Geen breuken voor Julian Alaphilippe, onduidelijk of hij WK kan halen

woensdag 31 augustus 2022 om 20:14
Geen breuken voor Julian Alaphilippe, onduidelijk of hij WK kan halen

foto: Cor Vos (archief)

Julian Alaphilippe heeft bij zijn valpartij in de elfde rit van de Vuelta a España zijn schouder ontwricht. Dat laat zijn ploeg Quick-Step-Alpha Vinyl weten in een persbericht. Er zijn in het ziekenhuis geen breuken geconstateerd in de schouder of het sleutelbeen bij de wereldkampioen.

Castelli

De doktoren hebben de schouder van Alaphilippe weer terug in de kom gezet. Het Belgische team laat weten dat de Fransman donderdag naar België reist waar hij, voor de zekerheid, nog een keer onderzocht gaat worden aan zijn schouderblessure. Dat zal gebeuren in het hospitaal van Herentals.

Of Alaphilippe, die een erg ongelukkig jaar kent met veel blessures en tegenslagen, over een kleine maand kan meedoen aan het WK wielrennen in Australië, is nog niet bekend. Hij reed de Vuelta om aan zijn vorm te werken richting dat kampioenschap. Quick-Step-Alpha Vinyl laat weten dat er op dit moment nog geen tijdsplanning gemaakt worden over zijn herstel.

Dit artikel delen:

22 Reacties

Wheely 31 augustus 2022 om 20:26

Alles is nog mogelijk, die zit volgende week weer op de fiets.

5
Jean Dumas 31 augustus 2022 om 21:25

Kan een zegen zijn geweest, je weet het niet.

1
Mooie Sjors 31 augustus 2022 om 22:41

Gaat ie een Primozje doen?

Aaaaaauwwwww!!!

Gaat het Jul… AAAAAAAAH!!

Wollongong: RATATATATA!

1
Maenhout 1 september 2022 om 08:22

Maar of hij nog gelegenheid heeft om voldoende vorm te krijgen voor het WK, betwijfel ik. Alaphilippe heeft het halve seizoen aan de kant gestaan, en in de Vuelta ook maar een dikke week gekoerst.

0
vincenzo 31 augustus 2022 om 21:03

De bekende vloek …

0
Dion 31 augustus 2022 om 21:33

Merde?

7 8 9 10

0
De Dikbilgorgel van Dorestad 31 augustus 2022 om 21:14

Zou hij zich kunnen aanleren om zo’n schouder zelf terug in de kom te duwen en dan ‘gewoon’ verder rijden? Of loopt hij dan het risico dat niemand hem gelooft?

0
makkelijk 31 augustus 2022 om 22:10

Dan is er nog steeds van alles opgerekt en gekneusd, het is vrij onverstandig om dat te doen en door te fietsen, tenzij je schouder al dusdanig vaak uit de kom is geweest dat die pezen toch al vern* zijn.

1
De Dikbilgorgel van Dorestad 31 augustus 2022 om 22:34

Snap ik, maar het is nogal wat, opgeven met een ploegmaat in de leiderstrui.

-1
meqadon 1 september 2022 om 13:01

Zeker als dat in de tour gebeurd. De belangrijkste wedstrijd van het jaar

0
VincentK 31 augustus 2022 om 21:27

Geen breuken, maar doet zijn horloge het nog?

0
Wieler-Joke 31 augustus 2022 om 22:29

Van gans het jaar niet gezien maar op het WK gaat die weer vliegen.

0
oliebol 1 september 2022 om 05:07

Stoere mannen

-1
oliebol 1 september 2022 om 05:06

Alleen naar stiere mannen hier. Pffff

-2
Dion 31 augustus 2022 om 21:07

Het is wel een beetje een voetballer. Altijd vallen met veel drama.

-4
Mooie Sjors 31 augustus 2022 om 21:18

Jij komt op mij dan weer een beetje over als een korfballer. Kan dat kloppen?

2
Dion 31 augustus 2022 om 21:32

Nee, dat klopt niet mooie Sjors. Andere mannen vallen, zetten soms de schouder weer in de kom, en gaan weer verder.

Alaphilippe valt, rolt, schreeuwt, stapt in de ambulance en heeft niets.

-4
NiM 31 augustus 2022 om 21:45

Hij doet een VDPtje wil je zeggen

1
Dion 31 augustus 2022 om 21:47

Die kan het ook ja, wel in veel mindere mate overigens.

-3
makkelijk 31 augustus 2022 om 22:09

Hoe vaak is jouw schouder uit de kom geweest Dion? Na de tiende keer doet het een stuk minder pijn, vraag dat maar aan Roglic.

0
Gunther Leonhardt 31 augustus 2022 om 22:38

Hij had uiteraard die schouder zelf terug in de kom moeten duwen en het peloton leiden tot op 3 km van de finish.

2
Mooie Sjors 31 augustus 2022 om 22:16

Sinds hij samen is met Marion ligt hij er wel heul vaak bij. Kan ie ze vrouwtje niet missen?

-7

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone