Florian Sénéchal: “Hopelijk heb ik volgende week ook deze benen”

zaterdag 18 september 2021 om 17:48
Florian Sénéchal: “Hopelijk heb ik volgende week ook deze benen”

foto: Cor Vos

Florian Sénéchal heeft iets meer dan een week voor het WK op de weg in Leuven de Primus Classic gewonnen. Na een sterke wedstrijd van zijn ploeg Deceuninck-Quick-Step was de Fransman de renner die het in Haacht afrondde. “Ik wil mijn team bedanken, want we hebben super goed samengewerkt”, aldus de winnaar.

“Het was een lastige koers”, blikt hij terug in het flashinterview. “Ik probeerde een aantal keer te temporiseren en dat ging me heel goed af. Ik voel me ook heel goed, moet ik zeggen. Na de Vuelta ben ik goed hersteld. Gister heb ik lekker kunnen koersen in Koolskamp en heb ik zelfs nog veertig kilometer bijgetraind daarna.”

“Dit was de ideale voorbereiding voor me, en ik denk ook voor Julian Alaphilippe. Hopelijk heb ik volgende week dezelfde benen”, sluit Sénéchal af.

Dit artikel delen:

7 Reacties

appiett 18 september 2021 om 19:21

Vandaag ook weer sterk in de breedte.
Wordt een gevaarlijk “land” volgende week.
Rijdt Lampaert en Evenepoel als Alaphilippe en Asgreen weg zijn?

Chippen 18 september 2021 om 20:22

rijden asgreen, cavagna, ballerini, stybar, hodeg, alaphilippe, honoré, senechal, almeida en cerny als evenepoel weg is?

als dat al een factor is, dan vraag ik me af waarom de visionaire wielerflitsers die altijd maar in 1 richting zien werken

appiett 18 september 2021 om 20:31

Chippen, jouw vraag is net zo goed.

Dat bedoel ik ook…
Ik denk niet één kant op….

Michelangelo 18 september 2021 om 23:03

is inderdaad een heel terechte opmerking. Dat Tim Declercq mee is, is logisch. Want die komt zeer waarschijnlijk niet in de situatie dat hij moet rijden achter een ontsnapte ploeggenoot in kansrijke positie.

Maar voor Lampie en de Sjotter van Schepdaal is dat een ander verhaal. Ik zie ze (net als De Cauwer in Extra TIme) wel degelijk voor dit dilemma komen te staan. Remedie voor Wout is m.i. zeer agressief koersen, en zorgen dat de schifting snel wordt gemaakt met een wolf uit een ander land erbij.

Willem Kieft 19 september 2021 om 04:30

Ik denk dat Almeida weinig problemen heeft met jagen op Evenepoel :)

Zou me overigens verbazen als de Italianen hun eigen land niet voor de eigen ploeg laten gaan.

williams 18 september 2021 om 19:30

Rijdt Mollema als Dumoulin weg is ?

Sjonge Jonge 18 september 2021 om 19:35

Heeft Williams ook nuttige bijdrages?

Volg hier

Headlines

Materiaalzone

Populair