Felline beëindigt seizoen vanwege parasiet

Felline beëindigt seizoen vanwege parasiet

foto: Serge Waldbillig

woensdag 20 september 2017 om 14:05

Fabio Felline heeft noodgedwongen zijn seizoen moeten beëindigen. De 27-jarige Italiaan moest in de achtste etappe van Tour de France ziek opgeven, waarna duidelijk werd dat zijn lichaam in gevecht is met een parasiet. Datzelfde probleem zorgt er nu voor dat de renner van Trek-Segafredo een punt achter het seizoen moet zetten. Dat meldt de ploeg in een persbericht.

De diagnose voor Felline luidt toxoplasmosis, ook wel kattenziekte genoemd. “Ik kan wel hard trainen, dat is niet het probleem”, legt de Italiaan uit. “Maar het herstel van een zware inspanning duurt twee tot drie dagen en dat is niet normaal. In de koersen die ik reed na de Tour, merkte ik gelijk dat ik niet zo diep kon gaan als ik wilde. En na de wedstrijden voelde ik me erg zwak.” Teamarts Nino Daniele bevestigt dat bij een nieuwe bloedtest nog altijd de parasiet terugkwam. “Het enige wat Fabio kan doen, is rusten, rusten en nog eens rusten. Daarom hebben we hem van het rooster gehaald voor de resterende koersen, zodat hij zijn lichaam de kans gunt om volledig te herstellen.”

Dit artikel delen:

12 Reacties

Pivaro 20 september 2017 om 14:18

Blijft een heel goede renner, waarvan ik hoop dat hij er volgend jaar er weer helemaal staat.

Noud89 20 september 2017 om 14:20

Jammer voor Felline die tot aan de Tour toch wel echt een goed seizoen reed, en al het hele seizoen naar dit WK aan het toewerken was.

Maar die gaat nog wel sterker terugkomen. Nadat hij dit jaar met succes ervaring op heeft gedaan in het voorjaar verwacht ik hem daar volgend jaar weer terug te zien.

Kosmonaut 20 september 2017 om 14:36

Zal wel abdere parasiet zijn, maar als hij er net zo goed van hersteld als Froompie….

ah-ja 20 september 2017 om 14:50

Ze hebben hem van het rooster gehaald

hessers 20 september 2017 om 14:51

Dat is geen kattenpis!

Pietertje2 20 september 2017 om 14:59

@Ah-ja

Ja het is weer tenenkrommend slecht.
Hoewel roster natuurlijk wel rooster betekent, is de hele zin nu vrij belachelijk geworden.

Yella071 20 september 2017 om 15:03

Weet nog dat hij op 21 jarige leeftijd de Tour reed en het grootste talent van italie was. Uiteindelijk niks van terecht gekomen. Matige renner vind ik het maar…

Frits des Jeux 20 september 2017 om 15:29

@Yella een matige renner wil ik het zeker niet noemen. Een heel allround renner. Werd notabene 4e in het nieuwsblad en wint ook de puntentrui van de Vuelta en rijdt ijzersterk in Romandie. Heeft helaas de nodige pech gehad. Zoals vorig jaar de zware val in de Amstel en nu ook in de weken dat hij in de Italiaanse eendagskoersen nog flink had kunnen scoren.

Skedel 20 september 2017 om 15:31

Sowieso een andere parasiet, Froome had last van Bilharzia.

TykkeThor 20 september 2017 om 16:42

Over drie jaar even de Tour winnen.

GroteSmurf 21 september 2017 om 01:53

Ben het met Noud89 eens … ik vond hem opvallend goed dit voorjaar en hoop dat hij weer sterk terugkeert … we hebben het laatste van/over Felline nog niet gehoord.
Zelf heb ik ook parasieten gehad … probleem opgelost met bioresonatie-therapie en de nodige supplementen … zoiets moet in topsport toch ook bekend zijn?

eddyvv 21 september 2017 om 05:48

haha hessers

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair