanmerking voor een goed klassement. “Het is frustrerend, aangezien de conditie uitstekend is”, zucht Martin, die ook geen etappe wist te winnen.


De Ier staat na twintig etappes op bijna drie kwartier van Egan Bernal, die zonder ongelukken zal worden gekroond tot Tourwinnaar. Het is voor het eerst sinds 2015 dat Martin een kleurloze Tour rijdt, aangezien hij in 2016 (negende), 2017 (zesde) en 2018 (achtste + ritzege) een van de smaakmakers was.

Maar wat is nu de reden van zijn mindere presteren? “Ik weet wat er scheelt, maar ik kan het niet zeggen”, is het mysterieuze antwoord van Martin. “Ik heb na de Tour enkele gesprekken met het team. Het zal binnenkort duidelijk worden. De ploeg zal moeten achterhalen waarom de prestaties niet goed waren.”

“Het is vreemd en frustrerend, aangezien de conditie uitstekend was. Ik voelde me goed, maar ik werd constant geremd”, aldus Martin, die wel meerdere keren in de aanval ging. “Maar telkens ging het licht weer uit. Ik voelde gewoon dat de krachten wegvloeiden, waardoor ik geen power meer had in de finale.”

Dit artikel delen:

20 Reacties

Scott Sunderland 28 juli 2019 om 10:52

Vorig jaar was natuurlijk beter voor hem. Maar toch vind ik hem sowieso minder sinds hij voor deze ploeg rijdt. Kleurlozer. Met minder zelfvertrouwen. Die hele ploeg vind ik nog niet echt functioneren als team.

Jungle Man 28 juli 2019 om 10:59

het geld zal goed zijn bij UAE, maar ik heb nog maar weinig renners zien verbeteren bij deze ploeg. Hetzelfde geldt/gold voor Katyusha.

Covadonga 28 juli 2019 om 11:02

“Ik weet wat er scheelt, maar ik kan het niet zeggen.” Hmm, nogal vaag.

Bazzz 28 juli 2019 om 11:05

Inderdaad heel vaag.
Hij kan beter niets zeggen of aangeven wat het is. Hier krijgen mensen argwaan van.

Maenhout 28 juli 2019 om 11:14

Nu ga ik bijna denken dat hij een andere, mindere apotheker heeft… Zeg dan niets!

Henk 28 juli 2019 om 13:16

Erger nog, in 1 alinea:
Ik weet wat er scheelt, en vervolgens, de ploeg zal moeten achterhalen waarom de prestaties niet goed waren.
wie het snapt mag het zeggen.

Retro Lex 28 juli 2019 om 11:17

De ploeg zal moeten achterhalen waarom de prestaties niet goed waren.”

Turtlehead 28 juli 2019 om 11:20

Waardeloze fiets, verkeerde kleding, afspraken die niet zijn nagekomen….
Een vreemdenlingenlegioen maakt nog geen team, blijkt keer op keer.

Viktrodriguez 28 juli 2019 om 11:57

Nou ja, het is vooral ook de opvolger van de Lampreformatie. Dat was ook niet bepaald een goed geoliede machine voor die overname. Ze hebben meer geld, maar de leiding is nog goeddeels hetzelfde.

Brabander 28 juli 2019 om 11:26

Hij was wel erg slecht deze Tour. Zelfs in de ontsnapping moest hij vroeg lossen en op ‘zijn’ punchaankomsten was-ie nergens te bekennen.
Hij trekt ook nogal een mistgordijn op zeg, met zijn uitspraken

Verweggistan 28 juli 2019 om 11:41

Wellicht mocht hij zich niet voorbereiden op de Tour zoals hij gewend was ( andere wedstrijden, slecht geplande trainingskampen). Henao en Costa zijn net zo dramatisch. Of Pogacar heeft alle ketonen opgegeten.

Sebas 28 juli 2019 om 16:06

Prachtig gezegd!

josi 28 juli 2019 om 11:44

Bij UAE blinken ze blijkbaar uit in vage verhalen. Over Aru werd ook steeds gezegd dat ze wisten waaraan het lag, het lek boven hadden etc. zonder verdere details te geven. Nu weer dit vage verhaal. De conditie is uitstekend, ik voel me goed, ik weet wat er scheelt, maar ik zeg het niet. Zeg dan helemaal niks.

F4L 28 juli 2019 om 12:10

Een van de vele (schaduw)favorieten die matig presteert deze Tour. Zou hij misschien last hebben van zijn liesslagader (wat Kruijswijk ook heeft gehad)?

Spurter 28 juli 2019 om 12:14

UAE is goed voor je bankrekening, maar verder is het een ploeg waar bijna iedereen minder lijkt te worden.

Ook deze Daniel Martin.

En dan dat vage gedoe. Zeg dan niks. Slechte tour van Daniel Martin. Ongeschikt als kopman voor dit werk.

koos verrek 28 juli 2019 om 12:56

Geen ketones daar lijk me wel duidelijk. Martin en Costa kunnen daar gelijk vertrekken einde contract

Jack2811 28 juli 2019 om 13:17

Als Costa echt einde contract is zie ik hem wel naar Movistar vertrekken, die kenne nog wel wat contracten uitdelen.

Abdoe 28 juli 2019 om 13:41

In het artikel waaruit WF citeert wordt vermoed dat het probleem met voeding te maken heeft. Ketonen zou idd kunnen.

Ligthning 28 juli 2019 om 14:01

Klopt natuurlijk niets van, als hij zelf beweert dat de conditie uitstekend was. Maar dat het licht telkens uitging in de finale. Dan ben je niet goed voorbereid. Niet voldoende uithouding en te weinig weerstand. Geef dit dan toch gewoon toe.

lander luypaert 28 juli 2019 om 18:03

Hij was zeer zwak. Ook een slechte tour van heel de ploeg op Aru en Philipsen na. Ik vind wel dat de ploeg veel beter draaid dan vorig jaar en dat er renners zijn die dit jaar toch beter rijden dan vorig jaar.