Geen Boels Ladies Tour door corona: “Onder de huidige omstandigheden onmogelijk”

maandag 27 juli 2020 om 16:36
Geen Boels Ladies Tour door corona: “Onder de huidige omstandigheden onmogelijk”

De Boels Ladies Tour 2020 is geschrapt. De organisatie heeft in samenspraak met de beoogde etappeplaatsen besloten de enige etappekoers voor vrouwen in de UCI Women’s WorldTour in de Benelux te annuleren. De organisatorische en financiële risico’s door het coronavirus zijn te groot gebleken.

De wedstrijd was aanvankelijk in augustus voorzien en had op de vernieuwde kalender van de internationale wielerbond UCI een nieuwe datum gekregen van 1 tot en met 6 september. Het is de organisatie onmogelijk gebleken om het verantwoord doorgaan van dit evenement te kunnen garanderen.

Organisatiebureau Courage Events heeft de afgelopen maanden met alle betrokkenen (gemeenten, sponsors, teams, rensters en bonden) gekeken naar de mogelijkheid om de editie 2020 in aangepaste vorm door te laten gaan. Op ruim een maand van de beoogde startdatum 1 september is door de belangrijkste partijen de conclusie getrokken dat dit onder de huidige omstandigheden onmogelijk is.

“Het belangrijkste struikelblok om een sportevenement als de Boels Ladies Tour te kunnen organiseren is de noodverordening dat een organisatie verantwoordelijk is voor het totale gebied van haar evenement”, zegt organisator Thijs Rondhuis. “Voor ons is dat het gehele parcours gedurende meerdere dagen. Deze wet is helder, naar aanleiding hiervan hebben een aantal gemeenten laten weten op basis van deze regel geen vergunning te gaan verlenen.”

Maar er spelen ook andere onzekerheden mee. “Het weer recent oplaaien van het virus op verschillende plekken in Europa. Ook de cijfers in Nederland hebben een negatieve lijn. Hiermee wordt de onzekerheid de komende vier weken groter en de financiële risico’s nemen daarmee aanzienlijk toe. De te nemen maatregelen zouden tenslotte zwaar hebben gedrukt op het profiel van onze wedstrijd. Met het weren van publiek en het moeten schrappen van veel van de geplande side-events blijven er onvoldoende argumenten over om van een Boels Ladies Tour te spreken waar we voor staan.”

Dit artikel delen:

102 Reacties

Fred Postma 27 juli 2020 om 16:48

Ik zou dit niet snappen als ik een renster was . Wel 3 koersen in Baskenland afgelopen week .
De bekende Benelux burgemeestertjesterreur slaat weer toe. Irreële angst en geen wielerhart.
Er zijn UCI protocollen om je aan te houden ( nee die gelden alleen in Spanje Italië en Frankrijk zeker . Corona-paranoia hier. ( IC bezetting hoe zit dat ook al weer ? )

Pak eerst de feestjes en het nachtleven en de vleesindustrie maar aan . Om over het toerisme maar te zwijgen. Oh nee veel te ingewikkeld. Dan maar een koers eruit, dan zien ze toch dat we wat doen. Belachelijk . Wat een land(en).
Maar snel weer voetbal met publiek !
Om te beginnen 5 a 10 duizend man is de bedoeling .( September?)

In Roemenië vorige week koers bij 1100 besmettingen per dag. Hier kan niks. Snapt u het nog ? Wielrennen in de Benelux wordt een beetje tot zondebok en gemakkelijk slachtoffer gemaakt. Waarom dit pikken. Fight back.! KNWU waar zijn we ? ( Ook slappe hap ? )

Er wordt met 2 maten gemeten. Misschien naar de rechter vanwege discriminatie en beroepsverbod.

( Misschien niet zo druk maken en beter om bloeddruk denken maar kan slecht tegen de combinatie van domheid en onrecht en helemaal niet over onrecht door domheid. )

007 27 juli 2020 om 16:52

+1

DeHof 27 juli 2020 om 17:03

Ik daarentegen, ben blij dat ik in Nederland woon en niet in Roemenië of Spanje.

Merlinappa 27 juli 2020 om 17:03

-1, en wat DeHof zegt.

john 27 juli 2020 om 17:47

Goh de wereld vergaat meneer kan niet (als hij überhaupt al gaat kijken ) naar het wielrennen gaan
als of dit het enigste belangrijk is ,hopelijk zijn de burgemeesters van Maastricht en Valkenburg ook zo slim en de wedstrijd op 10 oktober ook verbieden

Fred Postma 27 juli 2020 om 17:51

Je begrijpt het niet John , maar dan ook niet naar de tour kijken op tv ,dat zou hypocriet zijn John. Die arme Fransen in levensgevaar voor jouw genot. Kan niet. ( Voorbeschouwing op Burgos al gelezen ? )

Merlinappa 27 juli 2020 om 17:53

Fredje, als je er zo mee zit raad ik je aan er iets meer mee te doen dan je op te winden op een forum. Daarmee kom je namelijk geen snars verder.

Fred Postma 27 juli 2020 om 17:59

Ik dacht dat fora er zijn om meningen te uiten Merlinappa .

DeHof 27 juli 2020 om 18:30

Meningen over wielrennen.

Fred Postma 27 juli 2020 om 18:40

Hou dan ook maar je mond over dit thema, met alle respect.

DeHof 27 juli 2020 om 18:42

Zullen we dat dan samen doen?

Fred Postma 27 juli 2020 om 18:51

Nee, ik heb geen problemen met het thema corona en wielrennen

DeHof 27 juli 2020 om 18:58

Het klinkt anders wel alsof je er een behoorlijk probleem mee hebt…

Fred Postma 27 juli 2020 om 19:06

Niet om het erover te hebben ,.

DeHof 27 juli 2020 om 19:26
Quote:
Fred Postma
26 JULI 2020 OM 16:11
Kunnen amateur epidemiologen ondeskundige alarmistische voorspellingen vanaf dinsdagmiddag een andere site opzoeken. Bvd

Zolang het maar niet over een andere mening dan de jouwe gaat he, Freddie.

Fred Postma 27 juli 2020 om 19:30

Je schijnt nogal geobsedeerd te zijn door mij. Dinsdagmiddag refereert aan de ronde van Burgos zoals je wel weet. Alarmisme nooit goed en helemaal nu niet overigens.

DeHof 27 juli 2020 om 19:38

Je zegt net dat je geen probleem hebt met het erover hebben, maar anderen moeten wel vanaf dinsdagmiddag opbokken met hun input?

Fred Postma 27 juli 2020 om 19:42

Correct. Vanaf dan gaan we wielrennen kijken, tot en met de laatste etappe van de Vuelta. En Ja voor alarmisme hebben we geen tijd en plaats. Nu niet , nooit niet. No paseran!

DeHof 27 juli 2020 om 19:44

Lekker ben jij. Er mag gezeken worden totdat het jou niet uitkomt.

Fred Postma 27 juli 2020 om 19:47

Nee hoor ik verzet me alleen tegen paniekzaaiers en alarmisten. En mensen die de wielersport anders (strenger) willen behandelen dan andere sporten en of manifestaties

DeHof 27 juli 2020 om 19:52

Je was de eerste post in dit bericht… Dus je verzet je al tegen paniekzaaiers en alarmisten voordat ze in dit bericht gepost hebben?
Dat lijkt verdacht veel op alarmistisch paniek zaaien…

Ja, tientallen gemeenten zitten onafhankelijk van elkaar expres wielrennen te haten. Ik denk dat het een complot is tegen de wielersport.

Fred Postma 27 juli 2020 om 20:00

Nee ik verzet me tegen het algemene klimaat van angst en alarmisme waardoor er zomaar weer een koers kan worden afgelast, terwijl mensen die daar voor aan het trainen zijn de dupe van dit zwalkende beleid worden. Ik reageer dus als eerste op deze post van Wielerflits .
Wat complottheorien betreft verwijs ik je naar andere sites, waar je dat soort ideeën kunt uitwisselen.

DeHof 27 juli 2020 om 20:06
Quote:
En mensen die de wielersport anders (strenger) willen behandelen dan andere sporten en of manifestaties

Jij bent degene met de complottheorieën, Fredje..

Fred Postma 27 juli 2020 om 20:09

Ok ik zie je dan wel op die site.

DeHof 27 juli 2020 om 20:56

Ga je daar dan wel ergens inhoudelijk op in in plaats van het steeds over een andere boeg te gooien?

Fred Postma 27 juli 2020 om 21:13

Ik ben een en al inhoud.

DeHof 27 juli 2020 om 21:18

Dat dus.

Fred Postma 27 juli 2020 om 21:22

Je argumenten raken uitgeput.

Deo 27 juli 2020 om 21:26

Tja.. sommigen zijn nu eenmaal blijer dat het voetbal met 5000 man wel doorgaat en een wielerwedstrijd niet, op wielerflits notabene.

DeHof 27 juli 2020 om 21:34

Mijn argument tegen jouw post is dat jij roeptoetert dat iedereen het hier verkeerd doet. Maar ondertussen alleen maar voorbeelden geeft die geen enkel verband hebben met het organiseren van een wielerwedstrijd in lijn. En ondertussen doe je ook nog alsof er een groot complot tegen de wielrennerij is?

Fred Postma 27 juli 2020 om 21:38

Jij bent de vrouw van de complotten hier. Ik heb het er niet over.

DeHof 27 juli 2020 om 21:46

Je post letterlijk dit;

Quote:
En mensen die de wielersport anders (strenger) willen behandelen dan andere sporten en of manifestaties

Hoe is dat geen complottheorie?

Fred Postma 27 juli 2020 om 22:01

Als je in elke mening een complot ziet moet jezelf misschien even in de spiegel kijken.

DeHof 27 juli 2020 om 22:11

“Mensen willen de wielersport anders behandelen” is expliciet geen mening. Dat is een statement gebracht als een feit.

Fred Postma 27 juli 2020 om 22:17

Het is duidelijk mijn mening maar daarmee echt geen complot.
En men wil het niet persé maar het gevolg kan hetzelfde zijn .

DeHof 27 juli 2020 om 22:22

Dan moet je leren schrijven wat je daadwerkelijk bedoelt. Want wat je typt is absoluut niet wat je hier beweert, Fredje…

Fred Postma 27 juli 2020 om 22:36

Men kan iets willen zonder dat men er van te voren de wil ertoe heeft ,maar op basis van hun opportuun lijkende argumenten uiteindelijk het toch lijkt te willen of beter gezegd daarop uitkomt. Ik hoop dat het je nu duidelijk is

DeHof 27 juli 2020 om 22:39

Dat is dus precies wat ik zei; dan moet je “lijkt te willen” typen in plaats van “willen”.

Fred Postma 27 juli 2020 om 22:46

Ja dat heb ik net gedaan. Maar ze willen het uiteindelijk in die concrete situatie ook. De wil is ontstaan gedurende het proces. Van twijfel naar wil. Dus het is allebei goed.

DeHof 27 juli 2020 om 22:51

Ja, tien minuten geleden. Maar sinds iets voor vieren heb je iets anders met een heel andere betekenis zitten beweren.
En nog steeds, nee. Er is nergens bewijs dat er strenger of stricter wordt omgegaan met wielrennen. Dus die "wil" of "lijkende wil" of hoe je het wilt noemen komt nog steeds uit je duim.

Fred Postma 27 juli 2020 om 23:06

Ja agree to disagree

DeHof 27 juli 2020 om 23:10

Vooruit ;)

Fred Postma 27 juli 2020 om 23:13

Pfff he he

koos1 27 juli 2020 om 16:58

Dan zal de Binck Bank Tour de volgende zijn die niet door zal gaan? Zelfde regels, zelfde problemen

BW52 27 juli 2020 om 17:30

Zal vrees ik niet de laatste wedstrijd zijn die wordt afgelast. Jammer natuurlijk.

Fred Postma 27 juli 2020 om 17:36

De hoofdvraag is wat is de rechtvaardiging en logica erachter.
Wat is de consistentie vh beleid, waarom wielrennen niet en iets anders wel. Waarom wielrennen hier niet en daar wel etc.
We the people demand answers !!!

DeHof 27 juli 2020 om 18:33

De consistentie? Dat is dat dit een wielerwedstrijd is en iets anders niet. En waarom daar wel en hier niet? Omdat hier Nederland is en daar niet.

Fred Postma 27 juli 2020 om 18:39

Oh daarom. Mooi stukje analyse. Jij bent zeker beleidsmedewerker.

DeHof 27 juli 2020 om 18:54

Als je domme vragen stelt krijg je domne antwoorden.

Fred Postma 27 juli 2020 om 19:16

Je schat je eigen antwoorden in ieder geval goed in. In zoverre kan ik met je meegaan.

Groningen 27 juli 2020 om 19:29

Fred, de logica lijkt me vrij makkelijk: geld. Al de andere voorbeelden die je noemt brengen duidelijk meer geld op dan een wielerwedstrijd.
Wat mij betreft was fietsen veel populairder en daarmee commercieel interessanter dan voetbal, maar dat is gewoonweg niet het geval…

skylimit 27 juli 2020 om 19:01

@dehof Er is helemaal niks mis mee om in Roemenie te wonen. Hier zijn de maatregelen duidelijk. De opleving van het virus is voornamelijk te wijten aan vakantie/toerisme en in omgeving van brandhaarden zoals ziekenhuizen etc.
Verder worden er ook meer testen en hertesten afgenomen.
Vermoedelijk zal op korte termijn de maskerplicht verder worden uitgebreid en zullen locaties met veel besmettingen opeens in een regionale lockdown gaan.
Er wordt veel ophef gemaakt, maar mensen zoeken zelf de drukte op, houden feestjes met meer dan 50-100 mensen, houden niet of nauwelijks afstand.
DIt zal je ook zien gebeuren in Nederland, dus ik weet niet of jij nu zo gelukkig moet zijn om in Nederland te wonen…de tweede golf komt sneller dan je denkt, vermoed ik en Nederland zal daar ook niet aan ontkomen. Hopelijk ben je voorbereid!

De Sibiu Tour is goed verlopen, dus ik snap werkelijk niet waarom de ladies Tour niet georganiseerd kan worden. Het organisatie-niveau en ervaring in de Benelux acht ik toch iets hoger dan in Roemenie (alhoewel het was de 10e editie van de Sibiu Tour).
Het kan zijn dat ik de organisaties in de Benelux overschat.

De Binck-bank Tour zal nu ook niet aan een kritische blik ontkomen. Doorgang legt toch een link naar discriminatie. Och het is maar een vrouwenkoers, dat is makkelijker om te annuleren, en ja het kostenplaatje komt ook om de hoek kijken.
Vrouwen worden zo weer de dupe. Benieuwd hoe het met de geplande mannenkoersen in Belgie en Nederland zal gaan.

DeHof 27 juli 2020 om 19:19

Als vrouw; je moet niet de discriminatie kaart spelen voordat dit werkelijk aan de orde is. Dit doet af aan daadwerkelijke, echte gevallen.
Als Nederlandse; Het ging mij er niet zozeer om dat NL beter is dan andere landen, maar meer dat ik vind dat NL het over het algemeen gewoon goed geregeld heeft.
Wat mensen zelf doen is hun eigen dommigheid, waar ze helaas vooral anderen mee hebben. Maar hoe ver je mensen laat gaan is ook weer een afweging.
Als de Nederlandse gemeenten een andere beslissing nemen dan de Roemeense dan is dat zo. Je kan dat niet gaan vergelijken. Net zo goed als dat ieder evenement apart moet worden afgewogen. En dan kan ik uiteindelijk wel begrijpen dat een wielerwedstrijd helaas als minder controleerbaar wordt beoordeeld.

Fred Postma 27 juli 2020 om 20:28

Goed gedaan Roemenië, met met die koers vorige week, in ieder geval .
Chapeau !!!

Fred Postma 27 juli 2020 om 19:24

Ik denk dat een goed georganiseerde wielerwedstrijd beter te controleren is dan een studentenfeest of een kermis of de horeca in het algemeen .
Twee maten meten. Paniekvoetbal .
De klok wel hebben horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt ( burgemeesters) makkelijk scoren, lange halen, snel thuis.

Merlinappa 27 juli 2020 om 19:35

Vergeet niet dat een wielerkoers vaak een half festival is, helemaal met bijvoorbeeld een plaatselijk rondje zoals in Arnhem. etenskraampjes, volle cafés, veel mensen van buitenaf en buitenland en daardoor relatief moeilijk te controleren. Begrijpelijk van gemeentes dat ze hier nu nog geen zin in hebben.

