Floris Gerts zet carrière voort bij Tarteletto-Isorex

woensdag 5 december 2018 om 16:27

foto: Marcel Koch

Floris Gerts verdedigt komend seizoen de kleuren van het continentale Tarteletto-Isorex. Bij de Belgische formatie tekende de 26-jarige Nederlander een éénjarig contract. Gerts komt over van Roompot-Nederlandse Loterij, waar zijn verbintenis niet werd vernieuwd. Eerder kwam hij uit voor BMC.


“Een renner met die capaciteiten mag absoluut niet verloren gaan”, stelt manager Peter Bauwens van Tarteletto-Isorex. “Het team is opgezet met deze laatste transfer net voor het nieuwe seizoen. Bekijk maar eens de resultaten die hij de laatste jaren bij elkaar reed in grote wedstrijden. We kunnen hem in alle klassiekers uitspelen, deze man hebben we nodig.”

Gerts won in zijn carrière één profkoers; in 2016 was hij de beste in de Volta Limburg Classic. Voorts eindigde hij in 2015 derde in de Belgische eendagskoers Primus Classic Impanis-Van Petegem en de Japan Cup Cycle Road Race. Dit jaar was hij onder meer vierde in de Druivenkoers-Overijse en de GP Stad Zottegem.

Dit artikel delen:

12 Reacties

kelderfan 5 december 2018 om 16:32

Toch nog een team gevonden. Dat lijkt mij een prima deal.

ah-ja 5 december 2018 om 16:46

Welke klassiekers gaan ze rijden, geen?

Grobbel 5 december 2018 om 17:56

Volgens mij telt elke 1.1-scheet in België al als een klassieker.

Scott Sunderland 5 december 2018 om 16:50

Begrijpelijkerwijs interessanter voor ze dan Rob Ruijgh. Gerts mag dan niet de topper zijn geworden waar men op hoopte bij BMC, maar hij kan natuurlijk best wel wat.

Ik vond hem ook bij de beteren van Roompot horen dit jaar. Hoewel hij niets won. Ik vraag me af of hij op louter sportieve grond geen contractverlenging kreeg of dat het niet boterde tussen Gerts en de ploegleiding. Geen idee.

FDJ 5 december 2018 om 17:05

Dat is natuurlijk niet waar. Rob Ruijgh heeft die ploeg heel veel publiciteit bezorgd met aanvallend koersen en een ronde in Iran gewonnen voor ze. Gerts heeft vooral de naam een belofte te zijn maar in het afgelopen jaar weinig van gezien bij Roompot.

ah-ja 5 december 2018 om 17:28

De taartjesverkoop schoot inderdaad omhoog daar in Iran

Scott Sunderland 5 december 2018 om 18:55

Iran was een leuke overwinning van Ruijgh. Meer als curiositeit dan als serieuze overwinning. En zijn enige overwinning. Dit jaar was echt belabberd. Bovendien is hij 32 jaar.

Gerts is een betere optie voor de toekomst. Zonder garantie op succes natuurlijk.

Ik vond Gerts aanvallend best leuk rijden trouwens bij Roompot.

Sebas 5 december 2018 om 17:24

@FDJ

Ik heb hem wel gezien! In het voorjaar kwam het er niet echt uit, maar vanaf juni heeft hij toch vrijwel iedere koers voorin meegereden. Deze man is sowieso profwaardig en ik snap dan ook de uitspraken van Peter Bauwens.

Verweggistan 5 december 2018 om 18:38

Gerts en ook Meijers en Wippert behoorden gewoon tot de beste 8 renners van Roompot vorig jaar.

Scott Sunderland 5 december 2018 om 18:57

Klopt. Zouden ze gekeken hebben naar wie wel of niet goed lagen in de ploeg / bij de ploegleiding ?

Mwielerfan 5 december 2018 om 19:20

Wonderlijk waarom hij niet mocht blijven inderdaad

santosrenner 5 december 2018 om 19:51

Klopt. Waarom dan wel al deze renners weg??
Dit was volgens mij al bekend voordat Nick Nuyens kwam. Vanmeltvoort scoorde al 2 jaar de meeste punten. Maar deze kwam ‘verplicht’ de ploeg binnen , ivm winnen vd topcompetie. Lijkt op een wat vreemd beleid…..