Geen operatie, wel zes weken rust voor Dumoulin

vrijdag 10 juli 2015 om 19:41
Geen operatie, wel zes weken rust voor Dumoulin

foto: Marcel Koch

Tom Dumoulin is zes weken uitgeschakeld met zijn schouderblessure, zo werd op vrijdag duidelijk gemaakt door zijn ploeg Giant-Alpecin. De Limburger hoeft niet te worden geopereerd aan de schouder, die kleine breukjes opliep in zijn val op maandag.

Dumoulin kan door deze schouderblessure niet deelnemen aan de Eneco Tour, waar hij vorig jaar als derde eindigde. “We hoopten dat hij snel terug zou zijn, maar goed herstellen is belangrijker”, aldus ploegleider Rudi Kemna. “We moeten stap voor stap bekijken wanneer een rentree realistisch is.”

De massale val in de vierde etappe betekende voor meer renners einde koers. Onder andere gele trui-drager Fabian Cancellara kwam er zwaar ten val en zou later die dag opgeven.

Dit artikel delen:

15 Reacties

koos1 10 juli 2015 om 19:52

Hopen dat Dumoulin na 6 weken herstellen weer volop kan koersen en zich via de Candese koersen zich kan voorbereiden op het WK TT.

Omhoog73 10 juli 2015 om 19:53

Net op tijd voor de Ronde van Spanje?

TeamNL 10 juli 2015 om 19:56

In de Vuelta kan hij toch voor 2 tijdritzeges gaan en Kittel ondersteunen als die de Vuelta rijdt.

Turtlehead 10 juli 2015 om 20:10

@Omhoog en TeamNL: Veulta lijkt me onmogelijk als je half augustus weer kunt trainen.

Javier 10 juli 2015 om 20:33

@TeamNL

1 ploegentijdrit en 1 indivuele toch? Zeker dat eerste lijkt mij ondoenbaar.

walkowiak 10 juli 2015 om 20:33

Met trainen zal hij misschien wel veel eerder kunnen beginnen

Cadellie 10 juli 2015 om 20:46

Opereren die zooi alstublieft! Hier gaat hij lang last van houden.. Moet oppassen als die ooit wint met zijn armen in de lucht steken

maklukzat 10 juli 2015 om 20:48

Vuelta moet zeker kunnen. Dergelijke renners zitten binnen een week al weer binnen te trainen. Op de weg trainen zal binnen een maand toch ook wel weer mogelijk zijn.

Rondo 10 juli 2015 om 20:53

Jammer, maar dan maar de tijd nemen. Wat is 6 weken op een hele carrière ?

schipperaar 10 juli 2015 om 21:31

Geniet van je herstel Tom.

b_28 10 juli 2015 om 21:42

Zelf 9 weken terug m’n bovenarm/schouder gebroken. Na zes weken pas weer begonnen met opbouwen, blij als ik binnen 2 maanden van nu weer op m’n fiets kan zitten. 6 weken lijkt me dus een optimistisch scenario, al lijkt zijn breuk minder erg. En ik ben natuurlijk geen topsporter….

hongerklopje 10 juli 2015 om 22:22

Stap 1: Pak een taxc trainer.
Stap 2: Fiets het snot voor de ogen.

Klaar.

Koersmaniak 10 juli 2015 om 22:49

Herstellen en direct de vuelta rijden lijkt simpel voorgesteld, zie contador
Maar met afgelopen tijdrit dacht ik aan phinney
Ik heb even opgezocht: eerst was er sprake van 6-8 weken, erna 6-9 maanden en de tour rijden en het wereldrecord
Nu zijn we meer dan een jaar verder en phinney koerst nog altijd niet

Boum05 10 juli 2015 om 23:20

Is alweer bewezen dat je niet alles op de Tour moet zetten.
Die klo.. van een Bonnet heeft er wat van gemaakt, en er rijden nog meer van die cowboys rond in het peleton.
Je hoeft maar pech te hebben.
Het is jammer voor Tom Dumoulin , maar het seizoen zit er voor hem ver op.
Probeer maar weer eens op het niveau te komen van voor de Tour.

Koel 11 juli 2015 om 11:43