Flandriencross introduceert met Toyo Tires Trap nieuwe hindernis

donderdag 23 november 2017 om 09:14
Flandriencross introduceert met Toyo Tires Trap nieuwe hindernis

Foto: Flandriencross

De renners zullen aanstaande zondag tijdens de Flandriencross in Hamme een nieuwe hindernis moeten overwinnen. De derde manche in de DVV Verzekeringen Trofee introduceert de Toyo Tires Trap, een helling met verschillende treden van autobanden. “Een hindernis die de vaardigheid van de renners zeker op de proef zal stellen,” schrijft de organisatie.

“Met de technische kwaliteiten van de huidige generatie, met Mathieu van der Poel op kop, kijk ik van niets meer op. Aan een lage snelheid zullen er zeker renners zijn die hierover kunnen rijden”, voorspelt Erwin Vervecken, die namens organisator Golazo betrokken is bij het evenement. “Al zullen de weersomstandigheden daar zeker een belangrijke rol spelen.”

Vorig jaar werd de Flandriencross gewonnen door Mathieu van der Poel. Hij won eerder deze maand de DVV-cross op de Koppenberg en staat aan de leiding in de tussenstand. Zijn voorsprong op Lars van der Haar bedraagt veertien seconden. De Flandriencross wordt zondagmiddag uitgezonden door het Belgische Canvas.

Dit artikel delen:

26 Reacties

Sephiroth 23 november 2017 om 09:23

grappig idee, benieuwd hoe het uitpakt.

Lalsacien 23 november 2017 om 09:24

Zal deze cross te zien zijn op een van de reguliere zenders?
edit WF: we hebben het toegevoegd :)
Edit Merci!

HoofdIsVrij 23 november 2017 om 09:36

Springt van der Poel gewoon los over heen.

Chasse_patate 23 november 2017 om 09:37

Ben benieuwd. Nummer 16 voor MvdP?

leegloper 23 november 2017 om 09:46

Primus is ook een sponsor van DVV. De cross hierna een Primus Fust Pad?

SvB 23 november 2017 om 09:51

Primus Pint Pad

aardappeljager 23 november 2017 om 10:13

Nog makkelijker maken voor vanderpoel

Wheely 23 november 2017 om 10:17

Nog moeilijker maken voor vanderhaar

Madone E 23 november 2017 om 10:19

Als ze maar niet klem komen te zitten met de wielen tussen de banden.

Arema Pro Cycling Team 23 november 2017 om 10:46

Volgende stap is een waterbak?

dikkechaap 23 november 2017 om 10:56

@Arema
Lijkt me top, en dan precies zo lang dat de technische rijders er net overheen kunnen springen.

delgado 23 november 2017 om 10:56

Leuke reclamestunt. De hindernis op zich stelt bitterweinig voor, afgaand op de foto tenminste.

skylimit 23 november 2017 om 11:15

volgende stap is een hele grote band in vuur waar ze doorheen moeten springen;)

Romāns Vainšteins 23 november 2017 om 11:29

Nou nog een raamkozijn

Fritsie 23 november 2017 om 11:56

De volgende stap wordt met een dienblad pintjes rondes rijden

Stenalic 23 november 2017 om 12:12

Haha wat een circus, wanneer komt de brandende hoepel? Makkie voor MvdP natuurlijk.

fringale 23 november 2017 om 12:18

Is het zoals bij de minigolf, dat je de hindernis moet nemen, of mag je ook gewoon er links langs rijden ?

Marszzz 23 november 2017 om 12:31

Moeten het persee banden van Toyo zijn?

DeGroteMolen 23 november 2017 om 13:04

Moet nog zien hoe ‘makkelijk ‘ dit obstakel is. In elk geval goede reclame voor Toyo, zal minstens een paar keer in het commentaar over deze hindernis gaan.

NumberSeventeen 23 november 2017 om 13:34

Of het nu makkelijk of moeilijk is maakt me niet zo uit. Ik vind het mooi dat ze wat verandering zoeken. Het is iets dat best goed in het plaatje past van een cross (beter dan die grote kunstmatige “bergen” van hout of metaal).

LutsenkoFan 23 november 2017 om 15:49

Daar kan ik nog wel over!

sooike 23 november 2017 om 16:13

Ik geef de voorkeur aan een echt modderbad met verschillende diepten !

west 23 november 2017 om 16:43

Die man op de foto gaat het iig alvast niet halen..

assen 23 november 2017 om 16:51

Waarom niet mensen langs de kant die op bepaalde plekken met dingen mogen gooien naar de renners (anders dan bier)? Vind ik altijd wel leuk op tv, bij die hindernisbanen.
Of bewegende hindernissen!

Enfin, alles wat afwijkt van rennen door het zand is in het voordeel van MvdP?

west 23 november 2017 om 18:11

Kunnen we voor Van der Haar niet een keertje ergens onderdoor in plaats van altijd maar overheen…

Volg hier

Headlines

Materiaalzone

Populair