Fred Postma 27 juli 2020 om 19:37

Daar zijn de protocollen en regels voor die ze zelf mede bedacht hebben. Toepassen.

Merlinappa 27 juli 2020 om 20:09

Een van die protocollen is om geen grote evenementen te doen. ;)

Kelder is de Man 27 juli 2020 om 20:13

Goed georganiseerd is wel een belangrijk punt idd. Locals langs de lijn in de dorpjes waar ze langs gaan is niet echt een probleem. Hoop dat ze bergen af gaan sluiten voor hossende menigtes, want daar zit het gevaar lijkt me.

Oh.. ik zit in een Ladies Tour topic

Fred Postma 27 juli 2020 om 20:14

Een wielerwedstrijd is niet perse een evenement. Het protocol is ervoor om het primair een sportwedstrijd te laten zijn zonder allerlei toeters en bellen.

DeHof 27 juli 2020 om 20:55

Hoe dacht jij het onderstaande toe te passen op een wielerwedstrijd met een rit in lijn, Fred? Komt rechtstreeks uit dat protocol waar je al je argumenten aan ophangt.

• indien je op piekmomenten meer dan 250 toeschouwers verwacht registreer, doe de
gezondheidscheck en placeer de hele dag vanaf het moment van de opening van de
accommodatie. Voor placeren geldt dat óf een vaste stoel wordt toegewezen óf een plek in de
afgebakende vakken voor staanplaatsen

https://nocnsf.nl/sportprotocol

Fred Postma 27 juli 2020 om 21:18

Die protocollen zijn door NOC /NSF opgesteld om uit te voeren, niet om niet uit te voeren. En de KNWU is na mijn weten nog altijd onderdeel van NOC/NSF .

DeHof 27 juli 2020 om 21:25

Dan ligt het dus aan de KNWU dat ze het NOC hebben laten wegkomen met een onuitvoerbaar protocol.
En niet aan de gemeenten die volgens jou specifiek “de wielersport anders (strenger) willen behandelen dan andere sporten en of manifestaties”. Of zoals jij het noemt “de burgemeestertjesterreur”, dit betekent dat ieder protocol dat door een semi-semi-overheidsorganisatie wordt opgesteld maar klakkeloos uitgevoerd moet worden?

Fred Postma 27 juli 2020 om 21:34

Niet klakkeloos uitvoeren , maar ook niet klakkeloos aflassen.

DeHof 27 juli 2020 om 21:40

Wie zegt dat het klakkeloos is gegaan?
Dat is weer jouw “Wielrennen in de Benelux wordt een beetje tot zondebok en gemakkelijk slachtoffer gemaakt.”-theorie

Er is geen complot tegen het wielrennen. Een wielerwedstrijd in lijn is gewoon complexer dan en niet te vergelijken met de meeste andere evenementen.

Fred Postma 27 juli 2020 om 21:46

Gewoon van A naar B. Via C.
Met 40 per uur in de buitenlucht.
Wielrenners in de bubbel.
Corona geen kans .
Maar jij weet het natuurlijk beter dan de Franse overheid. Ik heb me laten vertellen dat ze daar toch wel enige ervaring hebben met het organiseren van serieuze wielerkoersen.

Begin je al weer over je complot.

DeHof 27 juli 2020 om 21:48

Oja dat ze daar niet aan gedacht hebben.
En nu die regel uit het protocol daar even op toepassen, Fred.

Ik begin inderdaad weer over een complot. Maar niet mijn complot. Jouw complot.

Dat ik het "als leek" beter weet dan de Franse overheid is een beetje een aparte diss voor iemand die het consequent beter weet dan de Nederlandse overheid…

Fred Postma 27 juli 2020 om 22:04

Qua de organisatie van grote wielerwedstrijden heb ik inderdaad meer vertrouwen in de Franse overheid dan de onze, raar he.
En daarom verwijs ik je ook naar hun protocollen.

DeHof 27 juli 2020 om 22:07

Hoeveel Tours de France heeft Frankrijk dan al georganiseerd tijdens een corona pandemie?

Fred Postma 27 juli 2020 om 22:11

Na september in ieder geval 1 meer.

DeHof 27 juli 2020 om 22:24

En op basis van een evenement in de toekomst, wat nog niet geweest is, wil jij dat de Nederlandse gemeentes zomaar een buitenlands veiligheidsprotocol gaan toepassen?

