Fabio Jakobsen vond parcours op maat in Madrid: “Het leek op een Nederlands criterium”

zondag 15 september 2019 om 20:05
Fabio Jakobsen vond parcours op maat in Madrid: “Het leek op een Nederlands criterium”

foto: Cor Vos

Fabio Jakobsen sloot de Ronde van Spanje perfect af met zijn tweede ritzege in de straten van Madrid. “Dit is echt heel cool”, jubelt de sprinter uit Heukelum na de finish. “Deze etappe was perfect voor mij, want het leek op een Nederlands criterium.”


Dolgelukkig gaat de Nederlander vervolgens verder met het uiten van zijn emoties. “Ik was er echt op gebrand om deze te winnen, omdat mijn moeder, zusje, opa en vriendin aanwezig zijn. Dit is echt onbeschrijflijk; alsof ik aan het dromen ben.”

“Ik heb twintig dagen afgezien”, vertelt Jakobsen over zijn eerste grote ronde. “Dus het was geen gemakkelijke Vuelta. Dit is echt de beste dag van mijn leven. Wat een geweldig gevoel.”

Dit artikel delen:

10 Reacties

Sephiroth 15 september 2019 om 20:32

Dylan heeft concurrentie :D

xistnc 15 september 2019 om 20:45

De nabeschouwing van Gilbert vond ik erg de moeite waard. Die heeft gevochten om het wiel van Jakobsen te houden, terwijl 20 man daar ook graag wilde zitten. In de Tour kreeg Ewan het wiel van Groenewegen steeds gratis, behalve in de rit die Groenewegen won.

Lennimator 15 september 2019 om 22:29

Goede analyse. Men heeft dit soort zaken vaak niet door.

KennyKlimmen 15 september 2019 om 23:43

Idd interessant.

BenderBeach 15 september 2019 om 20:49

Heerlijke renner die altijd vrijuit over zijn gevoelens praat. Mooi in een tijd dat mediatrainingen en open deuren de commentaren bijheersen.

SnellePelle 15 september 2019 om 21:15

En waar blijven de zure zeikers nu? De sprinter die geen berg over kan en die finish niet zou halen.

Zeikers!!

Klasse Fabio, uiteindelijk altijd spreken met de benen.

koos verrek 15 september 2019 om 21:48

Weten wat je kan is een goeie karaktereigenschap

assen 16 september 2019 om 07:35

Vooraf schatte ik de kans dat Jakobsen de Vuelta zou uitrijden als laag in. Dat ie de Vuelta uitrijdt EN ook nog de laatste etappe wint laat zien dat hij uit het juiste hout is gesneden.

En inderdaad, Gilbert die het wiel van Jakobsen houdt, de leadout van Richeze…. toch een paar stappen professioneler nog dan TJV.

stalle 16 september 2019 om 08:26

DQS de beste ploeg van dit jaar.Met ruime voorsprong.

thorsen 16 september 2019 om 09:42

Ik hoor Wuyts in de eerste dagen nog zeggen dat hij twijfelde of Jakobsen de heuvels zou overleven, laat staan de bergen