Filippo Pozzato gaat nog een jaar door

donderdag 22 juni 2017 om 10:28
Filippo Pozzato gaat nog een jaar door

foto: Sirotti

Filippo Pozzato is ook volgend seizoen te bewonderen in het profpeloton. De 35-jarige Italiaan heeft zijn contract met Wilier Triestina-Selle Italia verlengd. Pozzato krijgt naast zijn rol als renner ook enkele taken binnen het management van de ploeg.

“Ik zal stap voor stap beginnen, maar ik heb er vertrouwen in dat ik een waardevolle bijdrage kan leveren aan het technische gedeelte van het management”, aldus Pozzato in een persbericht. “Het koersen blijft natuurlijk het belangrijkste, maar ik ben blij met deze nieuwe uitdaging.”

Wilier Triestina zal ook volgend jaar de hoofdsponsor van de ploeg zijn. De fietsenfabrikant heeft het contract met de ProContinentale formatie verlengd.

Dit artikel delen:

8 Reacties

Baggi0 22 juni 2017 om 10:34

Nu maar hopen dat hij zijn levensstijl niet overbrengt aan de nieuwe lichting.

Sinds 2014 is het eigenlijk wel een onopvallende renner geworden.

wimpy 22 juni 2017 om 10:59

Was dan toch weer plots 8e in de RVV. Als je dat kan ben je toch niet versleten… :)

SolerEritrean 22 juni 2017 om 11:14

Als je hem op sociale media volgt weet je al genoeg haha

Tuubke 22 juni 2017 om 11:26

Wordt dit net zo’n Heintje Davidsverhaal als met Wiggins? Dan kan de redactie nu alvast berichtjes klaar gaan zetten voor automatische plaatsing in 2018, 2019 etc.: Pozzato plakt er toch nog een seizoen aan vast.

brianbentert 22 juni 2017 om 12:33

Kennelijk toch belangrijk voor jonge renners binnen zo’n ploeg. En als uithangbord voor de sponsor/ commerciële doeleinden. Dus geen gekke keus voor Willier.

teunster 22 juni 2017 om 12:51

brianbentert, zeker een uithangbord. heeft dit jaar ook de meeste koersdagen op zijn naam staan van het hele profpeloton. Verder is het een beetje vergane glorie vind ik. Inderdaad is die 8e plek in Vlaanderen hartstikke top, dat wel!

leegloper 22 juni 2017 om 13:55

@Tuubke,
Heeft Pozzaato tien keer gezegd dat hij gaat stoppen? Hij geeft nu gewoon aan dat hij nog een jaar doorgaat.

limburgia 22 juni 2017 om 14:45

Filippo is een echt uithangbord met zijn schilderijen op zijn lijf.
Wat uitslagen betreft de laatste tijd geen aanwinst voor een ploeg .
Ik vraag me af wat voor positieve professionele levensstijl hij de
jonge renners van zijn ploeg zou moeten bijbrengen.

Headlines

Materiaalzone

Populair