Filippo Zana blijft Rota en Battistella voor op Italiaans kampioenschap

zondag 26 juni 2022 om 17:49
Filippo Zana blijft Rota en Battistella voor op Italiaans kampioenschap

foto: Cor Vos

Filippo Zana is dit jaar helemaal doorgebroken. De 23-jarige coureur won vanmiddag het Italiaans kampioenschap op de weg, nadat hij eerder deze maand al de Adriatica Ionica Race op zijn naam schreef.

Zana, die uitkomt voor Bardiani CSF Faizanè, bleef op het heuvelachtige parcours Lorenzo Rota en Samuele Battistella voor. Ook de piepjonge Andrea Piccolo (21) zat mee in de eerste groep.

“Ik kan het niet geloven”, zei Zana na afloop in tranen tegen de RAI. “Ik moest hier heel diep voor gaan. “Ik geloof het gewoon niet, ik ben zo blij en dankbaar. We wisten dat we als grootste team wat moesten proberen. We slaagden er meteen in om weg te rijden en op het lokale circuit geraakte ik in de juiste ontsnapping. Alles was perfect vandaag.”

foto: Cor Vos

Dit artikel delen:

7 Reacties

Maillot à Pois 26 juni 2022 om 18:13

Piccolo direct 4de in zijn eerste koers nadat hij opgepikt werd door Drone Hopper na maanden zonder competitie

AdZ 26 juni 2022 om 19:22

Opvallend inderdaad. Bevestigt direct zijn talent en pakt gelijk een pak punten voor zijn ploeg. Die m wel wat meer zekerheid mag geven door zijn contract met 1-2 jaar te verlengen…

Dikke Vrouw 26 juni 2022 om 19:51

Zana , piccolo, baroncini talentjes verder gaat het mar heel matig met het Italiaanse wielrennen

AdZ 26 juni 2022 om 20:10

Baroncini, de U23 wereldkampioen… ach, een talentje … weet je eigenlijk wel wat je zegt?

Ronellenfitsch 26 juni 2022 om 20:02

Bardiani heeft de laatste jaren meer kwantiteit dan kwaliteit, dit is wel een groot succes voor hen. Maar ook tekenend voor het Italiaanse wielrennen deze uitslag

heuvelcolombia 26 juni 2022 om 22:13

Valt op zich wel mee. Samen met het Frans en Belgisch NK lijkt me dit nog steeds het hoogst aangeschreven NK. Trentin, Formolo, Ciccone, Bagioli, Nibali, De Marchi, Rosa, Masnada deden gewoon mee. Als Ulissi, Colbrelli en een Bettiol/Moscon in vorm mee zouden doen, waren dat de podiumkandidaten.

Jean Dumas 27 juni 2022 om 13:51

Het is wel opvallend dat Janneke en Mieke zo vaak meedoen om de zeges. In België was het één groot zottekot.

Volg hier

Headlines

Populair

Materiaalzone