Fred Postma 27 juli 2020 om 22:27

Op basis van de inschattingen van de ervaren Fransen zou ik dat aandurven ja. Maar het is lef wat hier ontbreekt.

DeHof 27 juli 2020 om 22:33

Stoer hoor. En dan is er een hele gemeenteraad met Fredjes die het wel best vinden dat we met buitenlandse regelgeving gaan goochelen?
Je weet dat als je "Lef" typt, je eigenlijk typt; "een beetje gokken met mensenlevens"?

Fred Postma 27 juli 2020 om 22:42

Als het binnen aanvaardbare risico s
is zullen bepaalde afwegingen moeten worden gemaakt om het leven te laten doorgaan. Jij gaat toch ook naar de winkel.

DeHof 27 juli 2020 om 22:48

Ten eerste; in maart voor het laatst, want ah.nl
Ten tweede; er is een verschil tussen een eerste levensbehoefte en een wielerwedstrijd.
En vooral, ten derde; two wrongs do not make a right. Het feit dat we één risico nemen betekent niet dat we automatisch recht hebben op andere risico’s te nemen.

Fred Postma 27 juli 2020 om 23:18

Voor mij is wielrennen een primaire levensbehoefte.

Merlinappa 28 juli 2020 om 09:30

Fransen zijn vooral heel vol van zichzelf en vinden hun wielerwedstrijden veelal belangrijker dan wat er verder in de wereld gebeurd. Hebben we bij Parijs-Nice volgens mij heel duidelijk gezien. Nee bedankt, ik zou die Fransen er niet op vertrouwen. Arrogant volk.

Fred Postma 27 juli 2020 om 20:45

Overigens ; het is een aantrekkelijke positie om de alarmistische viroloog uit te hangen. Je krijgt altijd gelijk.

Of je voorspellingen komen uit. Of je hebt net op tijd gewaarschuwd.
Prettige avond.

DeHof 27 juli 2020 om 21:01

Hetzelfde geldt voor alles bagetaliseren. Er is altijd wel ergens waar het erger is.

Fred Postma 27 juli 2020 om 21:12

Klopt niet als je in de verantwoordelijkheid staat en je bagatelliseert een situatie wat vervolgens uit de klauwen loopt , dan heb je toch wel een probleem. Overschatten is voor bestuurders bijna altijd veiliger dan onderschatten .

DeHof 27 juli 2020 om 21:50
Quote:
Overschatten is voor bestuurders bijna altijd veiliger dan onderschatten

En veiliger moeten we vooral niet hebben…

Quote:
als je in de verantwoordelijkheid staat en je bagatelliseert een situatie wat vervolgens uit de klauwen loopt , dan heb je toch wel een probleem.

En dan snap je niet waarom ze een wielerwedstrijd aflassen?

Fred Postma 27 juli 2020 om 21:58

Precies dat is aflassen uit angst en hypervoorzichtigheid en is niet eerlijk tov de wielersport. Gelijke monniken gelijke kappen.

DeHof 27 juli 2020 om 22:04

Dat er “angst” bij komt kijken en dat de voorzichtigheid “hyper” is zuig je nu ter plekke uit je duim om een niet-bestaand punt te kunnen maken.
Je hebt geen enkel bewijs dat er bij wielrennen met andere maten gemeten wordt dan bij andere evenementen.

Fred Postma 27 juli 2020 om 22:09

Apart dan dat er al zoveel koersen in nederland ( en België) zijn afgelast dan.

Hou jij eigenlijk wel van wielrennen ? heb je wel passie voor deze sport ?

DeHof 27 juli 2020 om 22:17

En voor de rest is er niks afgelast? Het is alleen maar wielrennen die de Calimero van Nederland zijn? Moet je voor de grap eens op een atletiekforum kijken…

Passie voor een sport gebruiken als argument tegen een eventueel mensenleven die daar niet voor gekozen heeft. Lekker ben jij…

Fred Postma 27 juli 2020 om 22:19

Ik heb meer het idee dat de atletiek zichzelf steeds aflast.
Calimero is helaas al enige tijd overleden. RIP.
En dat argument over mensenlevens is wel erg onsmakelijk.

DeHof 27 juli 2020 om 22:26

Met andere woorden, je hebt geen enkel bewijs waaruit blijkt dat wielrennen meer wordt afgelast dan andere evenementen.

Fred Postma 27 juli 2020 om 22:29

Ja dat bewijs heb ik maar dat ligt nu bij mijn advocaat.

Kelder is de Man 27 juli 2020 om 22:34

Mijn oma nam die advocaat ook graag. Niet goed voor je Fredje.

DeHof 27 juli 2020 om 22:37

In dat geval verklaar ik dit draadje tot gewonnen door dehof, tot nader bericht van Fred zijn “advocaat”.

Fred Postma 27 juli 2020 om 22:55

Het is niet aan jou dit te verklaren.
Ook niet aan mij.

DeHof 27 juli 2020 om 23:01

Ik heb gewoon het lef om dit te verklaren. Ik heb daar een Frans protocol voor wat nog nooit eerder is gebruikt.

Fred Postma 27 juli 2020 om 23:04

Ja ik lees dat je het verklaard inderdaad.

Kelder is de Man 27 juli 2020 om 21:39

DeHof..
Discussie aangaan met viroloog FP is zinloos.

DeHof 27 juli 2020 om 21:43

Ik krijg af en toe jeuk van aluhoedjes met een roeptoeter. Gaat wel weer over.

Kelder is de Man 27 juli 2020 om 21:52

Snap ik. Heb hetzelfde.

Fred Postma 27 juli 2020 om 21:55

Goh wat zijn jullie het eens. gefeliciteerd.

Fred Postma 27 juli 2020 om 21:43

Erg makkelijk dit Kelderman, concentreer je maar op je nieuwe ploeg.

Jan Blokland 27 juli 2020 om 22:45

Fredje, Fredje, waar ben jij toch mee bezig. Overal waar je komt heb je totaal geen respect voor wat er gaande is in de wereld.
Dit hele forum gaat niet meer over wielrennen maar over jou.
Heb je nou echt niet door dat je je vreselijk belachelijk maakt.
Hou toch eens op en accepteer gewoon de werkelijkheid. Dan pas dwing je respect af.

Fred Postma 27 juli 2020 om 22:53

Ik ben een trouwe soldaat van de wielersport. In mezelf ben ik nauwelijks geïnteresseerd. Jouw respect hoef ik niet persé. De sport is veel groter dan dat.
No fake. Party on !

HV 28 juli 2020 om 08:21

Nou ja zeg, wat een gepolariseer zeg.

Er is – zeker bij de huidige lage stand van Corona – veel mogelijk. Je mag op terrassen zitten, sporten en er wordt gewerkt en gesexwerkt.

Dan mag je (eventueel met iets meer nuance dan Fred) best stellen dat de keuzes die Nederland maakt, enigszins betwistbaar zijn. Open lucht – nauwelijks besmettingen. En sport als uithangbord is op zichzelf gezonder dan sexwerken of een kroeg. Dus waarom de poort niet ruim open gaat voor sport in de buitenlucht – inclusief dit soort paradepaardjes – zoals in andere landen, is een terechte vraag.

Enig probleem: je krijgt geen antwoord. Het is uiteindelijk een politieke keuze wat er wel en wat er niet mag en sportevenementen in de buitenlucht is blijkbaar nog een brug te ver om te ondersteunen. Jammer maar helaas.

On a positive note, ik ben in het Baskenland en de mensen vinden het helemaal te gek dat er weer iets is. Drie dagen vrouwenkoers, nu Burgos. Men is er druk mee, probeert (oprecht) zich aan de regels te houden en staan met een mondkapje op (let maar op de beelden) naast de weg.

Er zijn hier 11 besmettingen op 100,000 mensen. Ziekenhuizen hebben enorm weinig Covid-19 patienten en de IC’s zijn niet drukbezet. 11 op 100,000 mag je veel vinden, hier vindt men het helemaal niet veel en pakt men het leven – met mondkapjes – zoveel mogelijk op. Er heerst geen paniek.

En dus: koers! Ronde van Burgos. Ik zal naar jullie zwaaien.

Fred Postma 28 juli 2020 om 08:54

Fijn om te horen, veel plezier vanmiddag. Ik polemiseerde natuurlijk ook een beetje for the sake of argument.