Froome tempert verwachtingen Vuelta

maandag 17 augustus 2015 om 11:05
Froome tempert verwachtingen Vuelta

foto: Marcel Koch

Geen grootspraak bij Chris Froome. De kopman van Sky is voorzichtig in zijn verwachtingen voor de komende Ronde van Spanje. De winnaar van de Tour de France gaat voor de dubbel maar weet dat dit een zware strijd gaat zijn.

“Ik weet dat het een heel zware klus wordt om weer op het niveau van de Tour te rijden”, zei Froome tegen de NOS, na afloop van het door hem gewonnen criterium van Etten-Leur. “Het is lastig om twee grote rondes achter elkaar te rijden. Op dit moment begin ik er niet met heel hoge verwachtingen aan.”

Froome is nog altijd aan het nagenieten van zijn nieuwe eindzege in de Tour de France. “Het voelde alsof mijn tegenstanders dit keer sterker waren. Alle grote namen waren erbij, het verschil was minder groot.”

Dit artikel delen:

16 Reacties

Stelvio-fan 17 augustus 2015 om 11:12

Z’n bril…. :)

koos1 17 augustus 2015 om 11:19

Froome zal echt wel goed zijn in de Vuelta. Ik niet dat hij zou starten als hij weet dat hij geen enkele kans maakt op het podium.

DirkDeWolf 17 augustus 2015 om 11:33

Gaat ‘ie skiën?

ikbenprocycling 17 augustus 2015 om 11:57

In die bril worden alle koersdata geprojecteerd voor Froome, zodat hij onderweg constant op de hoogte is, zoals de wattages in het peloton. Brailsford kan dat op afstand verder sturen met grafieken, dataverloop van de AK rivalen, zijn voedingsbehoefte, etc.

Binnen een paar jaren zijn die brillen een 'must' voor iedere zichzelf een beetje respecterende wielerrecreant………[roll eyes emoticon]

hardfietser 17 augustus 2015 om 12:08

Het rookgordijn begint al te werken. Net doen alsof hij geen kans maakt en sneaky een gooi doen voor de winst…

robotour 17 augustus 2015 om 12:19

Ja, ik verwacht ook niet dat hij zomaar de Vuelta zal winnen, hetzelfde zal voor Quintana en Valverde gelden. Het gaat erom wie het meest fris is en onderweg geen ongemakken tegenkomt.

rosencrantz 17 augustus 2015 om 13:08

Als Froome niet goed is, dan hebben ze nog altijd Landa :p

ivo001 17 augustus 2015 om 13:55

Ik denk dat hij toch wel een beetje voordeel heeft bij die 39km lange vlakke tijdrit. Daar pakt hij zo 2 minuten op Quintana

zoetepap 17 augustus 2015 om 14:09

2min30 als hij die bril afzet…die weegt zeker 100gram :-)

Prima Facie 17 augustus 2015 om 14:39

Froome met zn dochters. Leuk!

Raafje 17 augustus 2015 om 18:46

Froome zijn dochters? Dat lijken mij meer Rondemissen ofzo iets

Kelder is de Man 17 augustus 2015 om 18:52

De rechter eerder zn moeder en links de zus. Maar die foto.. haha..

Tsjoep 17 augustus 2015 om 19:04

dit is nieuwe geheime sky techniek, vooral voor de afdelingen, dan kan hij die aan de binnenkant van zijn bril al de bochten etc vooruit zien komen, virtual reality sky versie 3.0 weer een kleine voorsprong op de rest.

sooike 17 augustus 2015 om 22:58

Links is de masseuse van Sky, rechts de kok. Gaan allebei mee naar de Vuelta ! Ook zij temperen de verwachtingen !

Polleke 17 augustus 2015 om 23:04

Niet lachen maar dat soort brillen zijn in de ontwikkelingsfase..ik heb een ski hem met vizier gezien waar op de binnenkant de ideale routes geprojecteert worden, een soort google glass…

jan jansen 17 augustus 2015 om 23:51

Wat kletst hij nou met het temperen van de verwachtingen. Het Criterium van Etten-Leur win je niet zomaar. Dan moet je echt wel in topvorm verkeren, ook gezien de tegenstand.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair