Filmende toeschouwer lacht om zware valpartij Portugees kampioen

donderdag 28 maart 2019 om 12:13

Domingos Gonçalves - foto: Cor Vos (archief)

Domingos Gonçalves moest de Ronde van Catalonië al op de eerste dag verlaten met een gebroken schouderblad en een gebroken sleutelbeen. De Portugese kampioen kwam in de afdaling van de Port de Collsaceu hard ten val. Die crash werd vastgelegd door een toeschouwer, die eerst nog hard lachte.


Caja Rural-Seguros RGA-renner Gonçalves was in de openingsrit van de Spaanse WorldTour in achtervolging op het peloton, toen hij zijn snelheid verkeerd inschatte en een bocht compleet miste. Hij wist twee vangrails nog te ontwijken, maar viel hard en liep dus stevige schade op. Naar verwachting is de Portugees twee maanden zoet met het herstel.

De toeschouwer filmde het incident en barstte in lachen uit toen hij Gonçalves zag vallen. Ook zegt hij nog iets als: ‘En nu ga ik je fiets stelen’. Uiteindelijk liep de man naar de gevallen renner toe en vroeg hij hoe het met hem ging.

Dit artikel delen:

17 Reacties

Poeksel 28 maart 2019 om 12:23

Clickbait?

kielabokki 28 maart 2019 om 15:32

Neen, allemaal WF-bashers! Dus zwijg en consumeer.

Tour 28 maart 2019 om 12:24

Tja, niet iedereen schiet in de paniek.
En hij vraagt ook, que tal ?
Eigenlijk is ongeveer mijn reactie op een auto ongeluk, schiet ik ook in de lach. Bij fietsen niet, dat voel ik bijna zelf, de schrik deel ik met de vallende, de pijn gelukkig niet.

Emergo 28 maart 2019 om 12:43

Zoiets heet leedvermaak. Zielig.

west 28 maart 2019 om 12:26

Ga hier effe lekker geen aandacht aan besteden. Hoe treurig wil je je als professionele wielersite voordoen? Non-nieuws.

toke 28 maart 2019 om 12:34

Goed van je dat je dit zonder er ook maar 1 letter aan te besteden voorbij laat gaan.

west 28 maart 2019 om 13:15

Zie ik eruit als een professionele wielersite?

toke 28 maart 2019 om 13:34

Huh?

Tour 28 maart 2019 om 12:27

Clickbait, is klik aas , je klikt het aan, maar is alleen bedoelt om kliks te verzamelen.
Ik ga eten en trainen.

Pubsted 28 maart 2019 om 12:54

Ik heb net 3 boterhammen op, stiekem eigenlijk nog een beetje honger

a.roitero 28 maart 2019 om 12:57

Volgens mij zaten er in het Portugees kampioenschap van 2018 niet veel bochten want hij is niet bepaald kampioen bochten aansnijden maar het is wel erg om erom te lachen als er uiteindelijk gevallen wordt.

Cadellie 28 maart 2019 om 13:04

WTF voor lijnen rijdt hij. Niet gek dat hij onderuit gaat.

wielrenner 28 maart 2019 om 13:10

Wat moet je nu met zo’n bericht?

Hollow Knight 28 maart 2019 om 13:28

Wat een treurige reacties hier.

HoofdIsVrij 28 maart 2019 om 14:11

Het ziet er wel een beetje koddig uit, moet ik zeggen.

Romāns Vainšteins 28 maart 2019 om 15:14

Kan me zo'n spontane lachbui wel voorstellen. T'is ook niet echt een horrorcrash of zo hey. Dit artikel is echt wel erg suf hoor, sjeeej