Fuglsang: “Alles valt op zijn plek dit jaar”

zondag 16 juni 2019 om 18:18
Fuglsang: “Alles valt op zijn plek dit jaar”

foto: Cor Vos

Jakob Fuglsang kijkt na het Critérium du Dauphiné met vertrouwen uit naar de Tour de France. De Deense kopman van Astana pakte de eindwinst in de Dauphiné, nadat hij in de slotrit niet meer aangevallen werd. “Ik had het lastiger verwacht vandaag”, reageert Fuglsang in het flashinterview.


“We hebben het als ploeg goed gecontroleerd”, zegt Fuglsang. “We hadden een mooie kopgroep, waarvan de best geklasseerde op iets van vijf minuten van mij stond. Volgens mij waren Yates en Kruijswijk gelost of afgestapt. Ik weet niet precies waarom, maar ze zullen wel last gehad hebben van het weer van gisteren.”

‘Mijn seizoen kan nog mooier worden’
Het betekent voor Fuglsang zijn tweede eindzege in de Dauphiné, nadat hij in 2017 op de slotdag de winst naar zich toetrok. “Deze is speciaal, omdat ik ook in het geel mocht rijden. De zege in 2017 was spectaculairder, omdat ik ook nog twee ritten won. Deze is anders, maar ik ben blij dat ik hem gewonnen heb”, aldus de Deen, die op zaterdag de leiding overnam van Adam Yates.

“Mijn volgende wedstrijd is ook hier ergens in Frankrijk. Ik kijk ernaar uit en ben op de goede weg”, blikt de winnaar van Luik-Bastenaken-Luik vooruit naar de Tour de France. Daar is hij de kopman van Astana. “Dit jaar kan alles goed uitpakken. Mijn seizoen is fantastisch, maar het kan nog mooier worden. Ik ben in de vorm van mijn leven. Alles valt op zijn plek dit jaar. Dat maakt alles zoveel makkelijker.”

Dit artikel delen:

12 Reacties

leegloper 16 juni 2019 om 18:21

Mooi hoe hij in dat interview na de wedstrijd in de verte tuurde en de Tour voorbeschouwde. Hopelijk blijft pech hem deze keer bespaard.

Geit in mijn Kelderman 16 juni 2019 om 18:33

Vorig jaar had hij toch gewoon de benen niet?

Sagan=hulk 16 juni 2019 om 18:28

Gaan voor die Tourwinst Jakub!

Polleke 16 juni 2019 om 18:41

Op zijn minst schaduwfavoriet en hij zit bij een ploeg die er durft in te vliegen…..

Gilberto 16 juni 2019 om 19:32

Gunfactor

Romāns Vainšteins 16 juni 2019 om 19:59

Op al zijn ereplaatsen en zeges zelf de forcing aangegaan. Voor de tour zie ik het niet meteen maar het wordt dit jaar sowieso allemaal wat anders.

Gilberto 16 juni 2019 om 20:16

Juist omdat het allemaal wat anders word, waarom zou het niet kunnen? Fantastische coureur

Mechia 16 juni 2019 om 20:53

Precies, en hij heeft als enige een ploeg die het Ineos lastig kan maken. Movistar is sterk maar hebben geen absolute topper die het kan afmaken deze Tour. Ze gokken weer op Quintana maar die is tegenwoordig echt van het niveau plek 5 tot 10.

assen 16 juni 2019 om 21:19

Er is hier een dopingforum, niet? Ik ga daar zo eens wat opschrijven.

Trouwens, zo vervelend vond ik deze Dauphine helemaal niet hoor! Misschien had ik er ook niet zoveel van verwacht.

Poeksel 16 juni 2019 om 22:10

Veel te vroeg gepiekt. Die wordt dus derde met twee ritwinsten en onderweg nog een paar truien.

leegloper 16 juni 2019 om 22:49

Of niemand had nog gepiekt en ook Fuglsang deed nog rustig aan na zijn klassiekervoorjaar. Hij heeft wel een zwaarder programma gereden dan de andere klassementsrenners voor de Tour.

ValverdeBassoNibali 17 juni 2019 om 03:37

Wat een vreemd carrièreverloop heeft deze man eigenlijk. Kwam binnen als groot talent, maar leek op een gegeven moment te blijven hangen.

En nu, op 34-jarige leeftijd, komt het er ineens helemaal uit. Wat is sport (en wielrennen vooral) toch mooi!