Fortunato straalt na zege op Monte Zoncolan: “Ik ben heel erg blij”

zaterdag 22 mei 2021 om 17:36
Fortunato straalt na zege op Monte Zoncolan: “Ik ben heel erg blij”

foto: Cor Vos

Lorenzo Fortunato kon zijn geluk niet op na zijn ritzege in de Giro d’Italia. De Italiaan van EOLO-Kometa boekte op de Monte Zoncolan zijn eerste profzege. “Ik ben heel erg blij”, laat hij weten na afloop.

RIDE: Een must-have voor iedere wielerliefhebber
Met het Zomernummer van RIDE ben je optimaal voorbereid op de komende wielerzomer. Met dit magazine doe je iedere wielerliefhebber een plezier!
Bestel nu jouw exemplaar

Het debuterende EOLO-Kometa wist zo direct een etappe te winnen in de Giro d’Italia. Fortunato is lovend over zijn team: “Dit is het beste team.”

“Ik bleef goed herstellen”
In de etappe probeerde de 25-jarige renner zijn krachten zo goed mogelijk te verdelen. “Ik viel aan met mijn ploeggenoot Albanese, zo kwam ik in de vroege vlucht terecht. Het ging best rustig de hele dag, pas op de Zoncolan moest ik alles geven.”

“Ik viel aan achter Tratnik en het lukte me steeds om goed te herstellen”, aldus de winnaar. “Ik ben echt zo blij met mijn ritzege.”

Dit artikel delen:

9 Reacties

rennerske 22 mei 2021 om 17:38

Fortunato is heel blij. Ergens snap ik dat dan ook wel weer.

dumoman 22 mei 2021 om 17:43

Ik snap dst ue blij is, ik snap niet dat ie ‘m heeft kunnen winnen

bilthoven 22 mei 2021 om 19:08

Ik wel, het is gewoon een heel goede renner!

vevie 22 mei 2021 om 18:00

Sterk gereden, gozer. Ik zie liever AK mannen bergop winnen in een grote ronde, maar het is je gegund.

Aerosolo 22 mei 2021 om 18:11

De NOS kopt: “Onbekende Italiaan troeft Mollema af op zware Zoncolan, Bernal slaat slag”
Zo blijft hij onbekend.

the student 22 mei 2021 om 18:44

Sterk gereden Lorenzo. Had je nou maar opgelet tijdens de les Engels op school. Dan had je die boodschap ook een beetje kunnen uitdrukken in je overwinnings interview.

boehoe 22 mei 2021 om 18:59

Acht altijd maar dat Engels. Laat die jongen lekker brabbelen.

Romāns Vainšteins 22 mei 2021 om 19:41

Die lui moeten koersen, niet zich iets aantrekken van betuttelend geouwehoer over Engels van uit, eh, welke hoek eigenlijk precies?

En wat Fortunato op de Zoncolan betreft. Dit flik je niet als je geen blijvertje bent, gewoon een nieuwe topklimmer er bij vd Italianen, goed voor hen.

skylimit 22 mei 2021 om 21:33

Zo onbekend is hij nu toch ook niet weer. Ja, bij die leken van de NOS wel natuurlijk.
Fortunato werd dit jaar ook al 7de op de Alto del Naranco in Spanje. Maar ja om dan in de Giro op de Zoncolan te winnen is natuurlijk van een heel andere orde.

Hij had natuurlijk nooit gewonnen als Ineos eerder gas gaat geven.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair