Fuglsang hoopt leiderstrui te verdedigen: “Maar slotetappe is moeilijk te controleren”

zaterdag 15 juni 2019 om 17:58
Fuglsang hoopt leiderstrui te verdedigen: “Maar slotetappe is moeilijk te controleren”

foto: Cor Vos

Jakob Fuglsang nam zaterdag de leiderstrui in het Criterium du Dauphiné over van Adam Yates. In de korte slotetappe koestert de Deen een voorsprong van zes seconden op zijn Britse belager. “Ik hoop de leiderstrui te verdedigen, maar het gaat erg lastig worden”, vertelt de nieuwe leider in het flashinterview.

“Maar we zullen het zien. Normaal gesproken is het leuk om een slotetappe als deze te rijden, maar morgen zal dat iets minder leuk zijn”, vertelt Fuglsang over de slotetappe, waarin er in in iets meer dan honderd kilometer zeven gecategoriseerde beklimmingen moeten worden. “Twee jaar geleden nam ik de leiderstrui over op de laatste dag omdat het een korte dag was die men moeilijk kon controleren. Morgen zullen we weten wat er gaat gebeuren.”

Dit artikel delen:

11 Reacties

Brabander 15 juni 2019 om 18:27

Blijft toch een aparte vogel deze Fuglsang. Een grote ronde lijkt niet aan hem besteed, maar in zulke koersen en klassiekers is het een topper

mollemarijden 15 juni 2019 om 18:36

Echt een topseizoen voor hem, haalt hem denk ik wel binnen.
In de TDF lekker voor etappes gaan, zou ik zeggen.

vevie 15 juni 2019 om 19:08

Fuglsang is toch een steengoede renner. Jammer dat hij na zijn 7e plek in de Tour een aantal jaar is gaan/of moest knechten. Is echt niet minder dan het gros van de renners die ook als podiumkandidaten worden genoemd voor de aankomende Tour. In 2017 ging hij ook sterk samen met Aru tot hij viel. Gaat de Tour niet winnen, maar een top 5 is gewoon reëel.

Pizzi 15 juni 2019 om 20:07

Geweldige renner, fan-tas-tisch voorjaar. Voor de rest eens met vevie, ik zie ‘m op zich wel top 5 rijden.

Titaantje 15 juni 2019 om 20:10

Heeft net zo vaak valpartijen of pech als Porte in grote rondes de afgelopen paar jaar, maar het wordt minder besproken. Heeft zich wel prachtig ontwikkeld als renner. Was altijd al goed, maar de laatste twee jaar echt die laatste stap gezet die van hem een winnaar maakt, terwijl hij daarvoor meer van het niveau Gesink/Mollema was (plek 3-10)

Jeromb 15 juni 2019 om 23:39

Dat komt denk ik omdat een deel van z’n pech letterlijk veroorzaakt werd door Porte zelf die hem onderuit knikkerde toen Fuglsang geweldig bezig was in de tour.

adelaarvanantwerpen 16 juni 2019 om 10:37

Klopt niet. Het was Martin die viel door Porte. Fugslang viel drie dagen later.

Jan Blokland 15 juni 2019 om 20:15

@vevie. Waarom zou hij de Tour niet kunnen winnen? Hij is toch de kopman dit jaar.
Wie is er dan beter?
Quintana op dit moment niet. Bardet en Pinot ook niet. Dumoulin ook niet. Porte ook niet. Bernal is ook nog erg jong maar zou het kunnen. Thomas zou kunnen, maar was verleden jaar toch ook een verrassing. Landa heeft de Giro in zijn benen. Kruiswijk ook niet. Enric Mas zijn tijdrit is nou ook nog niet waarvan je schrikt.
Wie vergeet ik dan nog. Oh ja, Adam Yates. Maar moet het ook eerst nog maar zien te bewijzen in de Tour.
Dus Fuglsang is echt wel één van de favorieten.

Tonydepony 15 juni 2019 om 22:09

Wout Poels blijkbaar

Covadonga 15 juni 2019 om 20:22

Is de voorsprong 6 of 8 secondes? Op pcs staat 8 en in de artikelen op wf 6.
Als het er 6 zijn, zijn dat blijkbaar de boni’s van vandaag. Misschien dat Yates morgen nog iets terug kan doen, al is Fuglsang ijzersterk.

Ik hoop morgen sowieso op vuurwerk. Mijn aankomend vakantiedorp wordt ook nog eens doorkruist. Misschien dat ik er al iets van kan zien.

Tonydepony 15 juni 2019 om 20:59

Astana heeft veruit de sterkste ploeg dus ik zie dat allemaal wel goed komen.